|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#22 |
Absolut ateist
|
![]() Sv: SultfølelseIset har betalt. Man må regne med å vente 3-4 år om man får det dekket via det offentlige.
![]() |
#23 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Sultfølelse
Kriteriene for å få det dekket er at du har 40 eller mer i BMI. Jeg valgte å betale det privat av to grunner; at jeg ikke ville stå på venteliste i 2-3 år eller mer, og fordi jeg mener Aleris er det tryggeste og beste stedet å bli operert (etter å ha undersøkt de forskjellige stedene nøye). I Førde, der jeg ville blitt operert om jeg hadde gjort det via det offentlige, får man kun DS-operasjon. Jeg ville ha Gastric Bypass. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
representert
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hei, om du er konstant sulten kan du sjekke leptin på ei blodprøve. Jeg var konstant sulten da jeg gikk gravid m minstemann, og hadde ett skyhøyt leptin. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
Stolt trebarnsmor :)
Medlem siden: Feb 2007
![]() |
Oki. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Nymotens gammeldags
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Huff jeg vet hvordan du har det, det er helt grusomt. Jeg har også klart å slanke meg veldig mange kg flere ganger (30 på det meste) men har gått opp igjen hver gang. Det var en av de sterkeste grunnene til at jeg valgte operasjon, nemlig for å kunne holde vekten nede resten av livet, fordi jeg vet at jeg hadde gått opp igjen etter hver slankekur uansett hva jeg prøvde meg på. Har du stor nok BMI til å få dekket en operasjon nå? Alle bør ikke opereres, men for mange kan det være den eneste løsningen. Du kan jo lese her: |
![]() |
![]() |
![]() |
|
|