Sv: Vi har max 5000 kroner og vil ha nytt kamera
Opprinnelig lagt inn av zol, her.
OK, så det er ikke mange innstillinger å gjøre først da Juste? Man bare kan gjøre dem hvis man vil? For om det er såpass enkelt så lurer jeg på hvorfor i alledager jeg skal kjøpe meg et kompaktkamera når jeg kan kjøpe et speilreflekskamera?
Jeg har forøvrig sett alle diskusjonene, men trodde ikke de angikk meg siden jeg ikke skulle ha et speilreflekskamera 
På mitt Nikon D70 så er det ingen instillinger og gjøre dersom du setter det på Auto. Det fikser alt, du må bare slå det på. Men minst halve moroa er jo og leke seg med instillingene for å manipulere bilder. Det tar du etter hvert som du lærer deg kameraet, jeg brukte laaaaang tid på og finne ut av de forskjellige programmene og instillingene. Fremdeles hiver jeg det ofte på Auto dersom det ikke er veldig krevende lys og jeg bare skal ta noen kjappe bilder av ungene, og bildene blir kjempebra.
Sambo fikk et kompaktkamera av meg i julepresang fordi et speilreflekskamera er stort, det er ikke noe du tar med deg på fest, konsert e.l. Det er det beste argumentet for kompaktkamera. Finepix-kameraet vårt går fint ned i en lomme og tar veldig bra bilder det og, det er spesiellt godt på innebilder. De nye kompaktkameraene er blitt riktig bra, men de vil alltid være veldig begrenset i forhold til speilrefleksene.
Lykke til med jakten på nytt kamera 
:Juste
EDIT: Når det gjelder hastighet så er speilrefleks overlegent. De nye kompaktkameraene er bra, men speilrefleks er bare helt utrolig. Kameraet er klart i det øyeblikket du slår det på og bildene kan du ta i maskingeværetempo.
|