Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Prinsebryllupet i England

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Se resultatene: Prinsebryllup og hvor mye jeg bryr meg
Prinsebryllup? Hva? Når? Hvor? Hvem? 18 9,38%
Fullstendig likegyldig, men jeg vet hvem/hvor/når 67 34,90%
Likegyldig 21 10,94%
Bryr meg litt 18 9,38%
Helt nøytral - gidder ikke å irritere meg eller glede meg 40 20,83%
Bryr meg middels 16 8,33%
Følger godt med 8 4,17%
Synes dette er en viktig historisk begivenhet 9 4,69%
Blir å følge tv-sendingen ja, mye flotte antrekk å se 28 14,58%
Jeg skal feire prinsebryllup med venner og familie m/tiara og champis 3 1,56%
Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 192. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-04-11, 20:05   #221
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Sammen med Richard
Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Prinsebryllupet i England

Jeg så ikke trynet til Camilla en plass, og det irriterte meg. Ikke at hun er så mye å se på heller.

Jeg registrerer også at det er in å ikke ha hatten på hodet, men derimot foran det.

Hyacinth er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:14   #222
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Ja, England er spesielt når det kommer til hatter. Så mange merkelige kreasjoner. Synes forsåvidt Victoria Beckham sin var snål også....så nesten ut som den var limt fast til pannen hennes . Også de skoene hennes da, hjelpes.....de var ikke stygge, det er ikke det, men jeg fatter og begriper ikke hvordan noen klarer å gå med noe slikt, og damen som til og med er gravid....(men så er jeg håpløs på høøøye hæler da....). Men flott er Victoria da....hun ser jo nesten frisk ut når hun er gravid :-)

Jeg fikk forresten med meg hele bryllupet, her jeg ligger sykemeldt på sofaen. Og bare glad til å ha noe å se på som faktisk er litt artig og "interessant". Veldig flott bryllup og jeg likte brudekjolen veldig godt. Enkel og pen .

Bryllup er koselig og kongelige bryllup er litt ekstra synes jeg .

Men de trærne inne i kirken, synes jeg egentlig bare var snålt....og skjønte ikke helt greia med dem.

Sist redigert av Liljekonvall : 29-04-11 kl 20:59.
Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:22   #223
Nelly Nickers
Slow reader

Nelly Nickers sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Nelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt liktNelly Nickers er virkelig godt likt
Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Jeg synes trærne i kirken var litt kult. Det myknet opp det ganske strenge rommet på en måte.

Jeg fikk pollensjokk bare av å se på.

Kan noen finne bilde av Sonja noe sted, eller? Er spent på kjolen som kunne sette bruden i skyggen.

Nelly Nickers er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:23   #224
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Det var jo en som ikke hadde hatt så jeg? Var det statsministerens kone? Hvorfor det? Lukter jeg skandale?

Jeg synes øyesminken var verre en den hudfargede hatten. Trærne synes jeg var fantastiske.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:31   #225
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av amo, her.

Er ikke bruden litt lik på de danske inngifte prinsessene?

De er primo like alle tre, lager på prinsessefabrikken.

Gammel 29-04-11, 20:32   #226
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Nelly er litt kulNelly er litt kul
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Det var jo en som ikke hadde hatt så jeg? Var det statsministerens kone? Hvorfor det? Lukter jeg skandale?

"Samantha Cameron broke with royal wedding tradition, choosing to turn up at the Abbey bare-headed. Although her Burberry dress with its demure sleeves and neckline fit the bill, onlookers said her head looked strangely naked - especially in contrast to the elaborate headgear of fellow guests.
A Labour MP has since come out to criticise the move, while social media sites are rife with discussion on her decision to go hatless."

Read more: http://www.dailymail.co.uk/femail/ar...#ixzz1Kw0mumYv

Og for de av dere som ikke er så gode i engelsk har vi heldigvis "Google oversetter"

English to Norwegian translation
Samantha Cameron brøt med kongelige bryllup tradisjon, velger å slå opp på Abbey barhodet. Selv om hennes Burberry kjole med anstendig ermer og hals passer regningen, sa tilskuere på hodet så underlig naken - særlig i kontrast til den omstendelige hodeplagg av andre gjester.
En Labour MP har siden kommet ut for å kritisere farten, mens sosiale medier nettsteder er fulle av diskusjonen på hennes beslutning om å gå hatless. "

Sist redigert av Nelly : 29-04-11 kl 20:44.
Nelly er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:41   #227
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvite strømpebukser er bare så lekkert!

Jeg syns det var nydelig med trærne i kirken - det "senket taket" på en måte. Jeg tror jeg fikk med meg at det i hvertfall var lønnetrær, og jeg lurer på om det andre var bøk. Var i hvertfall to sorter.

Gammel 29-04-11, 20:41   #228
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly, her.

Skal bli:http://www.abcnyheter.no/node/130109

Sitat:

Fra venstre: Svenske kronprinsesse Victoria og henne mann Daniel Westerling, i midten David Beckham og hans kone Victoria og til høyre vår egen kronprinsesse Sonja (Foto: Scanpix).

Så vet vi det.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 20:44   #229
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Kronprinsesse, ja.

Gammel 29-04-11, 20:54   #230
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nelly Nickers, her.

