Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 10:15   #61
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om man har et ønske om ekslusivitet, så syns jeg at det er snobbete og slik mentalitet liker jeg ikke. Men igjen; greit med NOEN plagg. Det er bare fint å ha NOE ikke alle andre har. Men om man må KUN ha det alle andre ikke har, så er det en tankegang jeg ikke respekterer.

Jeg kan faktisk ikke huske at jeg egentlig har sett så mange andre barn med samme klærne som vesla, men det er kanskje fordi jeg ikke legger merke til det. Jeg kjøper forresten veldig mye brukt til oss begge to, både på Fretex og via nettet.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:33   #62
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sitron, her.

Om man har et ønske om ekslusivitet, så syns jeg at det er snobbete og slik mentalitet liker jeg ikke. Men igjen; greit med NOEN plagg. Det er bare fint å ha NOE ikke alle andre har. Men om man må KUN ha det alle andre ikke har, så er det en tankegang jeg ikke respekterer.

Javel. Jeg tror forøvrig ikke at noen KUN må ha det alle andre ikke har. Jeg kjøper forøvrig klær primært fordi jeg liker dem. Hverken mer eller mindre. Har jeg råd til å kjøpe dem, hvorfor ikke? Er det bedre om jeg bruker pengene på annet "dill"?

Jeg tror de fleste handler klær fordi de liker klærne. Og heldigvis er smaken forskjellig. Klær jeg ser mye av, går jeg fortere lei. Kanskje det er en av årsakene til at jeg ender opp med å handle de klærne jeg handler?

ElinM er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:37   #63
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg syns det er utidig å kommentere pengebruk hvis det er en som vil vise frem noe nytt de har kjøpt som de syns er fint.

Jeg kjøper ikke designerklær til ungene mine selv, men trives på H&M og lignende butikker. Arvetøy er også glimrende. Men selvom jeg liker H&M, så er faktisk klærne altfor billig der, det sier noe om hvor lavt lønnet de som produserer er.

Gammel 09-03-07, 10:43   #64
allium
Bare sær

allium sin avatar

allium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme omallium har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er frekt å kritisere folk for hvordan de velger å bruke sine egne penger (så lenge de ikke har spurt om ens mening og så lenge det ikke går ut over noen). Det er klart det går an å si noe ikke-frekt om hva man mener om å bruke mye penger på klær til barn, men i en situasjon der man bare viser frem hva man har kjøpt, synes jeg det ganske raskt blir utidig å begynne å snakke om hvor meningsløst man synes det er med merkeklær til barn. (Jeg tror kanskje jeg har ganske lav terskel for hva jeg oppfatter som at folk er utidig "innpåslitne".)

Spesielt siden de fleste av oss sitter i glasshus. For hvem av oss er det som kan si at vi aldri bruker penger på noe unødvendig?

Vi har bare forskjellige prioriteringer. Noen synes fine klær er viktig. Andre vil ha en dyr bil, eller et godt stereoanlegg. De aller fleste av oss bor bedre og romsligere enn det vi kunne klart oss med hvis vi måtte. Vi reiser på unødvendige ferieturer.

Jeg har ingen rett til å være moralsk indignert over at andres unødvendigheter ikke overensstemmer med mine.

Forget your perfect offering, there is a crack in everything, that's how the light gets in.
allium er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:46   #65
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

ElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de flesteElinM er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Men selvom jeg liker H&M, så er faktisk klærne altfor billig der, det sier noe om hvor lavt lønnet de som produserer er.

Gammel 09-03-07, 10:54   #66
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er tilhenger av skoleuniform til barn jeg. Men av en eller annen grunn sidestiller det meg visst med Hitler. På den måten vil man eliminere alt ytre klespress og barna kunne hatt fokus på de reelle, individuelle verdier.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:55   #67
Benzo
Teller ned

Benzo sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Benzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt avBenzo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

Jeg er tilhenger av skoleuniform til barn jeg. Men av en eller annen grunn sidestiller det meg visst med Hitler. På den måten vil man eliminere alt ytre klespress og barna kunne hatt fokus på de reelle, individuelle verdier.

Enig!

Benzo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 10:59   #68
Dixie Diner
Nymotens gammeldags

Dixie Diner sin avatar

Hvor: Stavanger
Dixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme omDixie Diner har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er både-og. Skal de lage skoleuniformer må de for guds skyld passe på å lage dem slik at alle passer dem. Jeg ser med skrekk for meg tykke skolebarn som blir tvunget til å gå i kjoler, shorts eller skjørt eller andre klær som de ikke ser ut i.

Dixie Diner er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:00   #69
Miss Norway
Kidding, right?

Miss Norway sin avatar

Blogginnlegg: 127
Miss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme omMiss Norway har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

En skoleuniform trenger jo ikke være som i England eller på kostskole. Feks går det jo an å ha skolegenser/joggebukse som alternativ i kolleksjonen.

Miss Norway er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:07   #70
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Mobbing og utstegning tror ikke jeg er fenomener som fjernes med ytre ting. Jeg tror egentlig at ytre ting ikke fjerner fenomener som er mer komplekse i det hele tatt.

Kjøper man en fin kjole så får man akkurat det: En fin kjole. Man fjerne ikke press, legger til selvtillit eller kaprer drømmeprinsen. På samme måte mener jeg det er med skoleuniform. Man fjerner en del ytre ting, som å slippe å finne ut hva ungene skal ha på seg om morgenen. Men jeg kan ikke tenke meg at skoleuniformer vil bidra til fokus på reelle, individuelle verdier.

