Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Gremlis reise- og fremmedspråkforum

Bulgaria som ferieland

Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-05-11, 19:39   #21
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Bulgaria som ferieland

Hvor mange steder i Bulgaria har du egentlig vært, Elin?

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 19:49   #22
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Toffskij, her.

Hvor mange steder i Bulgaria har du egentlig vært, Elin?

På to av de fæleste antakelig. Albena og Sunny Beach. Er det noe å humre av? Ser den at andre kan ha en annen oppfatning, men sånn er det, og det er badeferie vi snakker om i denne tråden, ja? Sunny Beach, Golden Sands og Albena kan man få helt gratis av meg. Sunny Beach er dog litt bedre enn de to andre.
Har forresten hørt at Nessebar skal være ganske fint. Der har jeg ikke vært.

Gammel 14-05-11, 20:17   #23
Toffskij
kamerat

Toffskij sin avatar

Blogginnlegg: 694
Toffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme omToffskij har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg tviler absolutt ikke på at Albena og Sunny Beach er fæle, jeg tror man skal ligge langt unna de store turistmaskinene ved Svartehavskysten. Men kysten er lang og stedene mange, og Bulgaria generelt har veldig mye å by på. Flott natur og en rik historie og kultur som gjør at det er veldig mange interessante små og store byer å dra til. Jeg har Bulgaria ganske langt opp på lista som kombinert bade- og kulturreisemål.

“Do you find it easy to get drunk on words?"
"So easy that, to tell you the truth, I am seldom perfectly sober.”
(Dorothy L. Sayers, Gaudy Night)
Toffskij er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-05-11, 22:29   #24
Jinx
Tre små T

Jinx sin avatar

Jinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smartJinx imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Vært i Golden Sands. Fint sted,men innpåslitne selgere og forferdelig mat.

Gammel 15-05-11, 00:46   #25
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Captain har bestemt. Vi skal til Bulgaria. Vi skal bo på tre forskjellige steder i Varnaområdet, blant annet Balchik, og ha leiebil hele tiden. Alle som kjenner oss ler rått. Jeg gruer meg.

Men jeg ser faktisk litt lysere på det etter at SF mener det var greit, at Toffen vil dit og at Elin synes det er en dårlig charterdestinasjon! Elin og jeg vil ha helt motsatte ferier, er mitt inntrykk, det er ikke vond vilje å si det?

SF, jeg tar gjerne mot tips, og Toffen, du har sikkert gjort research?

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 00:48   #26
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Og jada, Palmen. Vi landet der for å plukke land. Det blir nok en natt i Romania også.

- No. 4 -
Gammel 15-05-11, 01:02   #27
Jessica
Pauset

Hvor: for mye skog her... vil ut mot havet
Blogginnlegg: 361
Jessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtidJessica har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg var i Nessebar i 2008. Der var det kjempekoselig. Om kvelden ruslet vi til Gamle Nessebar. Helt spesielt å være der. Kunne godt tenkt meg å reise tilbake dit. Jeg var også en dagstur til Varna. Stor og masete by, men også trivelige smågater.

Jessica er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 01:02   #28
Palmen
Trøtt

Palmen sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 178
Palmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtidPalmen har en fantastisk fremtid
Standard

Veldig

Jeg har hatt diskusjonen med mannen i dag, om at Bulgaria har ikke såååå bra rykte, og skal vi virkelig vurdere å dra dit? Men det er ikke umulig at vi drar dit for å plukke land også.

Gammel 15-05-11, 01:33   #29
Elin

Elin sin avatar

Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Candy Darling, her.

Men jeg ser faktisk litt lysere på det etter at SF mener det var greit, at Toffen vil dit og at Elin synes det er en dårlig charterdestinasjon! Elin og jeg vil ha helt motsatte ferier, er mitt inntrykk, det er ikke vond vilje å si det?

Feil. Jeg synes det er en dårlig destinasjon. Charter eller ikke, og om vi vil ha helt motsatte ferier vet du svært lite om.....

Gammel 15-05-11, 01:38   #30
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Bulgaria er ikke et sted jeg har som noen topp 10 destinasjon å dra tilbake til heller... Vi reiste litt rundt, men jeg synes generelt sett at det var lite å se på og få med seg, kjedelige byer og ekstremt dårlig mat. Fine strender og bra bading, men ellers relativt trist.
Kroatia, derimot: Det er også billig, og fantastisk flott mange steder.

Snippa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 01:46   #31
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vært i Bulgaria, dog ikke på "sydentur" og kjenner ikke sydendestinasjonene der. Jeg synes Bulgaria er et kjempeflott land. Nå er jeg antakelig godt over gjennomsnittet glad i Østeuropa, men Bulgaria kommer høyt opp på listen. I motsetning til Elin ville jeg virkelig ALDRI valgt Tyrkia fremfor Bulgaria, bortsett fra kanskje hvis valget sto mellom Sunny Beach og Kappadokia eller hvis jeg ble truet på livet.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 10:04   #32
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Feil. Jeg synes det er en dårlig destinasjon. Charter eller ikke, og om vi vil ha helt motsatte ferier vet du svært lite om.....

