Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Avslutningsgave til de ansatte i barnehagen

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 29-05-11, 23:17   #21
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagen

Opprinnelig lagt inn av Fadese, her.

Jeg har aldri vært hørt om at det er kjøpt gaver til de ansatte hvert år, men i forbindelse med barnehageslutt.

Det blir jo et utvalg gaver hvert år i en bhg av noenlunde størrelse, og med en viss sannsynlighet for at noen får hvert år, noen får aldri, for noe de er betalt for å gjøre. Enkelte steder er det også slik at FAU kjøper gaver til de ansatte hvert år, i og for seg. Derfor jeg syns det er en snål skikk. Jeg gir jo ikke gaver til post- og avisbud, eller vaskedama på kontoret. Som jeg har et mer langvarig forhold til. Er det gaver av mer enn ubetydelig verdi er det også et spørsmål om det er goder vunnet ved arbeid, og dermed skattepliktig.

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 23:26   #22
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Charlie, her.

Det blir jo et utvalg gaver hvert år i en bhg av noenlunde størrelse, og med en viss sannsynlighet for at noen får hvert år, noen får aldri, for noe de er betalt for å gjøre. Enkelte steder er det også slik at FAU kjøper gaver til de ansatte hvert år, i og for seg. Derfor jeg syns det er en snål skikk. Jeg gir jo ikke gaver til post- og avisbud, eller vaskedama på kontoret. Som jeg har et mer langvarig forhold til. Er det gaver av mer enn ubetydelig verdi er det også et spørsmål om det er goder vunnet ved arbeid, og dermed skattepliktig.

Det er ganske vanlig å legge ut julegave til avisbudet, sier min venninne som var avisbud en stund.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 23:27   #23
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Misforstå meg ikke dit hen at jeg mener at man bør eller skal kjøpe gave, men vi har syntes det har vært hyggelig å gjøre det.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 29-05-11, 23:29   #24
mammaugla
Superduperaktiv

mammaugla sin avatar

Medlem siden: Oct 2010
mammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populærmammaugla er populær
Standard

Jeg kom til å tenke på en ting. Vi gir jo glatt tips til servitører selv om de har betalt for å gjøre jobben og vi har et svært kortvarig forhold til dem.

mammaugla er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:05   #25
Maz
Pauset

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
Maz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt avMaz har mye å være stolt av
Standard

Jeg har vokst opp med gaver til postbud og avisbud, så jeg synes ikke det er noe rart.

Jeg synes det er en vesentlig forskjell på folk som gjør "jobben sin" og dem som gjør det lille ekstra. Jeg forstår ikke hvorfor noen kan synes det er negativt.

Jeg fikk eksepsjonell oppfølging av legen min når Mazungen ble født. Hun fikk et gavekort av oss. Hun tok med seg jordmoren og resepsjonisten som hadde fulgt meg i 7 måneder og fått meg gjennom en veldig vanskelig tid på byens beste restaurant. Det var godt for oss å kunne si TAKK. Det var nemlig ingen selvfølge at de strakk seg så langt. For dem var det ok at det ikke ble tatt som en selvfølge.

Maz er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:11   #26
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Jeg gir jo ikke gaver til post- og avisbud, eller vaskedama på kontoret. Som jeg har et mer langvarig forhold til.

Der jeg vokste opp var det helt vanlig å gi gaver til postbudet til jul, så det er ikke noe argument. Jeg kan heller ikke si at jeg har noe langvarig forhold til de yrkesgruppene du har nevnt, ja knapt nok noe forhold i det hele tatt. Men de ansatte i barnehagen, som tilbringer mange timer hver dag med å ta seg av barna mine, de har jeg et godt forhold til. Og barna mine har et nært forhold til dem. Det føles helt naturlig og riktig å gi dem en liten gave når barnehagetida er over. Ikke bare som en takk, men forhåpentligvis også som et lite minne fra barnet.

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:16   #27
Nessie
Erfaren nok

Nessie sin avatar

Hvor: Trøndelag
Blogginnlegg: 351
Nessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme omNessie har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Globus var en lur ting!
Kanskje jeg skal kjøpe det til bhg når H slutter nå.

Jeg kjøper noen ganger en liten julegave til barnehagepersonalet også jeg. Men det er jo langt fra noe man må. Men om jeg kommer på det liksom.

