|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Passiv
|
Sv: Osama Bin Laden deadMen da er jo neste logiske skritt krig mot Pakistan. |
|
|
|
#42 |
|
Mmm, skeptisk
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Tromsø
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Osama Bin Laden dead
Tviler sterkt på at usa vil gå til krig mot en atom-makt.
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Joa - det tviler jo jeg også på. Men da er det søren ikke mye tak i prinsippene som gjorde det så nødvendig å gå inn i Irak dengangen heller. :fremdeles sur for det der: |
|
|
|
#48 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Nei, det tror jeg ikke. USA gikk til angrep på staten Irak. USA har samarbeidet greit med statsmakten i Pakistan, så det ligger nok langt unna å angripe dem. Og jeg velger å tro at Obama er mindre trigger-happy enn Bush.
|
|
|
|
#50 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Osama Bin Laden deadJeg tror ikke de engang ville ta ham levende. En Osama som faar tale fritt til kameraene i aarhundrets best pressedekte rettssak foer han blir henrettet (for det ville han blitt, det har nok snoedd ganske lenge i helvete foer en amerikansk dommer vil bli husket som han som frikjent Bin Laden) ville lage enormt rabalder. Saa jeg ser gode operstive grunner til aa bare presentere verden for en overrumplende udramatisk ferdigskutt Bin Laden. Martyr blir han uansett, men jo mindre PR og verdenspresse han faar paa vegen jo bedre.
|
|
|
|
#51 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Osama Bin Laden deadPolitiet melder idag at de har skutt Osama bin laden og pågrepet noen av hans slektinger. De personene som nå sitter fengslet er Osama sin mor, Marme laden & de to brødrene, Choko laden & Remu laden. Hans søster, Pina co laden ble pågrepet lørdag kveld. Nå leter de etter kusina, Sal laden & hans senile bestefar Hvorvardet jeg laden..
|
|
|
|
#52 |
|
Ute på tur
|
Sv: Osama Bin Laden deadDet må jo være den beste cover upen å si de har skutt han, mens de egentlig driver å torturerer han på Cuba.
|
|
|
#53 |
|
Peppy!
|
Det er kun stater som kan krige mot hverandre, så om dette var en krigshandling så ville det i så fall vært mot Pakistan. Det er vel heller en ren henrettelse. (Eller en terrorhandling. |
|
|
|
|
|
#54 |
|
Peppy!
|
I Afghanistan er jo USA allierte. De kjemper mot Al Qaida sammen med afghanerne. Så det er ikke en krig mot Afghanistan. De norske styrkene driver også med det, opplæring av den afghanske hæren og sånn. |
|
|
|
|
|
#55 |
|
Shake it out!
|
Sv: Osama Bin Laden deadMen altså, USA (og Nato) har vel vært i Afghanistan for å ta Bin Laden? Så nå kan de vel si at det har vi gjort, så nå kan vi trekke styrkene ut (o bruke de et annet sted)?
|
|
|
#56 |
|
I menneskeham
Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Santa Cruz
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Genevkonvensjonen definerer en Stridende, altsaa en som har rett paa beskyttelse som krigsfange, slik at det spesifikt inkluderer enhver som deltar i en militaer konflikt fordi h*n bekjenner sin lojalitet mot en regjering eller autoritet som ikke er anerkjent av den andre parten. Saa det er ikke et krav at man maa representere en allment anerkjent regjering for aa ha status som stridende. Derimot har Osama forspilt sin rett til beskyttelse under Genevekonvensjonen ved aa ikke bruke uniform eller annet kjennemerke, og ved aa ikke handle i smasvar med krigsretten selv.
|
|
![]() |
|
|