Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Flaut å kjøpe brukt

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-03-07, 23:37   #21
lille my
Erfaren

lille my sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
lille my er populærlille my er populærlille my er populærlille my er populær
Standard

Sv: Flaut å kjøpe brukt

Syns ikke det er flaut i det hele tatt jeg,gjør det gjerne jeg om jeg finner noe inter. som er brukt .

Gammel 09-03-07, 23:40   #22
Lucifer
Skummelt distré...

Lucifer sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Norge
Lucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populærLucifer er populær
Standard

Opprinnelig lagt inn av Mor til 4, her.

Mange av de som kjøper brukt hos oss sier at de aldri hadde kjøpt hvis de måtte reist rundt til private folk. for mange synes det er ekkelt å si at de ikke vil ha det da de ser det.
Det kommer også noen innom som skal se på nye ting, for brukt vil de ikke ha, men da de ser hvordan de brukte møblene vi har ser ut så er det veldig mange som ombestemmer seg. mange sier at da de tenker brukte møbler så tenker de på loppemarkedmøbler, så de blir litt sjokkert da det ser ut som det er nytt.
Har mange kunder som sier at det er den fineste bruktbutikken de noen gang har sett (Vi blir litt stolte da, koselig med ros)

Jeg er av de som synes det er flaut å si at det var ikke akkurat sånn jeg vil ha det når jeg reiser til noen. Derfor handler jeg veldig lite brukt.
Hvor er den butikken?

Men det er ikke flaut å handle brukt...

Ingenting er umulig, det tar bare litt lenger tid!

Sist redigert av Lucifer : 09-03-07 kl 23:42. Årsak: Glemte noe...
Lucifer er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:41   #23
Mams
er grønn og fin.

Mams sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 8
Mams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtidMams har en fantastisk fremtid
Standard

Her er en til som liker å montere møbler, men har "arvet" spisestuemøblemanget til bestemoren til mannen min da.
Nå var det vel og merke aldri flatpakket.
(og helelr ikke noe jeg hadde klart å sette sammen fordi jeg ikke klarer å flytte på det siden det er massiv eik)

Ellers kjøper jeg gjerne brukt jeg og er glad for å arve.
Og har heller ingen problemer med å fortelle at ting er kjøpt brukt eller arvet.

Gammel 09-03-07, 23:43   #24
lil'c
Passiv

Hvor: Oslo
lil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smartlil'c imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Re: Sv: Flaut å kjøpe brukt

Jeg synes ikke det er flaut.
Og jeg er også en av de som synes IKEA montering er morro.

lil'c er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:47   #25
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Nei, jeg synes ikke det er flaut. Jeg vil heller si at jeg er stolt av å kjøpe brukt. Synes gjenbruk er en fin ting.

Gammel 09-03-07, 23:48   #26
LilleT
Rastløs dagdrømmer

LilleT sin avatar

Blogginnlegg: 350
LilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme omLilleT har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nabojenta, her.

Ikke flaut å jkøpe brukt! Det som er flaut, er å kjøpe på impuls. Gurimalla, hvor mange impulskjøp jeg har gjrot, og angret i ettertid ...

Ja!

Gammel 09-03-07, 23:53   #27
Agent Scully
Truth is in the x-files

Agent Scully sin avatar

Hvor: Akershus
Blogginnlegg: 584
Agent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme omAgent Scully har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

7 helt like IKEA-kommoder er ikke gøy. Men mine kom ferdig montert, heldigvis, da jeg har en mann som insisterer på å gjøre slikt for å være mann.

Men seriøst. Alle som har sans for en god deal kan kjøpe og bruke brukt. Og det vil jeg tro er de fleste. Og hvis man syns det er flaut så får man kalle det "antikviteter".

- Serenity now. Insanity later.
Agent Scully er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:54   #28
Mor til 4
Nattrangler

Mor til 4 sin avatar

Mor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner tilMor til 4 er et navn som alle kjenner til
Standard

Vet at mange her er Ikea frelste, men vi har veldig sjeldent ikea møbler hos oss, Tar som regel inn møbler som i utgangspunktet er dyre og kjente kvalitetsmerker, En ny salong hos oss kan ofte være billigere enn f.eks en brukt en fra Ekornes.

Gammel 09-03-07, 23:56   #29
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er overhodet ikke flau over å kjøpe brukt. Tvert i mot er jeg egentlig litt stolt av å være så økonomisk og flink til å få tak i flotte ting til en billig penge.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-03-07, 23:59   #30
Nå også i farger

Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av mammami, her.