Enten går det bra, eller så går det over.
Nessie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:47   #28
bjørkhaugtrollet
Aktiv

bjørkhaugtrollet sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
bjørkhaugtrollet er litt kul
Standard

Her kjøper vi en gave til barnehagen. De har etterlyst nye sangbøker, så tenkte jeg skulle kjøpe det til dem

Gammel 30-05-11, 09:55   #29
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg har kjøpt til avdelingen frem til nå. Synes det er like greit. Når han byttet barnehage fikk de ansatte hver sin sjokolade(Kinderegg, de var strålende fornøyd hele gjengen). Mens avdelingen fikk ferge til Brio tog. Til jul og sommer har jeg også kjøpt noe de ansatte kan dele, som oftest sjokolade.

Jeg jobber på småbarnsavdeling så vi får aldri avslutningsgaverFor barna slutter jo bare på avdelingen, ikke i barnehagen.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 09:58   #30
veobra
på slep

veobra sin avatar

Medlem siden: Aug 2009
veobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de flesteveobra er kulere enn de fleste
Standard

Isolde, jeg skal kjøpe fiiine gaver til de på vår småbarnsavdeling når min slutter. Det synes jeg de også fortjener.

Gammel 30-05-11, 09:59   #31
Chablis
Drømmer

Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Ved vannet
Blogginnlegg: 22
Chablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt avChablis har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Isolde, her.

Jeg har kjøpt til avdelingen frem til nå. Synes det er like greit. Når han byttet barnehage fikk de ansatte hver sin sjokolade(Kinderegg, de var strålende fornøyd hele gjengen). Mens avdelingen fikk ferge til Brio tog. Til jul og sommer har jeg også kjøpt noe de ansatte kan dele, som oftest sjokolade.

Jeg jobber på småbarnsavdeling så vi får aldri avslutningsgaverFor barna slutter jo bare på avdelingen, ikke i barnehagen.

Jeg kjøpte til de ansatte da poden gikk over til storavdeling. Vi har også gitt en liten oppmerksomhet til jul og sommer. Vi var strålende fornøyd med barnehagen han gikk i å jeg ville vise at vi var det også.

Chablis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 10:00   #32
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg pleier å kjøpe vin til de ansatte i "vår avdeling" til sommerferieavslutning hvert år, uansett om det er storebarnsavdeling eller småbarnsavdeling. Jeg kjøper noe småtteri til jul også, sjokolade, blomster eller en liten symbolsk ting.

De er fabelaktige mennesker som tar godt vare på ungene mine så jeg er helt trygg på at ungene har det godt. Jeg treffer dem hver dag og de er alltid hyggelige og blide. Jeg liker å vise at jeg setter pris på folk. Hva andre gjør er opp til dem.

Gammel 30-05-11, 10:05   #33
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Jeg er ikke snurt egentlig altså

Men veldig fint at dere tenker på de på småbarnsavdelingene også. Vi liker godt å bli satt pris på vi og.

Jeg har ikke kjøpt noe når han bytter avdeling i den barnehagen han er i nå. De bytter hvert år. Som oftest er mange av de ansatte med på bytte også.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 30-05-11, 10:49   #34
Bergensis
Ventar stadig på vår

Bergensis sin avatar

Medlem siden: Apr 2007
Bergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt avBergensis har mye å være stolt av
Standard

Problemet i vår barnehage er at det er så ustabil personalgruppe. Sånn har det vore dei siste tre åra, dessverre. Skal ein kjøpe til alle vikarane som er innom? Det blir mange gåver! Derfor har eg gitt opp den tankegangen og kjøper bøker til barnehagen. Me lagar eit kort der me skriver ei koselig helsing til personalet. Teorien min er at også dei tilsette setter pris på å lese nye bøker for barna.

Gammel 30-05-11, 10:53   #35
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Bergensis, her.

Problemet i vår barnehage er at det er så ustabil personalgruppe. Sånn har det vore dei siste tre åra, dessverre. Skal ein kjøpe til alle vikarane som er innom? Det blir mange gåver! Derfor har eg gitt opp den tankegangen og kjøper bøker til barnehagen. Me lagar eit kort der me skriver ei koselig helsing til personalet. Teorien min er at også dei tilsette setter pris på å lese nye bøker for barna.

