Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Livmor fra mamma

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 14-06-11, 12:52   #1
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Sv: Livmor fra mamma

Nei, jeg ville ikke det. Jeg ville ikke bidratt aktivt til medisinsk forskning på eksperimentstadiet på mine egne barn, selv om de var aldri så voksne og samtykkende selv.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 13:04   #2
Heilo
Fjellpiper

Heilo sin avatar

Medlem siden: Oct 2009
Blogginnlegg: 314
Heilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt avHeilo har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Cuyahoga, her.

Nei, jeg ville ikke det. Jeg ville ikke bidratt aktivt til medisinsk forskning på eksperimentstadiet på mine egne barn, selv om de var aldri så voksne og samtykkende selv.

Det høres ut som om saken er litt mer komplisert, altså?

Heilo er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 13:09   #3
Acino
passe nerd

Acino sin avatar

Medlem siden: Sep 2010
Acino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelenAcino er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Har sett en dokumentar hvor de gjorde noe lignende med eneggede damer. Eller nå kom jeg på, der var det ikke livmor men eggstokk som ble donert. Man klarer seg jo med "bare" en. Det gikk strålende; hun fikk eggstokk av søsteren, alt fungerte og det ble jammen meg barn av det uten ytterligere hjelp også!
Jeg ville nok gjort det - gjør man det så er man selvsagt vel vitende om at det ikke er sikkert det fungerer osv, men likevel ville jeg gitt det en sjanse.

Gammel 14-06-11, 13:16   #4
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ikke planer! Av den grunn som Cuyahoga nevner. Jeg synes ellers ikke at det å produsere barn selv er viktig nok grunn til å drive utstrakt, eksperimentell kirurgi på meg selv og mine barn. Hadde det vært et livsnødvendig inngrep hadde jeg ikke nølt, men jeg synes adopsjon er en utmerket måte å skaffe seg barn på og ville mye heller oppfordret til det.

Jeg hadde gladelig donert bort en nyre eller annet som er "ferdigeksperimentert" og som er nødvendig for å opprettholde liv og helse.

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 14-06-11, 14:59   #5
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Ikke planer! Av den grunn som Cuyahoga nevner. Jeg synes ellers ikke at det å produsere barn selv er viktig nok grunn til å drive utstrakt, eksperimentell kirurgi på meg selv og mine barn. Hadde det vært et livsnødvendig inngrep hadde jeg ikke nølt, men jeg synes adopsjon er en utmerket måte å skaffe seg barn på og ville mye heller oppfordret til det.

Jeg hadde gladelig donert bort en nyre eller annet som er "ferdigeksperimentert" og som er nødvendig for å opprettholde liv og helse.

Jeg synes også at adopsjon er en utmerket måte å få seg barn på, og ville nok argumentert kraftig for det før jeg ga bort livmoren min til eldstemann, for å si det sånn. Ville heller ikke at ungene mine skulle vært del av eksperimentell kirurgi (med mindre det er snakk om livreddene greier som gjør at det er "siste utvei"), men om det blir vanlig i framtiden, så skal jeg ikke si nei. Min er jo helt ubrukt og fin.

Gammel 14-06-11, 16:28   #6
Embriksmamma
Bokglad

Embriksmamma sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Hvor: Agder
Embriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de flesteEmbriksmamma er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Teofelia, her.

Jupp.

When tomorrow comes
Embriksmamma er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 00:31.