Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Oppfordre jenter til å velge realfag?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-05-11, 22:02   #181
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Oppfordre jenter til å velge realfag?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Der er jeg også, men slik jeg tolker flere av svarene i tråden skulle man altså fraråde ungene å bli sykepleier.

Jeg er omtrent der, ja. All den tid lønna fremdeles er så lav som den er, så vil jeg råde dem til å velge noe annet i stedet.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:02   #182
m^2
Bør lage seg en tittel selv

m^2 sin avatar

Blogginnlegg: 122
m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Jeg tror like greit vi kan si det høyt: Ingeniørutdanningen er ikke spesielt gøy. Men yrket? Åh! det ersåkult!!! Det er bare så ufattelig kult! Du kan gjøre alt det m^2 sa og enda mye mer. Det er en ekstrem og himmelvid forskjell på utdanningen og yrket i ingeniørlivet vil jeg si.

Bare så det er sagt, atte jeg er ikke enig.
Jeg hadde 5 strålende år på universitetet (cand.scient-grad, ikke ingeniør da) og syntes det var utrolig morsomt med studiene.
Jeg mener, skriver programmer som regulerer laster som henger i vaiere under havet på et skip som ligger i store bølger (med både overflatebølger og større bevegelser i havet), som skal holde lasten i absolutt jevn høyde fra bunnen?!??!! Hæ??? Hvor gøy er ikke det?? Eller prøve å forstå hvorfor den $%& dingsen man har lagd på fysikklabben sier PANG istedet for å gjøre det den skal, og helst _når_ den skal det. Eller prøve å forstå n-dimensjonale rom og funksjoner som ikke fungerer som de skal, mens en eller annen drgradsstudent som synes synd på en prøver å fortelle om det som om det var det enkleste i hele verden. Eller diskutere med 3-4 andre, over noen-par øl om hvordan sporet blir seende ut, hvis man står ytterst på en roterende skive og går rett innover mot midten i en rett linje
Det var gøy å studere, jo.

Men der har jeg kanskje denne flaksen det er snakk om. Studiene, de jobbene jeg har hatt, det har vært knallgøy!!

Sist redigert av m^2 : 09-05-11 kl 11:59.
m^2 er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:05   #183
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Geeks.

(Altså, det er usedvanlig praktisk at det finnes ingeniører, i det minste sånne som skjønner hva de egentlig blir bedt om å beregne. Veldig praktisk. Yey! for at noen tar ingeniørutdannelse!)

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:06   #184
Maverick

Maverick sin avatar

Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jeg er omtrent der, ja. All den tid lønna fremdeles er så lav som den er, så vil jeg råde dem til å velge noe annet i stedet.

Så lenge de er lykkelig med et forbruk som kan kombineres med lønnen, er det vel ikke noe problem?

Gammel 08-05-11, 22:09   #185
m^2

m^2 sin avatar

m^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme omm^2 har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Enig med Mave.

En annen ting jeg lurer litt på. Er det slik at vi ikke trenger sykepleiere og ønsker yrkesgruppen til livs, eller er det bare egne barn man ikke ønsker at skal bli det.

Jeg kjenner uansett på at det er vel fint om sykepleiere har litt realfag innabords og vel? De skal tross alt regne ut hvor mye medisiner man trenger, vite hvordan prosesser henger sammen, forstå seg på teknisk - og datamateriell osv. Og alle bør være istand til å regne ut hvor mye man sparer på skosalg på Lille Vinkel lzm (for å bruke et eksempel fra tidligere i tråden), eller skjønne hvor mye man får i feriepenger for den sakens skyld. Hvorfor i all verden er det en motsetning mellom sykepleier og realfag?

Gammel 08-05-11, 22:09   #186
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lykken, her.

Jeg kommer til å oppfordre ungene mine til å velge utdannelse/yrke utifra hva de synes er GØY GØY GØY!! Sånn helt seriøst skal de få lov til å nestensulte som skuespillere eller jobbe hardt for å lykkes innenfor noe som er vanskelig dersom de brenner for det. Og de bør velge utifra interesser og evner, så blir det så mye mer interessant å jobbe i 40 år.

