Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 14:39   #101
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Kommentarer irl (merkeklær til barn)

Opprinnelig lagt inn av nolo, her.

Men selvom jeg liker H&M, så er faktisk klærne altfor billig der, det sier noe om hvor lavt lønnet de som produserer er.

Mulig jeg tar helt feil, men jeg tror helt ærlig at de som syr klær for merkevareprodusenter dessverre ikke tjener så veldig mye bedre enn de som syr for H&M....

Gammel 09-03-07, 14:42   #102
Olympia
ræv med ører

Olympia sin avatar

Olympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt avOlympia har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Mulig jeg tar helt feil, men jeg tror helt ærlig at de som syr klær for merkevareprodusenter dessverre ikke tjener så veldig mye bedre enn de som syr for H&M....

Det har det vært mye dokumentasjon får tidligere. Noen av luksusmerkene var de absolutte verstingene når det gjaldt lønninger og behandling av arbeidstagere.

Olympia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 14:57   #103
My
Semiaktiv

My sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
My har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme omMy har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Elin, her.

Det tror jeg du har rett i. Den ekstra inntekten de har går neppe i lomma på dem som syr klærne. Men kvanta har selvfølgelig en del å si. Med så stort lager som H&M produserer får de nok svært gode avtaler på pris når det gjelder materiale etc. I tillegg til at butikken først og fremst drives etter selvbetjeningsprinsipp slik at de ikke behøver så mange ansatte, mot for i små, esklusive butikker der det er to ansatte per kunde.

Gammel 09-03-07, 17:07   #104
Elin

Elin sin avatar

Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

hmmm..for en rar diskusjon....

For det første, jeg kommenterer ikke hva andre bruker av penger til klær på ungene sine. Er det fine klær og man vil ta seg råd til dyre klær, så hvorfor ikke? Men jeg skal nok innrømme at jeg mange smykker seg med merkeklær istedenfor f.eks. smykker.... Mange blir nok direkte "lykkelige" av å kle seg i merkeklær. Der er ikke jeg helt.... selv om jeg har alt i fra kjempe-dyrt til billig i mine egne klesskap. Jeg synes f.eks. søm og kvalitet er mye bedre enn at jeg kan fortelle at jeg har ditt og datt av merke på meg. Man skal føle seg vel, og jeg føler meg minst like vel i mine H&M-klær som i mine merkekeklær.

Jeg kjøper mye klær til datteren min. Jeg synes det er gøy med fine klær, og jeg liker å pynte henne, og jeg liker at hun ser velkledd og pen og ren ut.
Jeg kjøper MYE klær på H&M. Barneklær fra H&M er av veldig god kvalitet i forhold til pris. De bruker god søm, og de har smarte løsninger. De følger veldig godt med i motebildet og er oppdatert på nyheter, trender og farger. I og med at jeg bor her ute i øyriket, så finnes ikke H&M, ergo kjøper jeg andre klær også. Tommy Hilfiger og Ralph Lauren for eksempel. Det er bra kvalitet. Spesielt Ralph Lauren. Tommy Hilfiger har omtrent H&M-kvalitet men er minst 3 ganger så dyrt, og det er det absolutt ikke verdt for å kunne smykke seg med et lite TH merke på utsiden av klærne.

Også finnes det indiske butikker her som selger billigdritt produsert i Kina. Klærne stinker av div. kjemiske midler og man må vaske dem 2 ganger eller mer før man tar dem i bruk, og da har klærne mistet fasongen og fargene allerede. Men billig ja, det er det.

...forresten, det er et varemerke hos Cubus som heter Peanuts. DET er BRA! pplyser:

Gammel 09-03-07, 17:08   #105
Elin

Elin sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille*My, her.

Med så stort lager som H&M produserer får de nok svært gode avtaler på pris når det gjelder materiale etc. I tillegg til at butikken først og fremst drives etter selvbetjeningsprinsipp slik at de ikke behøver så mange ansatte, mot for i små, esklusive butikker der det er to ansatte per kunde.

Absolutt!

