Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-03-07, 23:16   #41
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Men alt kommer selvfølgelig an på hvordan man sier det. Hvis de sier at "du må være helt idiot som går å kjøper dyre merkeklær til babyen", eller "du er snobbete og vil bruke barnet til å vise at du har råd til dyre ting" etc, så er det jo personlig, og slike ting synes jeg er frekt. Men slike kommentarer har jeg aldri fått, mer spørsmål som "hvorfor kjøper du så dyre ting? De har jo så mye fint som er mye billigere, og hun vokser jo fra det nesten før hun får brukt det". Eller "er du sikker på at du skal ha den, jeg ville aldri kjøpt en så dyr bukse til min unge, jeg synes det er unødvendig".

Det er ikke mer enn en normal meningsutveksling jeg kan ha med venner og familie om hva som helst. Som for eksempel "hvorfor tar du bestandig buss nr 5 til universitetet? Buss 9 bruker ikke noe lenger tid, og det er mye mindre folk på den". Hvis du skjønner hva jeg mener.

Godt oppsummert.

Gammel 09-03-07, 00:14   #42
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes det er frekt å kritisere folk for hvordan de velger å bruke sine egne penger (så lenge de ikke har spurt om ens mening og så lenge det ikke går ut over noen). Det er klart det går an å si noe ikke-frekt om hva man mener om å bruke mye penger på klær til barn, men i en situasjon der man bare viser frem hva man har kjøpt, synes jeg det ganske raskt blir utidig å begynne å snakke om hvor meningsløst man synes det er med merkeklær til barn. (Jeg tror kanskje jeg har ganske lav terskel for hva jeg oppfatter som at folk er utidig "innpåslitne".)

Gammel 09-03-07, 08:45   #43
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er frekt å kritisere folk for hvordan de velger å bruke sine egne penger (så lenge de ikke har spurt om ens mening og så lenge det ikke går ut over noen). Det er klart det går an å si noe ikke-frekt om hva man mener om å bruke mye penger på klær til barn, men i en situasjon der man bare viser frem hva man har kjøpt, synes jeg det ganske raskt blir utidig å begynne å snakke om hvor meningsløst man synes det er med merkeklær til barn. (Jeg tror kanskje jeg har ganske lav terskel for hva jeg oppfatter som at folk er utidig "innpåslitne".)

Her kan jeg bare

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 08:55   #44
Ibidelma
sporadisk

Ibidelma sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Bodø
Ibidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smartIbidelma imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg syns det er bedre å kjøpe fjorårets kvalitetsklær på tilbud, enn årets klær til fullpris De var jo gode nok i fjor, hvorfor skulle de ikke være det i år?

Gammel 09-03-07, 09:02   #45
Claire
Sær og kresen

Claire sin avatar

Claire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme omClaire har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smurfine, her.

Jeg syns det er bedre å kjøpe fjorårets kvalitetsklær på tilbud, enn årets klær til fullpris De var jo gode nok i fjor, hvorfor skulle de ikke være det i år?

Spørsmålet gikk vel mer på om det var ok å kommentere slike ting. (Ellers er jeg enig med deg i det du sier. )

Claire er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:07   #46
maribo
Alltid like optimist

maribo sin avatar

Hvor: Orkdal
maribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smartmaribo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Synes det er flott å komme over merkeklær på supersalg, jeg - og ville sikkert sagt det også.
Selv kjøper jeg ikke dyre merkeklær til jentene, men jeg vil heller aldri komme på å kommentere til andre dersom de gjør det.

Gammel 09-03-07, 09:32   #47
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg skulle gjerne kjøpt bare merkeklær til ungene mine jeg, men tar meg ikke råd til det.
Et og annet plagg kjøper jeg. Elsker de danske design barneklærne.

Hva andre bruker penger på bryr jeg meg fint lite om. Men jeg humrer litt når jeg hører kjente si til mennene sine at den kostet baaaare 200 kr, mens sannheten egentlig er en helt annen.
Hadde noen jeg kjenner brukt alle pengene sine på dyre klær, og bare spist havregryn til middag så kunne jeg kanskje nevnt det. Da fordi det går utover barna. Men, jeg kjenner ingen sånne!

