|
|||||||
| Gremlis reise- og fremmedspråkforum Forum for diskusjon av reiser, reisemål, og fremmedspråk. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Bulgaria som ferielandJeg er på leting etter sommerferie som ikke er så dyr. Jeg ser at Bulgaria er langt billigere enn det meste, men jeg kjenner at jeg er skrekkelig forutinntatt.
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Bulgaria som ferielandJeg har vært i Albena med en skoleklasse. I og med at det er en lukket turistby uten lokale fastboende føltes det veldig trygt, men alt var selvfølgelig dyrere enn ellers. Byen manglet særpreg, virket kjedelig og jeg vil ikke tilbake dit. Jeg liker å se landets særpreg og spise lokal mat. Maten i Albena var ikke noe særlig, det eneste som var av lyspunkt var den norske restauranten som kunne lage ordentlig biff. |
|
|
|
#3 |
|
kamerat
|
Sv: Bulgaria som ferielandBulgaria er et flott og spennende land, og jeg tror bestemt det går an å styre unna Sunny Beach og desslike. Alt tyder på at Varna på Svartehavskysten er en fin og interessant by, f.eks.
|
|
|
#4 |
|
kamerat
|
Sv: Bulgaria som ferielandÅ, å, og bulgarsk mat er veldig god, altså! Som gresk mat med en orientalsk-kaukasisk twist. Ikke noe å bekymre seg for. God vin lager de også.
|
|
|
#6 |
|
Passiv
|
Sv: Bulgaria som ferielandØst-Europeisk mat er generelt veldig misforstått, jeg elsker maten deres. |
|
|
|
#7 |
|
kamerat
|
Sv: Bulgaria som ferielandAborterende elev, faktisk.
|
|
|
#8 |
|
Passiv
|
Sv: Bulgaria som ferielandFaktisk. Dette var en av finnmarksklassene mine. |
|
|
|
#11 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: Bulgaria som ferielandNei. Det ble en lang og komplisert diskusjon, og vi ender opp i København.
|
|
|
|
#12 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Bulgaria som ferielandJeg har vært på Sunny Beach to ganger og har ikke vært i partymodus noen av gangene. Storkoste meg. Vet også om flere familier som har hatt det knallbra der. Bloody Beach er over, og de har mange fine barnevennlige hoteller.
|
|
|
#13 |
|
Nyter et nytt liv
|
Sv: Bulgaria som ferielandJeg har vært flere ganger i Golden Sands. Og det kan anbefales på det varmeste.
|
|
|
|
#14 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Bulgaria som ferielandBulgaria for sol-og badeferie aldri i verden. Der skal det myyyyyyyyyyye til for å få meg til å endre oppfatning. Dvs. jeg endrer ikke oppfatning. Ja, det er billig, men da ville jeg faktisk heller spart 1 år eller 2 til og reist et annet sted.
|
|
|
#15 |
|
Passiv
|
Sv: Bulgaria som ferielandJeg har vært på charter i Bulgaria jeg. Det var helt, helt, helt greit. Veldig pen by, alt var nytt og lekkert eller gammelt og rustikt. Vi så Albena i det fjerne og var innom der for å se&grøsse - det var virkelig skrekkelig. Men vi hadde det veldig bra. Mat til alle fire på restaurant med vin og dessert kostet 200 spenn. Jeg ble veldig dårlig (allergisjokk av krem med solfaktor - ikke kjøpt der nede) og måtte ha lege til hotellet - gikk så fint det også atte. Havet var vakkert og bassenget reint og vi fikk leilighet med to rom og kjøkken for lite penger. Ville man ha mer by så kunne man leie bil og ta en tur til Varna om man ville. Veldig vennlige folk, veldig nydelige kattepuser, veldig billig og helt fint. |
|
|
|
#16 |
|
Passiv
|
Sv: Bulgaria som ferieland(Vi var på et lite sted da. Ving hadde bare to hoteller der som lå et stykke fra hverandre. Stranda vi badet på var der Bulgarerne badet og koste seg også.) |
|
|
|
#17 |
|
Fru Jacobsen
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Bulgaria som ferielandHvor var dere, og er det lenge siden? Jeg sitter og vurderer Bulgaria. Var i Albena for 15 år siden, og jeg regner med det ikke er helt likt der nå..
|
|
|
|
|
|
#18 |
|
Passiv
|
Sv: Bulgaria som ferielandDet kunne jeg kanskje spandere å nevne, ja. |
|
|
|
#20 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Sv: Bulgaria som ferieland
Nei, ok, men det var vel mer et svar til HI som vil ha en ferie som ikke er så dyr. Bulgaria er billig, men fint, koselig eller spennende som badeferie-destinasjon? Nei. Jeg villle nok reist til ganske mange andre land før Bulgaria helt uavhengig av målet med reisen.
|
![]() |
|
|