Ja, de skal få velge det de vil her også, MEN jeg synes jo de bør få lov å vite at nesten alle skuspillere "er like mye hos NAV som på den røde løperen" - jeg synes jo faktisk det er sjofelt å ikke fortelle dem det. Og det gjelder andre yrker også. Jeg for eksempel kunne aldri ha jobbet som lege på et sykehus, jeg hadde blitt koko i hodet av å ikke sove. Men jeg kunne jo ha studert medisin og blitt almennlege feks (selv om de også må ta legevakter ... så ...)

Gammel 08-05-11, 22:10   #187
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

Så lenge de er lykkelig med et forbruk som kan kombineres med lønnen, er det vel ikke noe problem?

Det er jo uansett ikke jeg som bestemmer; jeg kan bare si hva jeg syns, og hvis de spør, så kommer jeg til å fraråde det. Hvis de konkluderer med at lønn er uvesentlig, så er det selvsagt ikke noe jeg vil (eller kan) overstyre.

Gammel 08-05-11, 22:11   #188
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Men det er et nivå derfra til å velge en utdanning kun med tanke på at det er morsomt. Jobb er ikke bare gøy. Det er også meningen at man skal greie å forsørge seg, overhodet få seg en jobb og leve ok i mange år. Hjelper ingen verdens ting at det var artigere fester på idrettslinja hvis man var der for festenes del og ikke har sjans i havet til å noensinne livnære seg av utdannelsen sin.

Ja, men nå snakker du som om det er festene som er det morsomme og gøye ved utdanningen. Og sånn behøver det jo slett ikke være.

Innholdet i utdannelsen kan godt være morsom. Kaosteori! Gyroligninger! Vektorer og robotarmstyring, LaTeX, go-to-setninger (and I could go on, and on, and on...). Det er jo GØY!

Gammel 08-05-11, 22:13   #189
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Jeg kjenner veldig mange som synes en ingeniørutdanning er eller var veldig gøy.

Langt de fleste jeg omgås til daglig, faktisk.

Gammel 08-05-11, 22:17   #190
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Ja, de skal få velge det de vil her også, MEN jeg synes jo de bør få lov å vite at nesten alle skuspillere "er like mye hos NAV som på den røde løperen" - jeg synes jo faktisk det er sjofelt å ikke fortelle dem det. Og det gjelder andre yrker også. Jeg for eksempel kunne aldri ha jobbet som lege på et sykehus, jeg hadde blitt koko i hodet av å ikke sove. Men jeg kunne jo ha studert medisin og blitt almennlege feks (selv om de også må ta legevakter ... så ...)

Joda, de skal absolutt realitetsorienteres, det er nesten en selvfølge. Men jeg håper de blir mer målrettet og interesse-evneorienterte i valgene sine enn meg. Det vil jeg prøve å dytte litt inn.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:21   #191
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Det er jo uansett ikke jeg som bestemmer; jeg kan bare si hva jeg syns, og hvis de spør, så kommer jeg til å fraråde det. Hvis de konkluderer med at lønn er uvesentlig, så er det selvsagt ikke noe jeg vil (eller kan) overstyre.

Sykepleiere er vel ikke akkurat de mest lavtlønnede? Hadde barna sagt hjelpepleier hadde jeg sterkt frarådet det, lønn er nesten ikke til å forsørge seg og har veldig mange færre muligheter enn sykepleiere som kan velge innenfor mange felt og gode muligheter for videreutdannelse.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:27   #192
ingling

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Jeg kjenner uansett på at det er vel fint om sykepleiere har litt realfag innabords og vel? De skal tross alt regne ut hvor mye medisiner man trenger, vite hvordan prosesser henger sammen, forstå seg på teknisk - og datamateriell osv. Og alle bør være istand til å regne ut hvor mye man sparer på skosalg på Lille Vinkel lzm (for å bruke et eksempel fra tidligere i tråden), eller skjønne hvor mye man får i feriepenger for den sakens skyld. Hvorfor i all verden er det en motsetning mellom sykepleier og realfag?

