Sv: Naboen røyker på verandaen
Opprinnelig lagt inn av Malama, her.
Men jeg kjenner i hele meg at det er en grunn til at jeg lengter etter enebolig, og ikke tenker tanken i fem sekunder på å bosette meg i blokk. Jeg hadde ikke klart å bo sånn at jeg ikke kunne åpne døra eller henge ut klær til tørk.
Opprinnelig lagt inn av Tallulah, her.
Øh, ja? Jeg har ikke sagt noe annet. Fremstilligen din av å bo i noe annet enn enebolig var dog veldig ensidig, og ikke spesielt representativ for de 7-8 bygårdene jeg har bodd i selv, eller alle de andre som så godt som alle jeg kjenner bor i.
Jeg tror du leste henne veldig i verste mening her. Jeg forstod det i hvert fall sånn at man ved å bo i blokk lever så tett på hverandre at man KAN risikere å få for eksempel røykende eller tubaspillene eller kålstekende naboer, og at det faktisk ikke alltid er så mye man kan gjøre med det. Ikke at det alltid er sånn.
Jeg har bodd i bygård i mange år og likt det godt, men det er klart at det setter noen krav til smidighet, kommunikasjon, å måtte ta folk som de er, å la ting gå, etc., som ikke alle ønsker eller klarer å leve med. Fordi man lever tettere på hverandre. Enebolig gjør det lettere å være sær.