|
Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagen
Det blir jo et utvalg gaver hvert år i en bhg av noenlunde størrelse, og med en viss sannsynlighet for at noen får hvert år, noen får aldri, for noe de er betalt for å gjøre. Enkelte steder er det også slik at FAU kjøper gaver til de ansatte hvert år, i og for seg. Derfor jeg syns det er en snål skikk. Jeg gir jo ikke gaver til post- og avisbud, eller vaskedama på kontoret. Som jeg har et mer langvarig forhold til. Er det gaver av mer enn ubetydelig verdi er det også et spørsmål om det er goder vunnet ved arbeid, og dermed skattepliktig. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det er ganske vanlig å legge ut julegave til avisbudet, sier min venninne som var avisbud en stund. |
![]() |
![]() |
![]() |
#23 |
Originala
|
Misforstå meg ikke dit hen at jeg mener at man bør eller skal kjøpe gave, men vi har syntes det har vært hyggelig å gjøre det. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Superduperaktiv
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenJeg kom til å tenke på en ting. Vi gir jo glatt tips til servitører selv om de har betalt for å gjøre jobben og vi har et svært kortvarig forhold til dem. |
![]() |
![]() |
![]() |
#25 |
Pauset
Medlem siden: Dec 2006
Hvor: Barteby
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenJeg har vokst opp med gaver til postbud og avisbud, så jeg synes ikke det er noe rart. Jeg synes det er en vesentlig forskjell på folk som gjør "jobben sin" og dem som gjør det lille ekstra. Jeg forstår ikke hvorfor noen kan synes det er negativt. Jeg fikk eksepsjonell oppfølging av legen min når Mazungen ble født. Hun fikk et gavekort av oss. Hun tok med seg jordmoren og resepsjonisten som hadde fulgt meg i 7 måneder og fått meg gjennom en veldig vanskelig tid på byens beste restaurant. Det var godt for oss å kunne si TAKK. Det var nemlig ingen selvfølge at de strakk seg så langt. For dem var det ok at det ikke ble tatt som en selvfølge. |
![]() |
![]() |
![]() |
#26 |
På vei
Medlem siden: Sep 2006
Der jeg vokste opp var det helt vanlig å gi gaver til postbudet til jul, så det er ikke noe argument. Jeg kan heller ikke si at jeg har noe langvarig forhold til de yrkesgruppene du har nevnt, ja knapt nok noe forhold i det hele tatt. Men de ansatte i barnehagen, som tilbringer mange timer hver dag med å ta seg av barna mine, de har jeg et godt forhold til. Og barna mine har et nært forhold til dem. Det føles helt naturlig og riktig å gi dem en liten gave når barnehagetida er over. Ikke bare som en takk, men forhåpentligvis også som et lite minne fra barnet. |
![]() |
![]() |
![]() |
#27 |
Erfaren nok
|
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenGlobus var en lur ting!
![]() |
#28 |
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenHer kjøper vi en gave til barnehagen. De har etterlyst nye sangbøker, så tenkte jeg skulle kjøpe det til dem
![]() |
#29 |
Øyboer
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenJeg har kjøpt til avdelingen frem til nå. Synes det er like greit. Når han byttet barnehage fikk de ansatte hver sin sjokolade(Kinderegg, de var strålende fornøyd hele gjengen). Mens avdelingen fikk ferge til Brio tog. Til jul og sommer har jeg også kjøpt noe de ansatte kan dele, som oftest sjokolade. |
![]() |
![]() |
![]() |
#30 |
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenIsolde, jeg skal kjøpe fiiine gaver til de på vår småbarnsavdeling når min slutter.
![]() |
#31 |
Drømmer
|
|
![]() |
![]() |
![]() |
#32 |
Epikur
|
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenJeg pleier å kjøpe vin til de ansatte i "vår avdeling" til sommerferieavslutning hvert år, uansett om det er storebarnsavdeling eller småbarnsavdeling. Jeg kjøper noe småtteri til jul også, sjokolade, blomster eller en liten symbolsk ting.
![]() |
#33 |
Øyboer
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenJeg er ikke snurt egentlig altså |
![]() |
![]() |
![]() |
#34 |
Ventar stadig på vår
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenProblemet i vår barnehage er at det er så ustabil personalgruppe. Sånn har det vore dei siste tre åra, dessverre. Skal ein kjøpe til alle vikarane som er innom? Det blir mange gåver! Derfor har eg gitt opp den tankegangen og kjøper bøker til barnehagen. Me lagar eit kort der me skriver ei koselig helsing til personalet. Teorien min er at også dei tilsette setter pris på å lese nye bøker for barna.
![]() |
#35 |
Originala
|
Det var sånn vi også gjorde det da vi kjøpte en globus til avdelingen. Det var en nyoppstartet barnehage og ganske stor gjenommtrekk av personale den første tida. Da føltes det litt meningsløst å kjøpe avslutningsgave til de som tilfeldigvis var der da vi Lillemor sluttet. I neste barnehage var det imidlertid en stabil voksengruppe, og da var det greit å gi noe til de to som hadde fulgt barna tett. |
![]() |
![]() |
![]() |
#36 |
Nybegynner
Medlem siden: May 2008
![]() |
Jeg gir ei lita oppmerksomhet til vaskadama som vasker hjemme hos oss når det nærmer seg jul. Syns liksom det er en koselig ting å gjøre, ikke at det er et must...Men MÅ det det da?Kan det liksom ikke bare være en koselig ting å sette litt ekstra pris på de man mener fortjener det inn i mellom? |
![]() |
![]() |
![]() |
#37 |
Introvert textrovert
|
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenDa eldse sluttet kjøpte vi bøker til avdelingen, tenker det blir noe slikt i nå når minste slutter også. Eller CD eller Globus.
![]() |
#38 |
Pessimistisk Optimist.
Medlem siden: Jul 2007
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenJeg jobber i barnehage...og på småbarn. Vi har fått te, en sjokolade, og en engel på de årene jeg har jobbet der. Og en telysestake ja. |
![]() |
![]() |
![]() |
#39 |
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Ja, de gjør jobben sin, men når jobben deres er å ta seg av mine små dyrebare syns nå jeg det er hyggelig å vise at man setter pris på den jobben som gjøres.
![]() |
#40 |
kissable
Medlem siden: Feb 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Avslutningsgave til de ansatte i barnehagenEr det kosher å gi en fellesgave til avdelingen, og en personlig gave til den assistenten som har hatt barnet alle årene?
![]() |
|
|