|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Det er relativt fullt kjør både på skolen hvor vi har guttene og på skolen hvor jeg jobber. Neste uke blir litt annerledes, men på tirsdag skal elevene mine ha en stor kartleggingsprøve i matematikk. Etter onsdag blir det mindre aktivitet for da leverer vi inn skolebøkene.
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Denne uka har det bare vært rydding og denslags. De har siste skoledag på fredag. |
|
|
|
#23 |
|
Langøret
Medlem siden: Oct 2010
Hvor: I byen..
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Her er det siste skoledag i morgen for de to yngste mine,5.og 6.klasse,og denne uken har de bare levert inn bøker,hatt med arbeidsbøker hjem,sett film på skolen og ryddet hyller og klasserom. Min eldste hjemmeboende på 19,er russ og har muntlig eksamen idag og avslutning på skolen med vitnemålutdeling i kveld. Ja,alle har forresten avslutning idag,så jeg må velge hvilken jeg skal på,flott med alle avslutningene på samme dag,og hvertfall når ikke alle klassene på barneskolen kan holde seg på skolen engang. 6.klasse skal nemlig på en strand og ha avslutning,mens 5. er på skolen. Videregående er 2 mil unna. Den som bare kunne vært blekksprut. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
på slep
Medlem siden: Aug 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?
Skolen legger jo opp til at folk tar seg fri når de ikke har opplegg i det hele tatt. Jeg forstår godt at folk fristes av billige sydenferier. (eller, egentlig forstår jeg ikke at de fristes av sydenferier, men av billige ferier).
|
|
|
#25 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Min 3.klassing slutter i morgen. Forrige uke var ganske vanlig, men med noe mindre lekser. Denne uka har det bare vært grilling, turer, i dag rydder de og i morgen skal de på skolen å spise godteri og drikke brus.
|
|
|
|
#26 |
|
flisespikker
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Denne uken har de alminnelig ukeplan med lekser og alt. I dag er det sportsdag, men det er bare snakk om en time for hver klasse, og i går var de med 4. klassingene i Frognerparken da de skulle ta sykkelprøve, men for det meste er det alminnelig undervisning. De siste par dagene før sommeren vet jeg de skal rydde klasserommet og ta med seg alt av bøker og utstyr hjem, men bortsett fra det er det vanlig skole til og med neste torsdag, som er nest siste skoledag.
|
|
|
#27 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Vanlig skole, men mindre/ingen lekser hos vår førsteklassing. I går var den felles skoleavslutningen med foreldre og grilling, fredag skal de vel ha aktivitetsdag.
|
|
|
#28 |
|
Medlem siden: Oct 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Jeg har også undret meg over at man skal feire før feiringene... |
|
|
|
|
|
#29 |
|
Hekta
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Indre Østlandet
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Jeg har tenkt samme tanken. Jeg har en 6.klassing, en 1.klassing og en 10.klassing. De siste 3 ukene har bestått av turdager, kosedager, museumsdag, fornøyelsesparktur osv. Starten av året er likedan med 14 dager med alle mulige andre ting enn undervisning.
|
|
|
#30 |
|
Jo flere jo bedre...
Medlem siden: Dec 2006
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Det har vært helt ekstremt for 9. klassingen dette året. Såpass at jeg må ta det opp med skolen, trur eg. Det har vært lite vanlig skole siden midten av mai. De har hatt "hjemmeskole" en hel haug med dager, da de får i oppgave å f.eks sykle en tur, trene noe annet og lese en bok, og så kaller det en skoledag. I tillegg har de fått fri til alle lesedager og eksamensdager for 10. Kjapp opptelling av det jeg husker, er at de har hatt 4 rene fridager, skal ha to fridager neste uke, og i tillegg har hatt 5 eller 6 av disse "hjemmeskoledagene". Pluss på aktivitetsdag, sykkeltur, overnattingstur (med påfølgende avspasering), avslutning og kosetimer, så har du skoledagene hennes i det siste. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Introvert textrovert
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?3. klassingen har hatt lekser, men mindre enn vanlig. Litt nedtrapping er det for de ha vært på museum, hatt turneringsdag, har miljødag (hva det innebærer aner jeg ikke) i dag og i morgen er det idrettsdag. Neste uke er det vel bare fjas antar jeg.
|
|
|
#32 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Vi har roligere dager denne uka + mandag (idrettdag) og tirsdag (siste skoledag) neste uke. |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Like blid
Medlem siden: Jun 2011
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Ja, en ting til. |
|
|
|
|
|
#34 |
|
Borte
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Jeg syns museumsdager og temadager er positivt, jeg. Tror de lærer mye av det også selv om de ikke sitter stille på en stol eller skriver i en bok.
|
|
|
#35 |
|
Ser fremover!
Medlem siden: Jan 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Tro hva de lærer av godteri-dager??
|
|
|
|
#36 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Jeg tror det er mindre nedtrapping i barne- og ungdomsskolen enn i videregående. Ungene mine går på barneskolen, og det er først denne uka de har trappet ned. De har selvsagt øvd til forestilling og slikt i flere uker, men ikke sånn at det ikke har vært vanlig skole og lekser også. |
|
|
|
|
|
#37 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Har barn i barneskole på 2.trinn og 4.trinn og der er det lite nedtrapping, heldigvis.
|
|
|
#38 |
|
En Som Trener
|
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Her har de ikke hatt lekseplan siden onsdag i uke 23. Repetisjonsheftene ligger urørt i sekken dag etter dag og de har sett flere filmer, hørt på lydbok, surfet på Youtube (!) og hatt utedager. Det siste er vel for å ta igjen for det de ikke har vært ute i hele vinter da kanskje?
|
|
|
#39 |
|
Strikker
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Sunnmøre
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Her har det ikke vært så mye nedtrapping.
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Feb 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Nedtrapping i skulen før feriar?Ja veldig nedtrapping. Fruktkos fredag, kjeks og brus til tur tirsdag og kjeks og brus igjen på onsdag. Leksefri de siste 3 ukene her og det har vært mye turer og film etc. Mellomsøster går i 3 klasse.
|
|
![]() |
|
|