Det er jo ikke det i det hele tatt, men i denne tråden har det jo blitt veldig fokus på lege vs sykepleier og ikke minst på hvor genialt det er å bli ingeniør, mens det vel egentlig var snakk om hvorvidt en skulle oppfordre jenter til å satse på realfag? Jeg tror ikke det er dumt å ha gode mattekunnskaper i bunn i det hele tatt, men jeg tror også det er mange andre kunnskaper det er godt å ha med seg. Språk, for eksempel. En god forståelse av historie og samfunnet rundt seg. Og så er det en himla masse yrker en kan ha her i verden, og en kan bytte underveis, og en kan lære og lære hele livet, i grunnen. Det vil jeg at ungene mine skal ha med seg hjemmefra, og så kan vi mene hva vi vil om de yrkesvalgene de tar etterhvert, det er uansett de som bestemmer. Jeg ville synes det var utrolig leit å vite at barnet mitt hadde valgt noe de egentlig ikke hadde lyst til fordi jeg eller faren deres mente at det var lurest. p, li { white-space: pre-wr

Gammel 08-05-11, 22:30   #193
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tror det var jeg som startet den der gøy eller ikke gøy-greia, så derfor tenkte jeg at jeg skulle justere ørlite grann på det jeg skrev. Når jeg skrev at jeg ikke syntes det var gøy på ingeniørutdanningen, så var det altså fagene som ikke fenget. Jeg hadde egentlig ikke noen særlige forventninger om at det skulle være så himla latterlig gøy hele tiden, liksom, mer at jeg skulle synes det var interessant. Og det synes jeg egentlig ikke. Men det halve året jeg tok matte på MatNat på Blindern var det hypergøy studentmiljø, altså. Realistforeningen hadde noen sinnsykt morsomme fester. Og det var veldig mange søte nerde/geek-gutter der. Men jeg syntes altså ikke det var spennende/morsomt/interessant nok med realfag for meg til at jeg kunne tenke meg å fortsette - selv om jeg på den tiden var fast bestemt på å ikke velge noe typisk kvinneyrke. Også endte jeg som sykepleier, lell. Men man kan jo altså ta både master og PhD innenfor sykepleien også, så løpet er altså ikke kjørt på noe som helst vis, selv om man skulle velge sykepleie.
Nå må det forøvrig tillegges at heller ikke sykepleierutdanningen var så rasende festlig hele tiden den heller, men for meg var den ca. 100 ganger mer interessant.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West

Sist redigert av Pøblis : 08-05-11 kl 22:37.
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-05-11, 22:41   #194
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg elsker m^2, litt, tror jeg.

(men man må nok innse at en sånn pasjon for det man gjør er sjelden, og handler mer om hvem man er som person enn om fagene, kanskje).

Ellers er jeg helt lamslått av alle som sier at de ikke ser for seg hva ingeniøryrkene er, liksom.

Hallo! Datamaskiner! Oljeplattformer! Mobiltelefonløsninger! Design av skip! Broer! Store bygninger! CO2-rensing! Matproduksjon! Kreftforskning!

Hvis man skal ha ETT motiverende ord om ingeniørutdanning, så må jo "oljebransjen" være høyt på listen. Det må jo våre verdens mest sexy bransje, så tenk å ta en utdanning som leder deg den veien!

Gammel 08-05-11, 22:46   #195
Maverick

Maverick sin avatar

Standard

... men det er jo ikke ingeniørene på oljeplattformene som er sexy, Polyanna.

