|
Mat og kosthold Kategori for barnemat, oppskrifter, drikkevarer og kosthold generelt. |
![]() |
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
![]() |
#21 |
Aktiv
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?Liker du mintsjokolade? Min kaffedebut var fasilitert av rikelig After eight ol. Ellers er vel kaffe som øl, vin osv. Grusomt de første gangene, deretter bedre og bedre. Så mitt råd er at du bare må kjøre på og presse i deg kaffen. |
![]() |
![]() |
![]() |
#22 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?For ett år siden brakk jeg meg av kaffe av typen sort. Jeg kunne drikke kaffe mocca, og latte med masse sirup i. Nå drikker jeg kullsort kaffe, rett fra trakteren, uten verken sukker eller melk. GODT er det ikke, men det er ålreit. Jeg antar jeg nyyter kaffen om et års tid.
![]() |
![]() |
#23 |
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?Jeg begynte i fjor. Først Mocca iskaffe, så gikk jeg over til espresso sjokolade fra kaffemaskinen på jobb. Så noen uker med latte, og så ble den svarte kaffen plutselig god. |
![]() |
![]() |
![]() |
#24 |
Gullfisk
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bøgda
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?
Nå så jeg for meg Fibi liggende på rygg på kjøkkenbenken med åpen munn rett under åpningen på kaffetrakteren ...
![]() |
![]() |
#25 |
Make it count!
Medlem siden: Apr 2010
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?Men er det egentlig et mål å drikke kaffe?
![]() |
#26 |
Erfaren
Medlem siden: Nov 2007
Hvor: østlandet
![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?Jeg har gått veien om latte, først enkel og så dobbel og så cappuccino. Nå kan jeg ta en kopp kaffe for høflighetskyld i sosiale sammenhenger. Og helt uten å rynke på nesten eller skjære grimaser av ettersmaken. Men, om jeg noengang kommer til å nyte det...
![]() |
#27 |
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Østfold
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?Det blir bare bedre og bedre etterhvert, synes jeg. Men, skjønner ikke helt hvorfor det er så viktig å bli en kaffedrikker.
![]() |
#28 |
Henger i stroppen
Medlem siden: Apr 2007
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?Jeg har ønsket å like kaffe, men i en alder av 37 så jeg det som rimelig usannsynlig at jeg skulle bli en av de kaffedrikkende blant oss. Men, tvunget av nød og fortvilelse etter å ha gått rundt som en zombie, har jeg blitt en kaffedrikker. Trikset er espresso. Konsentrert mengde kaffe, lite væske totalt sett. God effekt! Og man kan sukre og smaksette etter behov.
![]() |
#29 |
Prematurmamma
|
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?
Eh.. Gjør ikke alle det?
![]() |
![]() |
#30 |
lakenskrekk
Medlem siden: Jan 2007
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?Min mann begynte å drikke kaffe da vi kjøpte oss espressomaskin. Han begynte veldig rodlig, med latte, men nå kan han drikke svart kaffe også. |
![]() |
![]() |
![]() |
#31 |
koko
|
![]() Sv: Kan jeg bli en kaffedrikker?Det trenger i og for seg ikke være et mål å lære seg å drikke kaffe, men personlig har jeg stor glede av å ha lært meg denne drikken i sin tid. Jeg begynte med baileys med kaffe, gikk gradvis over til kaffe med baileys og til slutt svart kaffe.
![]() |
|
|