|
Fest og høytid Et forum for å diskutere praktiske forberedelser knyttet til jubileer, bryllup, konfirmasjon, bar mitzva, ramadan, dåp og navnefest, mm. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
![]() |
#1 |
Glamorøs
|
![]() Sv: Bunad og hijab
Akkurat det er det vel ingen som er uenig med deg i. Men det er tross alt så godt som ingen som bruker bunaden helt korrekt. Og skal vi ha slækk for bomullstrømper med elastan fra Oroblu (som de selger overpriset på Heimen) eller godt fottøy på små føtter som skal gå bortimot en mil i løpet av dagen, så kan vi ha slækk for en hijab.
![]() |
#2 |
ej ikke møjkets heije
|
Akkurat den siste konklusjonen er jeg altså ikke enig i, men jeg tror ikke vi trenger å krangle så mye. Jeg bare "tenker mitt" når jeg ser folk i bunad med joggesko, solhatt, lilla neglelakk eller hijab.
![]() |
![]() |
#3 |
Glamorøs
|
Så du tenker ditt om folk ikke bruker hodeplagget, eller ikke har hjemmestrikkede strømper? Hva med moderne hårfrisyrer? Kort hår på damer? Vanlig hverdagsminke?
Sist redigert av Tallulah : 18-05-11 kl 10:20. |
![]() |
![]() |
![]() |
#4 |
ej ikke møjkets heije
|
Personlig er jeg ganske så streng. Jeg har ikke brukt bunaden min etter at jeg giftet meg. Jeg er ikke sikker på om jeg kommer til å bruke lua hvis jeg bruker den igjen. Lua sitter ikke pent på meg, og faller av hele tiden. Ellers forsøker jeg å ha korrekte strømper, men bruker vanlige bunadsko (men ville ikke stilt opp i joggesko selv om jeg hadde hatt problemer med føttene ... da hadde jeg heller droppet bunaden).
![]() |
![]() |
Emneord |
bunad, hijab, minoriteter, regler |
|
|