Gammel 08-05-11, 22:47   #196
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Jeg tror det var jeg som startet den der gøy eller ikke gøy-greia, så derfor tenkte jeg at jeg skulle justere ørlite grann på det jeg skrev. Når jeg skrev at jeg ikke syntes det var gøy på ingeniørutdanningen, så var det altså fagene som ikke fenget. Jeg hadde egentlig ikke noen særlige forventninger om at det skulle være så himla latterlig gøy hele tiden, liksom, mer at jeg skulle synes det var interessant. Og det synes jeg egentlig ikke. Men det halve året jeg tok matte på MatNat på Blindern var det hypergøy studentmiljø, altså. Realistforeningen hadde noen sinnsykt morsomme fester. Og det var veldig mange søte nerde/geek-gutter der. Men jeg syntes altså ikke det var spennende/morsomt/interessant nok med realfag for meg til at jeg kunne tenke meg å fortsette - selv om jeg på den tiden var fast bestemt på å ikke velge noe typisk kvinneyrke. Også endte jeg som sykepleier, lell. Men man kan jo altså ta både master og PhD innenfor sykepleien også, så løpet er altså ikke kjørt på noe som helst vis, selv om man skulle velge sykepleie.
Nå må det forøvrig tillegges at heller ikke sykepleierutdanningen var så rasende festlig hele tiden den heller, men for meg var den ca. 100 ganger mer interessant.

Jeg tror det er mer ok å være sykepleier hvis du har interese for faget og hele tiden prøver å lære og forbedre deg også etter at du er ferdig utdannet. Mine barn må gjerne bli sykepleiere hvis de vil. Men jeg vil synes det var trist om de tok utdannelsen og deretter så på seg selv som ferdig utlært. Jeg tror det er noe av det som gjør at mange med master innen realfagene trives. De er under evig opplæring. Tilbakemelding til mange som har realfag er i alle fall at de har lært å lære. De kan oppdatere seg og forstå nye ting. Det er klart det er spennende!

Pøbelsara, så hvis jeg sier 1859 er vi helt på bølgelengde?

Gammel 08-05-11, 23:03   #197
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av veobra, her.

Pøbelsara, så hvis jeg sier 1859 er vi helt på bølgelengde?

Men dere må ha tappekurs og da, helst ha gått i Biørneblæs, og (hvis dere er gamle nok) sett (den nye) formannen bade i bamsefontenen på Majorstua etter psildefrokost på 17.mai. DA er vi på bølgelengde

(er du _skikkelig_ inne i det vet du hvor mange biler brannvesenet rykker ut med hvis man utløser brannalarmen på RF-kontoret, f.eks ved steking av frossenburger i brødristern der )

Gammel 08-05-11, 23:07   #198
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maverick, her.

... men det er jo ikke ingeniørene på oljeplattformene som er sexy, Polyanna.

Neinei! (selv om de vandret nakne rundt på den første plattformen jeg besøkte. )

Men selve plattformene! Designen av dem! Lukten! Den utrolig kule kombinasjonen av ekstrem høyteknologi og gjørmete, muskeldrevet mekanikk. At du designer og kalibrerer og finpusser på et avansert måleverktøy som du langsomt slipper ned tusener på tusener av fot nedover i en gjørmete brønn, og så blir det sittende fast, eller wire-en ryker.

Blandingen av avansert geologi og den reneste bingo: samma hvor mye du ser på bilder og hvor mye seismikk du tar, så vet du ikke om du finner noe før du borer, og likevel kan det ta en brønn eller hundre. Oljeeventyret i nordsjøen, der hadde de jo gitt opp, men så hadde de nå betalt for den fordömrade boreriggen, da, så det ble en siste brønn...

Det går ikke an å IKKE synes det er sexy?!

Gammel 08-05-11, 23:09   #199
m^2

m^2 sin avatar

Standard

Polyanna også. De ER flotte!!

Gammel 08-05-11, 23:09   #200
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av m^2, her.

Men dere må ha tappekurs og da, helst ha gått i Biørneblæs, og (hvis dere er gamle nok) sett (den nye) formannen bade i bamsefontenen på Majorstua etter psildefrokost på 17.mai. DA er vi på bølgelengde

(er du _skikkelig_ inne i det vet du hvor mange biler brannvesenet rykker ut med hvis man utløser brannalarmen på RF-kontoret, f.eks ved steking av frossenburger i brødristern der )

Man må ha gått ut de nye skoene opp til eplekake på Frognerseteren. Helst skal man ha spist frokost på Grand. Drukket øl på krita og kranglet med regi.

Eller varming av suppe? Er man heldig kjenner man den ene brannmannen så man tror man snakker seg ut av det.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 07:34.