|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Uhelbredelig B-menneske
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fikk Bin Laden som fortjent?
Dette har slått meg også! |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Off the map.
|
Jeg er også enig med Katta.
|
|
|
#23 |
|
ctrl+z
|
Jeg tror faren for hevnaksjoner er like stor. Jeg gråter ingen tårer over Bin Laden jeg heller, men jeg synes drap er like meningsløst uansett.
|
|
|
#24 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Fikk Bin Laden som fortjent?Jeg synes ingen fortjener å bli hensynsløst skutt og drept, men at alle fortjener en rettferdig rettegang, også terrorledere.
|
|
|
|
#25 |
|
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Fikk Bin Laden som fortjent?Jeg er veldig glad han ikke ble tatt levende. Men derfra til å feire et drap er det lang vei. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Fikk Bin Laden som fortjent?Jeg syns han fikk som fortjent |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: Fikk Bin Laden som fortjent?Bin Laden i fengsel hadde bare ikke gått. Dette var greit nok. Det var en elendig løsning på en håpløs situasjon synes jeg. |
|
|
|
#28 |
|
Metallica!!
|
Sv: Fikk Bin Laden som fortjent?Jeg tror nok at det står andre fanatiske menn i kø for å ta over etter OBL, kanskje noen som er farligere/skumlere/smartere enn ham.
|
|
|
#29 |
|
ræv med ører
Medlem siden: Oct 2006
Det var det første som slo meg også, muligheten for store trusler og anslag med mål om å få ut Bin Laden fra et fengsel. Jeg tror ikke det var mange reelle andre alternativer enn å drepe han.
|
|
|
#30 |
|
ræv med ører
Jeg tror ikke faren for hevnaksjoner er særlig større enn fare for andre aksjoner fra disse grupperingene.
|
|
|
#31 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Fikk Bin Laden som fortjent?Jeg er imot all bruk av dødsstraff.
|
|
|
|
#32 |
|
Tittel og tittel....
|
Enig i dette.
|
|
|
|
#33 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Aug 2008
Hvor: Foran pc-en
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hva tror du reelt sett hadde skjedd hvis han hadde blitt satt i et fengsel og man skulle ha rettssaker rundt det?
|
|
|
#34 |
|
Må man ha en tittel?
Hvor: Trondheim
Dødsstraff eller mord, eller kan USA forsvare dette drapet med at de er i krig, og i krig dreper man om nødvendig?
Jeg ser for meg at anslagene hadde blitt særdeles brutale i en slik situasjon, og at de nødvendigvis ikke hadde angrepet med det mål å få mannen ut i live. Jeg tror nok at for dem så hadde en død Bin Laden, drept av egne, på fiendens jord, vært mye bedre enn en Bin Laden i fangenskap på fiendens jord.
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sv: Fikk Bin Laden som fortjent?Dette er vel ikke noen sivil sak som har endt med dødsstraff uten rettegang. Dette blir mer som i en krig hvor man tar livet av fienden. Man arresterer jo ikke soldater i krig heller. (Tror jeg. |
|
|
|
#36 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jeg er faktisk enig med deg. Det er et vanskelig dilemma. De landene som er involvert i denne saken ville uansett praktisert dødstraff ved en eventuell rettssak, så utfallet for bin Laden ble det samme.
|
|
|
|
#37 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Jo, man tar faktisk fanger også i krig; såkalte krigsfanger. Og andre ganger dreper man dem i kamp. Jeg må også ærlig innrømme at jeg ikke helt vet når det får hvilket utfall.
|
|
|
|
#38 |
|
Passiv
|
Sv: Fikk Bin Laden som fortjent?Hele krigen i Afghanistan har vel igrunnen vært en årelang seanse av å reise hjem til folk og ta livet av dem. |
|
|
|
#39 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Jeg er for at man skal dømmes i en rettssal, ikke likvideres. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Hvilken rettssal skulle dømme Osama bin Laden? Pakistansk rettssal? Amerikansk rettssal? Afghansk rettssal? Internasjonal rett er vanskelig, og den internasjonale domstolen er bare anerkjent av et mindretall av landene i verden. |
|
|
|
![]() |
|
|