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:33   #48
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Folk kjøper da så mye som er unødvendig nå for tiden, uten at andre driver og kommenterer det. Dersom dyre mereklær er kjøpt på salg til en lav pris, er det da bare flott. Man burde heller glede seg over at den andre personen gjorde dette kuppet enn å komme med sure kommentarer. På meg kan slike kommentarer lett virke som misunnelse.

Sist redigert av ElinM : 09-03-07 kl 09:37. Årsak: måtte rette opp en og/å-feil!!!
ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:39   #49
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nok en gang var padda bedre formulert enn meg ja.

Gammel 09-03-07, 09:40   #50
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Folk kjøper da så mye som er unødvendig nå for tiden, uten at andre driver å kommenterer det. Dersom dyre mereklær er kjøpt på salg til en lav pris, er det da bare flott. Man burde heller glede seg over at den andre personen gjorde dette kuppet enn å komme med sure kommentarer. På meg kan slike kommentarer lett virke som misunnelse.

Hvis ingen kjøper disse dyre klærne til full pris, ville ikke slike butikker eksistert og da hadde ikke andre fått mulighet til å kjøpe disse dyre klærne til redusert pris

Gammel 09-03-07, 09:43   #51
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg er av typen som meget sjeldent kommenterer andre sine valg av kleskjøp. Det får være en prioriteringssak som er opp til hver enkelt. Jeg har ingenting med å gjøre hva de forskjellige bruker pengene sine til Selv kjøper jeg en sjelden gang merkeklær, men det hender. Jeg bruker pengene mine på masse andre ting som jeg vil prioriterer, og da er det ikke bukse til småen for kr.700, Men jeg bruker "gjerne" 20.000,- på en uke til syden i sommer for oss 3, og noen vil jo synes det er sykt (og det eks lommepenger). Så hvis noen vil kommentere hva en bruker pengene på, så værsågod. I don`t care

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:43   #52
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Hvis ingen kjøper disse dyre klærne til full pris, ville ikke slike butikker eksistert og da hadde ikke andre fått mulighet til å kjøpe disse dyre klærne til redusert pris

Joda, de ville eksistert og måttet ha solgt klærne sine til normale priser. Det heter etterspørsel og salg.

Gammel 09-03-07, 09:46   #53
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg syns det er flott at det finnes så mange driftige personer som designer barneklær og starter opp sine egne bedrifter, det være seg design, nettbutikker eller vanlige butikker. Jeg syns det er fint at barn skal slippe å uniformere seg i H&M klær. Når jeg en sjelden gang kjøper en kjole til jentene derfra, kan du banne på at det kryr av jenter i samme kjole. Jeg liker ikke det, jeg. Jeg er i det hele tatt ikke så veldig glad i store kjedebutikker, av flere grunner. Jeg syns det er fint å ha valgmuligheter.

Gammel 09-03-07, 09:51   #54
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig bra skrevet! Selvfølgelig kan man ha sine personlige meninger både om klær, priser, forbruk, miljø etc Men det å presse disse meningene på andre i situasjoner hvor disse meningen oppleves som direkte kritikk er temmelig frekt.

.. Og jeg har nok enda lavere terskel enn Skilpadda for hva jeg opplever som "innpåsliten" ettersom jeg feks synes at det å begynne å kommentere hvor livsfarlig det er å gi is til babyer på bilder som er lagt ut i den hensikt å vise frem og skryte av barnet også er utidig. Settingen må være riktig for at man skal promotere meningene sine.

Gammel 09-03-07, 09:58   #55
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Jeg kommenterer ikke hva folk bruker penger på, såfremt det ikke er noe helt håreisende da.
Kjøper en del merkeklær til barna, men det er stort sett på salg. For noen uker siden kjøpte vi merkeklær til 70% for 2500 kr,summen ville vært over 8000kr om vi hadde betalt full pris. Har fått noen kommentarer på klærne, slik som "herregud, den kjolen koster jo nesten 600 kr". Neida, sier jeg da, den kostet 180 kr.