Gammel 09-03-07, 17:12   #106
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Jeg synes det er VELDIg uhøflig å kommentere sånt!

Opprinnelig lagt inn av Angelique, her.

Jeg kjøpte til min eldste datter (hun fyller 20 år snart) Lacoste piquet trøyer da hun var rundt to år
Hun brukte de et par sesonger
Deretter gikk de i arv til tre søsken, og trøyene er faktisk like pene
Trøyer av andre rimeligere merker, holdt en sesong

Det var et veldig økonomisk kjøp for min del.

Men det er jo ikke nødvendigvis en sammenheng mellom pris og kvalitet, og jeg føler at det er ganske bingo hvorvidt man er heldig med kvaliteten. Tråden om kvaliteten på Odd Molly klær er et godt eksempel på dette synes jeg. Hadde det alltiv vært slik at dyre merkeklær har god kvalitet, skulle jeg vært hjertens enig med deg.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 17:16   #107
safran
frakoblet

safran sin avatar

Blogginnlegg: 18
safran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme omsafran har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

En venninne av meg fikk baby for et år siden og hun brukte mange ti tusen på dyre merkeklær FØR babyen ble født og hun fikk så klart ikke brukt alt for babyen var jo stooor da den kom, og passet jo ikke i halvparten av de upraktiske genserne og buksene i str 50.. Klart jeg sa noe.. hvem kunne la være?

Jeg syns det vitner om mangel på sosiale antenner å buse ut med noe slikt. Følte du deg bedre mens du veltet deg i din skadefryd?

Opprinnelig lagt inn av Skilpadda, her.

Jeg synes det er frekt å kritisere folk for hvordan de velger å bruke sine egne penger (så lenge de ikke har spurt om ens mening og så lenge det ikke går ut over noen). Det er klart det går an å si noe ikke-frekt om hva man mener om å bruke mye penger på klær til barn, men i en situasjon der man bare viser frem hva man har kjøpt, synes jeg det ganske raskt blir utidig å begynne å snakke om hvor meningsløst man synes det er med merkeklær til barn. (Jeg tror kanskje jeg har ganske lav terskel for hva jeg oppfatter som at folk er utidig "innpåslitne".)

Jeg tror jeg er temmelig på linje med deg. Igjen.

Sist redigert av safran : 09-03-07 kl 21:19. Årsak: en aldri så liten staveglipp
safran er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 18:06   #108
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av safran, her.

Jeg syns det vitner om mangel på sosiale antenner å buse ut med noe slikt. Følte du deg bedre mens du veltet deg i din skadefro?

Jeg tror jeg er temmelig på linje med deg. Igjen.

Absolutt veldig enig med deg Safran!!!

Gammel 09-03-07, 18:28   #109
Bokormen
Absolute Beginner

Bokormen sin avatar

Blogginnlegg: 13
Bokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtidBokormen har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg bryr meg ikke om hva andre kjøper, hvor mye de kjøper eller hvilke butikker de foretrekker. Det eneste jeg stusser på er da folk synes merket teller mer enn komfort og utseende - det er ikke pent å presse seg inn i en litt for trang kjole, samme hvor dyr og fin den egentlig er.

Enkelte ting legger jeg en del penger i selv, vesla har hele tiden hatt forholdsvis dyre sko hele tiden selv om jeg har vært student, for eksempel. Utedresser og luer legger jeg også gjerne noen kroner i. Men resten handler jeg gjerne brukt, og blir veldig glad for arvetøy.

Bokormen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 19:27   #110
Esme
Mother of Dragons

Esme sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 76
Esme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme omEsme har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg hadde aldri kommentert hvordan noen andre prioriterer pengene sine, uansett hva jeg selv hadde syntes om saken. Jeg bruker penger på ting som andre synes er unødvendig selv også, de fleste har problemer med å skjønne at jeg kan bruke så mange penger som jeg gjør på tegneserier f.eks.

Men jeg hadde overhodet ikke brydd meg om noen hadde kommentert hva jeg hadde kjøpt.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:59.