Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Fyn, Danmark - Hva er verdt å se/besøke?

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 12-05-11, 14:02   #1
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Hvor: Rogaland
Blogginnlegg: 3
mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Fyn, Danmark - Hva er verdt å se/besøke?

Vi skal på hotellferie til Fyn i sommer, ingen av oss har vært der før. Vi er to voksne uten barn. Hva er verdt å få med seg på Fyn? Vi har satt av en dag til Odense, bortsett fra det er det helt åpent.

Gammel 12-05-11, 14:08   #2
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Fyn, Danmark - Hva er verdt å se/besøke?

Jeg har bare vært på Fyn én gang, og da gikk det meste av tiden med til konferanse. Men jeg fikk med meg at det forekommer mye nakenbading på stranda på Nyborg, i tilfelle det skulle være av interesse.

Og om du nå skulle være i Nyborg, så var det en fantastisk butikk med masse deilig sjokolade og eget kjølerom med osteutsalg.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:12   #3
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Egeskov slott er nydelig!

http://www.danmarkstur.no/attraksjon...skov-slott.htm

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:12   #4
mocci
Retromum

mocci sin avatar

mocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smartmocci imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg har bare vært på Fyn én gang, og da gikk det meste av tiden med til konferanse. Men jeg fikk med meg at det forekommer mye nakenbading på stranda på Nyborg, i tilfelle det skulle være av interesse.

Og om du nå skulle være i Nyborg, så var det en fantastisk butikk med masse deilig sjokolade og eget kjølerom med osteutsalg.

Skinny dipping utgår til fordel for sjokkisbutikk.

Gammel 12-05-11, 14:13   #5
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Egeskov Slott! Da kan dere gå tretopptur. http://www.egeskov.dk/

Området rundt Faaborg er også fint, med ok strender.

Tallulah er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:15   #6
Minerva
guru advisor

Minerva sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: I de dype skoger
Blogginnlegg: 157
Minerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt avMinerva har mye å være stolt av
Standard

Hvis du ser i høyre marg på denne siden ser du flere turistattraksjoner i nærheten.

http://www.danmarkstur.no/attraksjon...s-fuglezoo.htm

Minerva er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:38   #7
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her kastet jeg meg på for å anbefale Egeskov, men ser at flere har gjort det før meg. Det er superfint der, man kan kjøpe piknik-kurv i restauranten og sulle rundt hele dagen. Nydelige hager, flotte museer og selvs slottet er fantastisk - vel verdt å se, både med og uten barn. Jeg liker Faaborg veldig godt, en nusselig, typisk dansk liten by på sydkysten. Og ellers så synes jeg hele Fyn er helt fantastisk. Odense er trivelig, og med mye bra shopping og sånn.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 14:43   #8
ingling
Bør lage seg en tittel selv

ingling sin avatar

Medlem siden: Apr 2009
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 533
ingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt avingling har mye å være stolt av
Standard

Jeg skulle også foreslå Egeskov. Har dere bil med? I så fall ville jeg kjørt litt rundt, det er mye fin natur og mange koselige småbyer å stoppe i. Jeg har gått på folkehøyskole i Ryslinge, der er det veldig idylliske omgivelser i nærheten av skolen hvis en vil gå "skovtur". Svendborg og Faaborg er også fine. Hvor skal dere bo?

Gammel 12-05-11, 14:45   #9
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg lurer på om det er en slags hinderløype i skogen i nærheten av Faaborg også. Jeg tror det var en tråd om Fyn her for en tid tilbake, med mange gode tips.

Gammel 12-05-11, 15:26   #10
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Her kastet jeg meg på for å anbefale Egeskov, men ser at flere har gjort det før meg. Det er superfint der, man kan kjøpe piknik-kurv i restauranten og sulle rundt hele dagen. Nydelige hager, flotte museer og selvs slottet er fantastisk - vel verdt å se, både med og uten barn. Jeg liker Faaborg veldig godt, en nusselig, typisk dansk liten by på sydkysten. Og ellers så synes jeg hele Fyn er helt fantastisk. Odense er trivelig, og med mye bra shopping og sånn.

Har du nærmere tips om shoppingsteder i Odense? Nå har jeg mannen på slep så shoppingen begrenser seg selv, men litt skal jeg klare å få lurt inn.

Gammel 12-05-11, 15:29   #11
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av ingling, her.

Jeg skulle også foreslå Egeskov. Har dere bil med? I så fall ville jeg kjørt litt rundt, det er mye fin natur og mange koselige småbyer å stoppe i. Jeg har gått på folkehøyskole i Ryslinge, der er det veldig idylliske omgivelser i nærheten av skolen hvis en vil gå "skovtur". Svendborg og Faaborg er også fine. Hvor skal dere bo?

Vi har bil ja. Vi skal bo i Middelfart, tror det kan være et ganske greit utgangspunkt. Vi planlegger muligens en tur til Tyskland hvis mannen tør å kjøre autobahnen.

Gammel 12-05-11, 15:30   #12
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.

Jeg lurer på om det er en slags hinderløype i skogen i nærheten av Faaborg også. Jeg tror det var en tråd om Fyn her for en tid tilbake, med mange gode tips.

Ååå, *leter opp forumsøk*

Gammel 12-05-11, 17:33   #13
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av mocci, her.

Har du nærmere tips om shoppingsteder i Odense? Nå har jeg mannen på slep så shoppingen begrenser seg selv, men litt skal jeg klare å få lurt inn.

Gågatene i sentrum. De er lett overkommelige (lite område), og det er mye fine butikker der, både interiør, dingsebutikker, Fine Sko(TM) og ulike klesbutikker. Og strategisk plasserte restauranter og sånn. Jeg var der for en uke siden, og syntes det var utrolig bra. Bare så synd at jeg var på konferanse og derfor ikke hadde noe særlig shoppe-tid.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 12-05-11, 20:20   #14
Inagh
Slumrende Ullteppe

Inagh sin avatar

Blogginnlegg: 35
Inagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme omInagh har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Odense har en veldig hyggelig zoologisk hage, og så har de togmuseum der, om dere liker slikt.

Gammel 12-05-11, 23:36   #15
Chanett
navnet sjemmer ingen

Chanett sin avatar

Chanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt avChanett har mye å være stolt av
Standard

Jeg slår også et slag for Egeskov slott. Og togmuseet i Odense.

Chanett er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:09   #16
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Wow, Egeskov slott ser helt fantastisk ut! Det blir nok en dag dit.

Gammel 13-05-11, 11:12   #17
mocci
Retromum

mocci sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Hattifnatten, her.

Å ta en dagstur til Tyskland er veldig overkommelig. Flensburg ligger jo nærmest og er en hyggelig by. !

Dagstur til Tyskland er noe vi vurderer, hva bør vi få med oss av harryhandel og annen handel i tilfelle? Gjerne navn på handlesentre også *uvitende*

Sist redigert av mocci : 13-05-11 kl 11:34.
mocci er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 13-05-11, 11:27   #18
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Standard

Økomat!

Jeg er litt farget av å nettopp ha vært i Berlin, og jeg kom hjem med halve kofferten full av speltpasta, urtete, kjeks uten tilsetningstoffer og antropososfisk barnebadesalt. Men seriøst, det er veldig billig med slike ting der.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:14.