Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Fritid og hobby > Jåleforumet

Hvor ofte burde man gå til frisøren?

Jåleforumet Forum for hudpleie, hår, sminke, kropp mm.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 26-05-11, 15:11   #21
Maggie74
Bør lage seg en tittel selv

Maggie74 sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Blogginnlegg: 8
Maggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smartMaggie74 imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Hvor ofte burde man gå til frisøren?

Opprinnelig lagt inn av kokosbolle, her.

Maggie: Stod det noe om hvorfor?

Husker faktisk ikke. Var noe med at håret fliser seg opp og noe greier, tror jeg, men det er ganske så blankt for meg egentlig. Stod på nett i en eller annen avis (dagbladet eller vg).

Gammel 26-05-11, 16:19   #22
Røverdatter
Borte

Røverdatter sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 278
Røverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme omRøverdatter har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har halvlangt, oppklippet hår og burde nok gått minst hver 3. måned. Det ender opp med toppen to ganger i året, men skulle gjerne vært flinkere og hatt finere hår. Jeg farger det ikke da, så har ikke ettervekstproblemer.

Er du alt for redd for døden, blir du redd for livet og
Freedom's just another word for nothing left to lose
Røverdatter er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 16:51   #23
Floksa
can-jur

Floksa sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: Vinterland
Blogginnlegg: 121
Floksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme omFloksa har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2 ganger på 18 år går helt fint

Bokhyllen er den stige, hvorved du bliver din overmanns lige - Henrik Wergeland
Floksa er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 16:59   #24
gullet
stille

gullet sin avatar

Hvor: Tønsberg
gullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme omgullet har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg burde klippe meg hver femte uke, men så lenge jeg ikke har farge i det og det er klippet ordentlig, går jeg til det brått blir "krise".
Det kan være etter seks uker eller etter ti.

Har mye hår som vokser mye på kort tid!

Gammel 26-05-11, 17:05   #25
Ina
i vesterled

Ina sin avatar

Medlem siden: Jun 2007
Hvor: Trondheim
Ina imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smartIna imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har hår som vokser veldig fort, og bør farge ettervekst hver 6. uke.

Ina er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 17:30   #26
Veronal
Etylbarbital

Veronal sin avatar

Veronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme omVeronal har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Håret mitt er kort, mykt og krever klipping hver 5. uke. Går det noe mer enn 6 uker er det mange bad hair days. Dvs. krise.

Mannen klipper meg, da. Jeg syntes det ble så slitsomt å komme meg til frisøren så ofte.

Gammel 26-05-11, 17:49   #27
rine
Halloen!

rine sin avatar

Medlem siden: Mar 2008
rine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme omrine har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Er mannen din frisør? Hvis ikke: :Wow!

rine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 19:07   #28
Synnemor
Born to run

Synnemor sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Synnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner tilSynnemor er et navn som alle kjenner til
Standard

Da jeg hadde kort hår, gikk jeg hver 6. uke omtrent. Det var absolutt nødvendig for å holde fasong på sveisen.

Nå sparer jeg for harde livet (har kommet ned på skuldrene), og drøyer tre mnd mellom hvert besøk. Klipper jeg det oftere, blir det jo aldri langt! Var nettopp hos frisøren, og hun sa jeg skulle vente til høsten før jeg kom tilbake. Jeg farger og striper håret, men i en farge som ikke er så langt unna min egen. Dermed blir ikke etterveksten særlig påfallende heller.

Never underestimate the strength of a woman who runs 26,2 miles for fun.
Synnemor er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 19:56   #29
Bloppy
Det kommer seg

Bloppy sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Bloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de flesteBloppy er kulere enn de fleste
Standard

Jeg klipper meg vel omtrent en til to ganger i året.
Har hår nedenfor skuldrene så det er ikke krise å drøye det litt.
Jeg har farget det i tilnærmet lik farge. Eller, nyensemessig i allefall. Jeg har egentlig rimelig kjedelig kommune grått hår. Særdeles lite spennende.
Og i de siste årene er det som om enkelte hår som vokser ut er litt striere enn de andre. Og liksom blinker litt.

Farging fixer jeg lett selv. Om jeg ikke tilfeldigvis får tilbud om å sitte modell.
:har hatt gratis frisør de siste to årene:

Gammel 26-05-11, 19:59   #30
Storm
En som trener

Storm sin avatar

Blogginnlegg: 145
Storm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme omStorm har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg klipper meg 2-4 ganger i året, og farger ettervekst hver 6. uke.