Det var sånn vi også gjorde det da vi kjøpte en globus til avdelingen. Det var en nyoppstartet barnehage og ganske stor gjenommtrekk av personale den første tida. Da føltes det litt meningsløst å kjøpe avslutningsgave til de som tilfeldigvis var der da vi Lillemor sluttet. I neste barnehage var det imidlertid en stabil voksengruppe, og da var det greit å gi noe til de to som hadde fulgt barna tett.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:38   #36
suupaahgirl
Nybegynner

Medlem siden: May 2008
suupaahgirl har et hav av muligheter foran seg
Standard

Jeg gir jo ikke gaver til post- og avisbud, eller vaskedama på kontoret. Som jeg har et mer langvarig forhold til. Er det gaver av mer enn ubetydelig verdi er det også et spørsmål om det er goder vunnet ved arbeid, og dermed skattepliktig.

Jeg gir ei lita oppmerksomhet til vaskadama som vasker hjemme hos oss når det nærmer seg jul. Syns liksom det er en koselig ting å gjøre, ikke at det er et must...Men MÅ det det da?Kan det liksom ikke bare være en koselig ting å sette litt ekstra pris på de man mener fortjener det inn i mellom?
Da storejenta vår slutta på barneavd i barnehagen, så kjøpte jeg ei lunsj"box" som jeg fylte med gode saker (kjeks,kaffe,te,karameller osv) som de kunne kose seg med i lunsjen (de voksne altså). Inni lokket på boksen skrev jeg et personlig brev til dem alle sammen der jeg fortalte hvor mye jeg satt pris på dem. Nå går mini på samme avdelingen, og det er de samme ansatte og jeg rett og slett elsker dem . Nå skal en av de ansatte ha et års permisjon da hun skal jobbe en annen plass. Jeg skal da gi henne ei personlig gave som takk for alt (god hunkrem også noe til).
Klart, er man misfornøyd med avdelingen ser jeg ingen grunn til å kjøpe gave egentlig. Men om man er det, hvorfor ikke?? De gjør en kjempeviktig jobb...viktigste og mest verdifulle jobbene jeg vet om...nemlig passe på det kjæreste vi har

suupaahgirl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 14:44   #37
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Da eldse sluttet kjøpte vi bøker til avdelingen, tenker det blir noe slikt i nå når minste slutter også. Eller CD eller Globus.

Isolde: småbarn fikk bøker når han sluttet der.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 16:02   #38
Perhonen
Pessimistisk Optimist.

Perhonen sin avatar

Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
Perhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelenPerhonen er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg jobber i barnehage...og på småbarn. Vi har fått te, en sjokolade, og en engel på de årene jeg har jobbet der. Og en telysestake ja. Veldig koselig å få te syns jeg. Det var en pakke pose te av en sort man ikke får kjøpt over alt, og den "varmet" som giver så fint sa det, langt ut i de kalde vinterkvelder. Uansett alle gaver er koselige å få. Det viser omtanke.

Ønskegaven....en god håndkrem kanskje. Vi vasker oss nesten ihjel for å holde barna sunne og friske. :-) Ei grønnplante, feks ei plante som varer lenge, og er vanskelig å ta livet av. (Svigermors tunge-sanseviera trifasciata, umulig å drepe) Bøker til avdelingen. Veldig fint å få som gave, og noe man kan glede seg sammen over i mange år etterpå.

Perhonen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 01-06-11, 16:39   #39
Erica
Hekta

Erica sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Erica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de flesteErica er kulere enn de fleste
Standard

Ja, de gjør jobben sin, men når jobben deres er å ta seg av mine små dyrebare syns nå jeg det er hyggelig å vise at man setter pris på den jobben som gjøres.

Vi ga bort en globus med lys til barnehagen i tillegg til en kurv med ekstra god kaffe og te, kjeks og sjokolader som de ansatte kunne ha på pauserommet og kose seg med. Men det aller viktigste de fikk (ut fra reaksjonene i etterkant) var et langt brev/kort jeg hadde skrevet der jeg fortalte hvor mye vi setter pris på dem, hvor mye vi kommer til å savne dem og takk for et godt samarbeide i mange år. De var tydeligvis ikke vant til å få slike tilbakemeldinger, for de ble veldig overrasket og veldig glade.

Gammel 01-06-11, 16:48   #40
Hot Lips
kissable

Hot Lips sin avatar

Medlem siden: Feb 2010
Hot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt liktHot Lips er virkelig godt likt
Standard

Er det kosher å gi en fellesgave til avdelingen, og en personlig gave til den assistenten som har hatt barnet alle årene?

Hot Lips er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:41.