Nåh - til og med jeg vet hva slags ferier du pleier å si at du liker, Elin. Det er ikke noe problem det vel? Noen liker det sånn andre liker det slik - helt greit begge deler.

Jeg har ikke så mange tips sånn sett. Vi var som sagt i Balchik og gjorde intet annet enn å bade og sole oss. Vi bodde på Helios - det er ikke luksuriøst, men det er rent og skikkelig og delikate bad og sånn. Som seg hør og bør er det norske kanaler på tv'en. Musikken hver bidige kveld var en plage, virkelig en plage. Men vi lærte å rømme unna etterhvert. Maten var helt i orden på hotellet og nydelig nede i byen. (Tre minutter å gå). Utsikten var kostelig for en gammal industrimetalrocker og ingeniørbabe'n hans. Ekte sydenidyll med 180 graders panorama utover havet, og noen hundre meter unna to gigantiske store løftekraner i metall fra dengangen folk drev med noe annet enn turisme. I det fjerne ser man lysene fra Albena, men det er et par mil unna. Stranden er førsteklasses og hotellet har trapp rett ned på stranden fra bassengområdet. Betjeningen var fantastisk hyggelig og jeg får vann i munnen når jeg tenker på Schopskasalaten enda. Det er mye katter der og man kan fort risikere å treffe på en og annen virkelig kjælen kattunge som vil ligge i den strandskoen man diskret har kippet av foten under bordet. (Hvis man ikke liker sånt så jager betjeningen dem unna.)

Ting koster ingen verdens ting. På supermarkedet er det lekkert og moderne og stort, og det koster typisk tredve kroner for en liter brennevin. Eller var det seks kroner, tro? Husker ikke helt.

Vi var en tur i Albena og lot oss fascinere av hvor riktig det er å si at det ser ut som Romsås bare lenger sør. Det ser EKSAKT ut som Romsås. Det er så skrekkelig forjævlig at det er verdt å reise og se. Med unntak av strendene der. De er så fine at de går for å være blant de beste i verden. Men resten er til å le seg skakk av altså.

Balchik ser ut til å bygges ut til å bli mer turistvennlig etterhvert, men med en helt annen standard. Der er restaurantene langs strandpromenaden lekrere enn de du finner langs paradegatene i Norge. Det er kaffefargede møbler og lattefargede puter og det er bare helt kjempefint. Men ikke så overveldende stort enda. Det er masse by igjen for bulgarere også. Du finner bølgeblikkskurene med nydelig blomsterutsmykning hvor det sitter en og annen kjempetung bulgarsk dame og lager mat. Du finner vanlig husbebyggelse som minner om en koselig norsk småby og du finner litt parker og sånt som er virkelig pent - og ikke turistområder. Vi likte oss godt vi altså.

Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 10:44   #33
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Om man har tenkt seg på sol- og badeferie, så er ikke Albena et veldig dårlig valg. Stranden er kjempeflott.

Gammel 15-05-11, 10:45   #34
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jepp. Stranden der var sånn at vi ble stående og måpe. Den var virkelig fin. Bassenget på parkeringsplassen var ikke like idyllisk, men med en sånn strand så spiller det ikke like stor rolle.

Svar med sitat
Gammel 15-05-11, 10:48   #35
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, man bader ikke i basseng rett ved en sånn strand! De var nøye på vedlikeholdet også. Stranden ble raket for søppel, sneiper etc hver kveld. Albenastranden er høyt oppe på listen over gode, europeiske badestrender for min del, og man får den til god pris.

Gammel 15-05-11, 13:45   #36
Pesten

Pesten sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Pesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smartPesten imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Jinx, her.

Vært i Golden Sands. Fint sted,men innpåslitne selgere og forferdelig mat.

Vi var også i Golden Sands. Kjempefint hotell, nydelig strand, elendig mat.
Ungene storkoste seg dog.
I år blir det Kreta her, samme som ifjor.

Gammel 15-05-11, 14:39   #37
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Standard

Elin, jeg mener virkelig ikke å snipe, men det meste jeg har sett deg anbefale høres mer ut som en straff enn en ferie for meg. Men passer for mange andre, og det er jo fint?

Akkurat her kan det jo godt hende vi er enige, da. Men man kan jo håpe.

- No. 4 -
Gammel 15-05-11, 14:53   #38
Lavender
Passe aktiv

Lavender sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
Hvor: Sentralt
Lavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de flesteLavender er kulere enn de fleste
Standard

Jeg tror Albania blir nytt Bulgaria. Var bare såvidt innom lengst nord ved kysten. Strendene er fantastiske, flere km lange med noen få serveringssteder, solsenger og parasoller i tre. Stille, vakkert og fredlig. Kunne forestille seg å være på et mer eksotisk sted. Maten var enkel, fersk og god. En fordel om en liker Squids i ulike varianter. Jeg har ikke vært i Bulgaria, med vilje. Men vil tilbake til Kroatia, Montenegro og Albania. Bosatt i Montenegro, og med leiebil fikk vi sett mye.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:01.