|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Med tommestokk i veska
Medlem siden: Apr 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - dugnadHos oss har 5. klasse det heile og fulle ansvar for rubbel og bit. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - dugnadVi skal nå stille opp på 2 vakter. Klassekontakt i minsten sin klasse tenkte at vi hadde nok og derfor ikke satt oss opp på noen liste. Det ble vi veldig glad for. Så nå blir det stylter og sukkerspinn på oss. Det skal vi klare |
|
|
|
|
|
#23 |
|
Born to run
Medlem siden: Nov 2009
Sv: 17. mai - dugnadHos oss er det slik at klassekontaktene for hvert trinn må gå i toget med barna, mens foreldrene på 4.trinn arrangerer 17.maifesten på skolen. Klassekontaktene på 4.trinn lager oversikt over alle arbeidsoppgaver og fordeler foreldrene i grupper. I tillegg må alle bake (får beskjed om hva) samt stille med to kanner kaffe.
|
|
|
#24 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
Sv: 17. mai - dugnadHer er det 3 og 5 klasse som har ansvaret. Begge foreldrene må stille, så har man mindre barn må barnevakt innhentes. 5. klasse har "hovedansvaret" mens 3. klasse får en mail der det står hva man skal gjøre, som regel aktiviteter eller matservering har jeg inntrykk av. |
|
|
|
|
|
#25 |
|
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
Sv: 17. mai - dugnadSynnemor: Høres ikke ut som fridag på deg nei. |
|
|
|
|
|
#26 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: 17. mai - dugnadPå skolen vår baker foreldre til barn i 1. trinn kaker til 17.mai som selges der, og foreldre for 4. trinn arrangerer 17.mai på skolen. Inntektene går til FAU. Da slipper man å drive og be folk utenom dette. Så klart kan det bli litt når man har flere barn, men dog er det ganske avklart og greit. De "oppfordrer" dog til at begge foreldre skal stille ved 17. mai-opplegget, men det kommer jeg til å bry meg fint lite om. Vi skal delta for dugnadsånden, det skal vi, én av oss skal delta, men de kan jo ikke pålegge oss noe som helst egentlig. "So don't push it". En av oss må ta seg av ungene, og sånn er det med den saken. |
|
|
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: 17. mai - dugnadJeg reagerer litt på noen pålegger begge foreldrene til å stille. Klart man skal stille opp, men da 1 foreldre per barn. Kan og vil begge er jo det kjempe, men pålegge??? |
|
|
|
|
|
#28 |
|
Kidding, right?
|
Sv: 17. mai - dugnadHos oss er det 2. og 5. klasse-foreldre som arrangerer hvert år. Har man barn på begge trinnene forventes det at man stiller med to personer hvis det lar seg gjøre; og det gjør det jo som oftest. Man er jo vanligvis sammen hele familien den dagen.
|
|
|
|
#29 |
|
På vei
Sv: 17. mai - dugnadJeg syns egentlig alle bør prøve å vise litt fleksibilitet. Det er ikke alltid like enkelt å ha ansvaret for å sette opp vaktlister heller, spesielt dersom mange takker nei. Samtidig må man slippe å slite seg helt ut den 17., og selvfølgelig må man få slippe derrom man ikke har anledning til å stille. |
|
|
|
|
|
#30 |
|
Har diplom
Sv: 17. mai - dugnadVi blir pålagt begge to. Mannen er sur, han er Utlending og har ikke dugnadsånd i det hele tatt. Men det er en liten skole, så de trenger såpass for at det skal gå rundt. Og hvis alternativet er at det deles på flere klasser syns jeg det er helt greit at vi må stille begge to. Det er jo bare to år pr barn sånn som det er nå. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: 17. mai - dugnadBarn må stille med to foreldre? |
|
|
|
#32 |
|
maler
|
Sv: 17. mai - dugnad
Det finnes også foreldre som har toåringer. Jeg er glad det ikke er to-samtidig-opplegg hos oss. Nå har mine barn besteforeldre som fungerer som ekstraforeldre ganske ofte, men dog.
|
|
|
#33 |
|
Står på egne ben
Sv: 17. mai - dugnadEn kan ikke forvente at det stiller 2 foreldre. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
blid
Sv: 17. mai - dugnadHos oss er det skolekorpset som har skolearrangementet hvert år. Da er alle korpsforeldre i sving. For de som har små barn så fordeles vaktene sånn at mor og far ikke har vakt samtidig (vakt enten fra 15.30 til 17 eller 17-19.30). Ungene møter klare for spilling kl 06.00 og arrangementet på skolen er ferdig oppryddet rundt kl 20, så 17.mai er en lang dag ja!
|
|
|
#35 |
|
Har diplom
De som har to da selvsagt. Jeg har leid inn besteforeldre til å holde øye med ungene, men jeg fikk ikke inntrykk av at mangel på barnevakt var "godkjent" grunn til å ikke stille begge to. Men hva som skjer hvis bare en dukker opp vet jeg ikke, jeg regner ikke med at de står der med pisken |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Kidding, right?
|
Sv: 17. mai - dugnadVi er en pisk-fri skole med godt gemytt. Foreldrene får lov å gjøre så godt man kan, bolkene man blir tildelt er korte, man bytter seg imellom ved behov og settes ikke opp samtidig. Ved at man setter 75 voksne pr. trinn x 2 blir det så mange aktører at hver ikke trenger sette av hele dagen akkurat, og så merkes det ikke så godt at noen ikke stiller/kan/hva_har_du. (Der fikk jeg brukt den og!)
|
|
|
|
#38 |
|
Hertuginne
|
Jeg forstår ikke helt hva du mener med "hele familien"? Tenker du da besteforeldre, tanter og onkler? For det er langt fra alle som har det, altså. På 17. mai er det bare oss fire, to voksne og to barn, og ville slitt veldig om skolen vår hadde et slikt opplegg som du skisserer ikke fungert for hverken oss eller flere andre familier jeg kjenner til.
|
|
|
#39 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
Sv: 17. mai - dugnadDe kan ikke kreve det heller. Så sånn er det. Men det er alltid noen høns som er store i kjeften i sånne saker. Men de får nå bare kakle. Vi deltar og stiller opp, men en er med barna. Null familie og null barnevakt her. Det hadde dessuten ikke vært noe særlig til 17. Mai om vi begge måtte bort heller. Såå viktig er ikke FAU. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Kidding, right?
|
Oh no, bare kjernefamilien altså!
|