Storm er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 26-05-11, 20:14   #31
Siritk

Siritk sin avatar

Medlem siden: Feb 2009
Hvor: Midt på
Siritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smartSiritk imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg har ikke vært til frisøren på 1,5 år. Har langt hår og det er faktisk ikke så veldig slitt. Har tenkt å unne meg en frisørtur på feriepengene. Burde vel ha gått 3-4 ganger i året med mitt hår. Farger ikke og klipper voksevennlig klipp.

Siritk er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:42   #32
Tuddelu
I farta ...

Tuddelu sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Tuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smartTuddelu imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Eg går ein til to gonger i året. Håret mitt er langt og tjukt.

Samme her

Tuddelu er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 16:12   #33
apan
I mål

apan sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Kasia, her.

Jeg har halvlangt, oppklippet hår og burde nok gått minst hver 3. måned. Det ender opp med toppen to ganger i året, men skulle gjerne vært flinkere og hatt finere hår. Jeg farger det ikke da, så har ikke ettervekstproblemer.

Jeg kan vel signere Kasia her. Av og til er jeg flink og går hver 3.-4. måned. Nå er det et halvt år siden sist.
Jeg synes det er dyrt, selv om jeg ikke farger, og det er uaktuelt for meg å prioritere det hver 6. uke kjenner jeg.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 16:23   #34
Kaija
WF: Sausnebbet

Kaija sin avatar

Blogginnlegg: 120
Kaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt avKaija har mye å være stolt av
Standard

Jeg har langt ruskehår. Nå klipper jeg det stort sett omtrent to ganger i året. Ser det egentlig kunne klippes en gang eller to til, for å ta slitte tupper.

Kaija er aktiv nå   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 16:36   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Klipper typisk en gang i året - luggen litt mer hvis jeg har vedlikeholdslugg og ikke sette-fast-bak-øra-lugg. Farging bør skje ca hver 6. til 8. uke, men jeg drøyer mye lenger nå som jeg er gravid.

Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 18:26   #36
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Gjerne ikke så sjelden som jeg går. Jeg har ikke vært hos frisøren siden juni 2007. / .

Jeg fikk ei venninne til å klippe meg sist da, for nesten 1 år siden. Det var vel den siste gangen håret mitt ble rørt av ei saks. Jeg må vel få tatt meg råd til frisør snart, men det passer liksom aldri å "sløse" penger bort på meg selv.

Gammel 01-06-11, 18:40   #37
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Jeg har mer eller mindre gal langt til langt hår i sin naturlige farge. Det klippes bare for sliasje og " få det litt kortere og lettere til sommeren/dåpen/jul/whatever" men litt oftere enn en gang i året hadde sikkert vær å anbefale likevel...

Jeg var sist enten før dåpen eller fødselen, jeg tror jeg var høygravid... I sp fall drøyt tre mnd siden, sp jeg burde sikkert vært igjen, men siden jeg enda ikke ha åpnet flaskene jeg kjøpte (hadde jo akkurat kjøpt på nett, men følte jeg burde kjøpe noe...) så tenker jeg det kan vente litt til...

Gammel 01-06-11, 18:45   #38
DM
Live and let live

DM sin avatar

Blogginnlegg: 86
DM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme omDM har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har ungene ca hver tredje måned, - da er de langhårete altså.

Meg selv blir det sjeldnere med. Jeg somler meg kanskje avgårde 1-2 ganger i året. Kanskje håret hadde vært mer samarbeidsvillig og sett mindre slitt ut om jeg klippet det oftere?

Gammel 01-06-11, 18:49   #39
Malama

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Knerten er det mannen som klipper.... Ved behov. Han har begynt å aksepter maskin nå, da er det enklere...

Gammel 07-06-11, 10:56   #40
kokosbolle
Har bakt søte kaker

kokosbolle sin avatar

Medlem siden: Oct 2007
Hvor: Den fineste byen
Blogginnlegg: 696
kokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme omkokosbolle har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av DM, her.

Jeg har ungene ca hver tredje måned, - da er de langhårete altså.

Meg selv blir det sjeldnere med. Jeg somler meg kanskje avgårde 1-2 ganger i året. Kanskje håret hadde vært mer samarbeidsvillig og sett mindre slitt ut om jeg klippet det oftere?

Mitt hår ble veldig mye bedre etter en skikkelig klipp nå sist. Kombinert med kjempegod shampo og balsam for slitt hår er det himmelvid forskjell. Gleder meg til neste gang jeg skal til frisøren, da blir det nok enda bedre.

minibolle mai 2012
kokosbolle er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:42.