Jeg synes ikke det er flaut å kjøpe brukt. Men jeg har en venninne som har fryktelig dårlig økonomi, hun handler brukt pga økonomien, og liker det ikke.

Forskjellen er kanskje at hun føler at hun ikke har noe valg?

Det forstår jeg godt. Den gangen jag var alene med 2 og hadde dårlig råd, så hadde det gått fryktelig utover selvfølelsen min om vi måtte kjøpt brukte klær.

Nå derimot, nå velger jeg kjøpe brukt innimellom. Gjør det ikke fordi jeg .

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 00:34   #31
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Jeg kjøper en sjelden gang brukt, burde vært mye flinkere. Er nok flinkere til å selge brukt, enn kjøpe brukt Men det er ikke alt jeg ville kjøpt brukt, selv om mulighetene er der :kresen:

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 00:36   #32
LilleLeo
A friend with benefits

LilleLeo sin avatar

Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 195
LilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtidLilleLeo har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg kjøper også lett brukt. Klær, osv.

Gammel 10-03-07, 17:31   #33
Koma
Lysende norsk flaskekoker

Koma sin avatar

Blogginnlegg: 66
Koma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelenKoma er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Jeg har overhodet ingen problemer med å kjøpe brukt.
Hentet en stor pakke med brukte klær fra Finn i posten senest i dag, og var veldig fornøyd
Kjøper gjerne møbler, sportsutstyr, barneustyr og klær brukt. Men innrømmer gjerne at det ofte er litt spesielle og/eller spesielt dyre ting jeg kjøper brukt.

Koma er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 17:36   #34
Candy Darling
Prettiest mess ever seen

Candy Darling sin avatar

Hvor: Under ground
Blogginnlegg: 50
Candy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme omCandy Darling har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjøper gjerne brukt, og føler meg litt flink også. Spesielt barneutstyr, det er vanvidd å bruke så mye penger på ting som bare brukes i kort tid. Også er det bra for miljøet og sånn.

- No. 4 -
Candy Darling er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 17:42   #35
Senna
Javel

Senna sin avatar

Hvor: The Sun
Blogginnlegg: 2
Senna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelenSenna er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Synes ikke det er flaut, men jeg er lite flink til å gjøre det. Har kjøpt litt barneutstyr, men det har stort sett vært av venner og kollegaer. Og litt diverse skiutstyr o.l på loppemarkedet på skolen.
Bør nok bli mye flinkere til å ta en tur og to inn på Finn.no.

De aller fleste kjøper jo brukte biler uten at det gjør noe, hvorfor skal det være noe anderledes med møbler og annet utstyr?

Gammel 10-03-07, 17:50   #36
Tinka
Gjør så godt som jeg kan.

Tinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelenTinka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kjøper ofte brukt både klær og møbler når det er noe vi skal ha.

Har kommet mye billigere unna med å kjøpe brukt.

Bare så synd at vi ikke har noen junior kan arve klær etter for synes jeg hadde vært topp.

Tinka er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 17:53   #37
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Miss Norway, her.

I det siste har jeg kjøpt litt brukte IKEA-møbler, genialt! Går først på IKEA og finner det jeg vil ha, og går så på Finn.no og finner det samme der. Ikke for å spare penger (selv om det ikke gjør noe), men fordi at på Finn.no er montering inkludert!

Istedet for å kjøpe en trøtt Billy hylle og ha stuen full av planker og papp i timesvis kan man plukke opp en pent brukt, ferdigmontert nesten gratis en en liten kjøretur unna. Oh yeah baby.

Enig..

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 18:00   #38
Dragonfly
Passiv

Standard

Jeg synes ikke det er flaut med brukt. Hos oss er mye arvet , fra loppemarked eller kjøpt brukt. Fungerer helt fint og lenge.

Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 18:22   #39
Angelique
ღ EaRtH ღ AnGeL ღ

Angelique sin avatar

Blogginnlegg: 297
Angelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt avAngelique har mye å være stolt av
Standard

Ikke noe problem det

Jeg må ikke kjøpe brukt, men det er veldig miljøvennlig, og sså kan man få tak i helt spesielle ting

Kjøpt noen brukte ReimaTec til Oliver på NM, kjempegreit

Gammel 10-03-07, 18:43   #40
Stompa
50 & somewhat fab

Stompa sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
Stompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtidStompa har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av him, her.

Jeg synes ikke det er flaut, men jeg synes det er mye arbeid. Det er utvilsomt lettere med butikker som har et fast vareutvalg, websider etc.

Veldig enig. Er stort sett litt for lat, og så blir det til at jeg kjøper nytt hvis jeg ikke finner det jeg vil ha med en gang.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 04:19.