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 09:58   #56
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er flott at det finnes så mange driftige personer som designer barneklær og starter opp sine egne bedrifter, det være seg design, nettbutikker eller vanlige butikker. Jeg syns det er fint at barn skal slippe å uniformere seg i H&M klær. Når jeg en sjelden gang kjøper en kjole til jentene derfra, kan du banne på at det kryr av jenter i samme kjole. Jeg liker ikke det, jeg. Jeg er i det hele tatt ikke så veldig glad i store kjedebutikker, av flere grunner. Jeg syns det er fint å ha valgmuligheter.

Klart det er fint å ha valgmuligheter. Men trenger det å være så enorm prisforskjell? Må en kjøpe til 100 på HM koste 1000 et annet sted?

Gammel 09-03-07, 10:00   #57
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er fint at barn skal slippe å uniformere seg i H&M klær.

Det var litt teit sagt, eller muligens teit formulert. Jeg kjøper de fleste klærne til vesla på Hennes, fordi hun vokser så fort. Men jeg har svært god smak i klær, og får alltid MASSE skryt for klærne hennes. Faktisk har folk kommet bort til meg flere ganger og spurt hvor jeg har kjøpt klærne for de var så lekre.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:06   #58
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Klart det er fint å ha valgmuligheter. Men trenger det å være så enorm prisforskjell? Må en kjøpe til 100 på HM koste 1000 et annet sted?

Så stor prisforskell er det vanligvis heller ikke. Men det er klart designerklær koster mer. De produseres i mindre kvanta, de selges i små butikker. Store kjeder har alltid mulighet til å presse prisene lavere enn små butikker. Slik er det bare. Dessuten er det kanskje et ønske at designerklær skal være litt mer ekslusive enn klær solgt i store kjeder, og da er det kanskje ikke ønskelig at prisen blir for lav?

Gammel 09-03-07, 10:11   #59
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Iset, her.

Opprinnelig lagt inn av ElinM

Jeg syns det er fint at barn skal slippe å uniformere seg i H&M klær.

Det var litt teit sagt, eller muligens teit formulert. Jeg kjøper de fleste klærne til vesla på Hennes, fordi hun vokser så fort. Men jeg har svært god smak i klær, og får alltid MASSE skryt for klærne hennes. Faktisk har folk kommet bort til meg flere ganger og spurt hvor jeg har kjøpt klærne for de var så lekre.

Jeg syns det hverken var teit sagt eller teit formulert. Jeg mente det akkurat slik. Ja, jeg kan av og til finne fine klær på H&M også, noe annet har jeg heller ikke sagt. Det jeg mente var at mange andre vil gå i de samme klærne. Jeg kjøpte et par kjoler til jentene i fjor sommer. Fine kjoler, og spesielt den ene er blitt kommentert. "Problemet" er bare at jeg så de samme kjolene overalt på andre unger. Jeg skvatt mang en gang i fjor sommer. "Hæ, er Storesøster der borte? Ånei, det var ikke henne."

Gammel 09-03-07, 10:11   #60
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Standard

Når jeg snakker om dyre klær, så er det nødvendigvis ikke disse "hjemmekjedene" som dukker opp overalt på nett. Jeg foretrekker å ikke bruke mer enn 200 kr på en bukse til Iben, men jeg syns nødvendigvis ikke at 400 kr er kjempedyrt. Men om HELE garderoben skal bestå av klær til minimum 400 kr plagget, så syns jeg det er dyrt.

Jeg kjøper hverdagsklær på kjedene og forsåvidt finere klær også, men til det bruker jeg ofte Exit.

Om man har et ønske om ekslusivitet, så syns jeg at det er snobbete og slik mentalitet liker jeg ikke. Men igjen; greit med NOEN plagg. Det er bare fint å ha NOE ikke alle andre har. Men om man må KUN ha det alle andre ikke har, så er det en tankegang jeg ikke respekterer.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 21:36.