|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#1 |
maler
|
![]() 17. mai - dugnadNå fikk jeg sms nr 2 her, spørsmål om aktivitetsvakter på 17. mai. Hos oss er det FAU som organiserer, og de skal vel ha 8-ish foreldre fra hvert trinn til å dekke de ulike stasjonene, mens femteklasseforeldrene har endel ekstra tror jeg.
![]() |
#2 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: i et hus med fantatisk utsikt og med verdens beste naboer
Blogginnlegg: 31
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai - dugnadDette er et dillema jeg deler. Vi har fått forespørsel nå fra 3 trinn om vi skal være der på 17. mai. Så blir lister satt opp utefra dem som skal være der. Veldig spent på om vi nå havner på 3 ulike boder. Jeg er der at jeg bare avventer og ser hva som skjer. Ikke sikkert vi blir satt opp hos alle. Lov å håpe iallfall |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
prokrastinator
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai - dugnadOm man har anledning, så tenker jeg at det faller under "flere barn, flere plikter"-greia og at man bør si ja. Dog ikke om det fører til voldsomt kaos og manglende barnevakt og hva-har-du.
![]() |
#5 |
Står på egne ben
Medlem siden: Sep 2006
![]() Sv: 17. mai - dugnadJeg synes du kan si nei til ene klassen. Så lenge det bare er 8 i hver klasse som trengs så er det helt unødvendig å stille opp for begge klassene samme år om en ikke ønsker det for å bli ferdig med det. Dette må jo gå på rundgang og klassekontaktene bør ha en liste sånn at det ikke er de samme som blir spurt hvert år. |
![]() |
![]() |
![]() |
#6 |
~~~~~~~
|
![]() Sv: 17. mai - dugnadHer har vi 2 barn og 2 plikter. Dette fordi alle foreldre fra 1.-7. klasse har en eller annen oppgave i løpet av 17. mai. Hver oppgave tar 30 minutter, så vi må dele oss litt ja.
![]() |
#7 |
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() Sv: 17. mai - dugnadBØR og GJØR er vel to forskjellige ting, i denne som de fleste andre dugnadsting...
![]() |
#8 |
Hertuginne
|
![]() Sv: 17. mai - dugnadSå lenge ikke alle foreldrene fra alle klassene skal stille ville jeg sagt når nr. 2 ringer at dere allerede har tatt på dere oppgaver for en annen klasse, og latt det bli med det.
![]() |
#9 |
maler
|
![]() Sv: 17. mai - dugnadJeg tror det blir resultatet. Det er 8 fra hvert trinn ja, og det er 30-40 elever per trinn med tilhørende foreldre. Vi blir alltid spurt tidlig fordi vi er øverst i alfabetet. Og vi deltar hvert år. Ikke at det plager meg så mye å stå på vakt 2 timer heller, men jeg synes vel egentlig man kan dele litt på det slik at alle også får være litt sammen med barna sine den dagen. Jeg tror jeg gjør det sånn at jeg ikke melder meg (kom sms til hele hurven med spørsmål om å melde seg), men hvis de ringer og spør og sliter med å få folk, stiller vi opp. I tillegg må vi levere to kaker fordi vi har barn i 2. og 3. klasse. Jeg gleder meg litt til vi tipper over i storskolen og kan bidra med premie til 50 kr per barn istedenfor.
![]() |
#10 |
Medlem siden: Mar 2008
![]() Sv: 17. mai - dugnadJeg ville stilt opp for kun den ene klassen og forklart overfor klasse to at dere allerede har forpliktet dere overfor en annen klasse. |
![]() |
![]() |
![]() |
#11 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: 17. mai - dugnadNår en først er på skolen.... Men ærlig talt høres en gang nok ut. |
![]() |
![]() |
![]() |
#12 |
⭐️⭐️⭐️
|
![]() Sv: 17. mai - dugnadHos oss må alle bidra hvert år. Fordelen er at oppgavene ikke er store, type bake, en time i kiosk, rydde opp eller rydde ned osv.
![]() |
#13 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai - dugnadHos oss er det alle foreldrene på 3. og 5. trinn som bidrar. Dersom man har barn på begge trinn, er det 5. klasses oppgaver man skal være med på. Lister med fordeling av oppgaver blir laget. |
![]() |
![]() |
![]() |
#14 |
Nå også i farger
Medlem siden: Oct 2006
![]() Sv: 17. mai - dugnadHos oss er det veldig greit. Alle 1.klasse-foreldre må bake kake, og så må man arrangere aktiviteter i 4.klasse (eller var det 5?). Alle må delta, på et eller annet, men man slipper altså ta stilling til det over telefon, siden det er fastsatt på forhånd. |
![]() |
![]() |
![]() |
#15 |
Gal kattedame
|
![]() Sv: 17. mai - dugnadHer har vi gjort det sånn at det er foreldrene på 2.trinn som har ansvaret for hele arrangementet på 17. mai.
![]() |
#16 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() Sv: 17. mai - dugnadHos oss er det ett trinn som har ansvaret. |
![]() |
![]() |
![]() |
#17 |
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai - dugnadHer har de sluttet med 17.maiarrangement på Størsta sin skole, og det er litt synd synes jeg. Såvidt jeg hørte så var det fordi det var så vanskelig å få folk til å bidra med å arrangere gildet.
![]() |
#18 |
Passiv
|
![]() Sv: 17. mai - dugnadHer er det ett trinn som har ansvaret og har man barn på dette trinnet så må man enkelt og greit stille. Har man barn på dette trinnet år etter år så må man stille om og om igjen. |
![]() |
![]() |
#19 |
oppbevares tørt
Medlem siden: Jan 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: 17. mai - dugnadHer er det kun 5 klasse som må stille opp med folk 17 mai. Kakesalg, loddsalg, ballongsalg og "tivoli". 5 klasse elevene har underholdning. FAU fra de andre klassene må hente fanene, ellers har vi andre "fri". |
![]() |
![]() |
![]() |
#20 |
Tja...
Medlem siden: Dec 2006
![]() Sv: 17. mai - dugnadVi har det sånn at 5. og 6.klassene organiserer 17.mai.
![]() |
|
|