Gammel 09-03-07, 11:08   #71
ElinM
På vei

ElinM sin avatar

Standard

Noen som hadde litt erfaring med skoleuniformer sa til meg at det førte til andre uheldige effekter. En del bArn, som voksne, har behov for å skille seg ut fra mengden. Dersom de ikke får gå individuelt kledd for å skille seg ut, vil enklte ta det igjen i mer utagerende, provoserende oppførsel. Jeg syns man skal få lov til å være seg selv og kle seg som man vil.

Gammel 09-03-07, 11:10   #72
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er veldig skeptisk til å innføre skoleuniformer, både prinsipielt og praktisk. Men jeg synes ikke du er helt på linje med Hitler likevel.

Gammel 09-03-07, 11:11   #73
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg meeloper Skilpadda litt. Jeg har også lav terskel for hva jeg synes er utidig innblanding av andre.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:16   #74
him
Leser

him sin avatar

Blogginnlegg: 5
him har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme omhim har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av ElinM, her.

Noen som hadde litt erfaring med skoleuniformer sa til meg at det førte til andre uheldige effekter. En del bArn, som voksne, har behov for å skille seg ut fra mengden. Dersom de ikke får gå individuelt kledd for å skille seg ut, vil enklte ta det igjen i mer utagerende, provoserende oppførsel. Jeg syns man skal få lov til å være seg selv og kle seg som man vil.

Enig.

I tillegg så sier de fra Enland at barna kan bli mobber for feks sokkemerke. For sokkene er bare spesifisert som hvite sokker og kan kjøpes hvor som helst ifra. Ofte brukes klær som et uttrykk - og det er vel også derfor enkelte reagerer på folk som kjøper merkeklær til barna sine. Den kan bety: "Å, jeg synes denne kjolen var fin", men det kan også bety: "Se hvor mye penger jeg har!". Og dette gjelder ikke bare klær, men all oppførsel. Klart at det å ha fadderbarn også kan brukes som en "reklame" for seg selv. ("Se for et bra menneske jeg er!"). Og siden all oppførsel og alle uttrykk kan brukes på den måten forsvinner ikke fenomenet ved å uniformere klærne.

Gammel 09-03-07, 11:33   #75
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Enig.

I tillegg så sier de fra Enland at barna kan bli mobber for feks sokkemerke. For sokkene er bare spesifisert som hvite sokker og kan kjøpes hvor som helst ifra. Ofte brukes klær som et uttrykk - og det er vel også derfor enkelte reagerer på folk som kjøper merkeklær til barna sine. Den kan bety: "Å, jeg synes denne kjolen var fin", men det kan også bety: "Se hvor mye penger jeg har!". Og dette gjelder ikke bare klær, men all oppførsel. Klart at det å ha fadderbarn også kan brukes som en "reklame" for seg selv. ("Se for et bra menneske jeg er!"). Og siden all oppførsel og alle uttrykk kan brukes på den måten forsvinner ikkeno femenet ved å uniformere klærne.

Er det gærnt å være bra menneske nå også?

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 11:36   #76
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Blogginnlegg: 675
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olympia, her.

Er det gærnt å være bra menneske nå også?

Ja, det er nesten enda verre enn å ha god smak eller god råd.

Gammel 09-03-07, 13:08   #77
Sansa
Bør lage seg en tittel selv

Sansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smartSansa imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Har ikke lest hele tråden altså.

Jeg synes man burde kjøpe merkeklær dersom man har råd til det. Antakelig er det mest økonomisk i lengden. Billige klær falmer og blir fort stygge, det er i hvert fall min erfaring. Ikke noe å spare på til en eventuell nestemann.

Jeg kjøper litt dyrere merker når jeg har råd, selv om det ikke blir så ofte.

Gammel 09-03-07, 13:25   #78
Karamell
Introvert textrovert

Karamell sin avatar

Blogginnlegg: 287
Karamell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme omKaramell har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes merkelær til barn er tullete, men sier det ikke til de som bruker det. Det er deres valg.

Karamell er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 13:27   #79
malena

malena sin avatar

malena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner tilmalena er et navn som alle kjenner til
Standard

Opprinnelig lagt inn av Sansa, her.

Har ikke lest hele tråden altså.

Jeg synes man burde kjøpe merkeklær dersom man har råd til det. Antakelig er det mest økonomisk i lengden. Billige klær falmer og blir fort stygge, det er i hvert fall min erfaring. Ikke noe å spare på til en eventuell nestemann.

Jeg kjøper litt dyrere merker når jeg har råd, selv om det ikke blir så ofte.

Enig. Lillebror har omtrent ikke ett eneste plagg fra HM etter storebror. Klær jeg har betalt litt mer for derimot, er tilnærmet like fine.

Gammel 09-03-07, 13:32   #80
Sitron
Absolut ateist

Sitron sin avatar

Blogginnlegg: 48
Sitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme omSitron har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Men hva gjør ungene deres ute da? Jeg er hvertfall vant til unger som ruller i møkk og sklir på rompa på jorder. Ikke pokker om jeg hadde hatt dyre klær på de da, for selv dyre klær får flekker. Jeg gidder ikke gå rundt å være nervøs for at ungene skal ødelegge klærne og dermed hindre dem i naturlig aktivitet.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.