Den var altså helt fryktelig. Så ut som en gigantisk spellemannspris midt oppå hodet.
Den var ikke rosa en gang, mer hudfarga.

Hun har fått sin egen gruppe på FB også i dag; http://www.facebook.com/#!/pages/Pri...03705509669392

Ikke så snille med henne der inne, uff får litt vondt av henne også jeg.

Sist redigert av Nelly : 29-04-11 kl 21:01.
Gammel 29-04-11, 21:43   #231
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Hyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme omHyacinth har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hvorfor er i det hele tatt familien Beckham invitert i et kongelig bryllup? Er han kompis av prinsen? (Sannsynligvis ikke, ut fra det William i går ytret om David B. ) Er det fordi de er Viktige Personer i England? Ikoner? Og hvordan blir man et ikon? Er det nok å sparke fotball bra, samme hvor dum man er? Og at man setter navnet sitt på et par klesplagg? Jeg har aldri hørt fru Beckham synge, men jeg kan ikke tenke meg at det er sangstemmens skyld at hun i dag befant seg i Westminster Abbey.

Enlighten me, please. Jeg skjønner at kjendiser omgås kjendiser, altså, men hvordan fungerer egentlig dette her?

Gammel 29-04-11, 21:45   #232
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hyacinth, her.

Hvorfor er i det hele tatt familien Beckham invitert i et kongelig bryllup? Er han kompis av prinsen? (Sannsynligvis ikke, ut fra det William i går ytret om David B. ) Er det fordi de er Viktige Personer i England? Ikoner? Og hvordan blir man et ikon? Er det nok å sparke fotball bra, samme hvor dum man er? Og at man setter navnet sitt på et par klesplagg? Jeg har aldri hørt fru Beckham synge, men jeg kan ikke tenke meg at det er sangstemmens skyld at hun i dag befant seg i Westminster Abbey.

Enlighten me, please. Jeg skjønner at kjendiser omgås kjendiser, altså, men hvordan fungerer egentlig dette her?

De er venner mener jeg. Tror noen sa noe om at de satt i styret/ hadde opprettet en veledigorganisasjon sammen....

Gammel 29-04-11, 21:47   #233
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jøss. Jaja.

Gammel 29-04-11, 21:48   #234
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Kjente gjennom fotball

"Beckham-paret var altså ute i god tid før selve bryllupet starter. Fotballstjernen kjenner Prins William fra det engelske fotballforbundet, der prinsen er president. De to har møttes flere ganger, og nylig jobbet de sammen for å få fotball-VM i 2018 til England."

Fra VG

Jeg bommet litt der...

Gammel 29-04-11, 21:55   #235
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Jaja, de er vel en slags venner da. Venner nok til å komme i bryllup, jaffal. Selv om jeg egentlig antar at de blir invitert vel så mye fordi de anses som Viktige Personer.

Gammel 29-04-11, 21:55   #236
Nelly
Superduperaktiv

Nelly sin avatar

Standard

Jeg må virkelig få meg et liv... i dag har jeg fylt hodet med alt for mye uinteresant kongestoff. Og Googlet ting jeg egentlig ikke har lurt på.

Jaja fått bidrat i denne tråden da og nærmer meg snart 500 innlegg.

Gammel 29-04-11, 22:12   #237
-ea-
heimføing

-ea- sin avatar

Hvor: Heime
Blogginnlegg: 179
-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om-ea- har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hun har fått sin egen gruppe på FB også i dag; http://www.facebook.com/#!/pages/Princess-Beatrices-ridiculous-Royal-Wedding-hat/203705509669392

Ikke så snille med henne der inne, uff får litt vondt av henne også jeg.

Fra gruppa:

Sitat:

My mobile signal went up four bars....

-ea- er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 22:20   #238
C3PO
Earthling

C3PO sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oslo
C3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelenC3PO er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Det er noe som får meg til å tenke på Lady Gaga

Dama til venstre i blått er Tara Palmer-Tompkinson, og ifølge Daily Mail for noen uker siden (ja, ja, ikke verdens beste kilde men...), så rakk hun ikke kosmetisk kirurgi før bryllupet - nesen er visstnok ødelagt av omfattende kokainmisbruk. Så hatten var nok plassert sånn at det dekket til noe av nesen. Disse engelske hattene kan ha sin nytte, altså!

C3PO er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 22:40   #239
amo
Bør lage seg en tittel selv

amo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
amo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt avamo har mye å være stolt av
Standard

Er ikke bruden litt lik på de danske inngifte prinsessene?

Og William er jo prikk lik onkel Edward.

1987-storesøs 1997-mellombror 2004-lillesøs 2009-bonussøs
amo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-04-11, 22:45   #240
Hyacinth
Kontrollfrik

Hyacinth sin avatar

Standard

Og William er jo prikk lik onkel Edward.

Og sin mor. Han er prikklik sin mor. Bruden er prikklik både kronprinsesse Mary og hun der Marie Cavallier. De ser jo identiske ut, de der.

Jeg trodde forøvrig de skulle sende direkte fra middagen nå, men i stedet viser de oppsummering fra i dag. Jeg skulle gjerne hørt talene, spes Harrys.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:51.