Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Der trakk Valla seg

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-03-07, 00:38   #61
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Der trakk Valla seg

Opprinnelig lagt inn av Eria, her.

"Men måtte jeg hatt med en av de på hyttetur, ville det blitt Ingunn" sier mamma.

Tror jeg hadde droppet den hytteturen

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 00:41   #62
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Hvem ville du strandet på en øde øy med. Yssen eller Valla?

Det burde vært spørsmålet

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 00:50   #63
Ru
Protonterapeut

Ru sin avatar

Hvor: Hundremeterskogen
Blogginnlegg: 935
Ru har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme omRu har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pastill, her.

Hvem ville du strandet på en øde øy med. Yssen eller Valla?

Det burde vært spørsmålet

Heller Valla. Den stemmen til Yssen ...
Og hun gjør ikke annet enn å sutre.
Valla skulle jeg lett har klart å få en samtale med.

Gammel 10-03-07, 01:15   #64
Pope
Fraværende...til tider.

Pope sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Pope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smartPope imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg lurer på om denne saken hadde endt anderledes om Valla hadde latt være å opptre så arrogant første gangen dette kom i media og håndtert det på en mer profesjonell måte. Minner meg litt om Bill Clinton som bekreftet gang på gang at han hadde ikke hatt sex med Monica Levinsky. Burde han heller sagt at dette diskuterer vi ikke i media i stedet for å lyve?

Bare noen tanker som slår meg nå etter midnatt.

Gammel 10-03-07, 01:28   #65
Pastill
Pauset

Hvor: In Town!
Pastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelenPastill er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Jeg lurer på om denne saken hadde endt anderledes om Valla hadde latt være å opptre så arrogant første gangen dette kom i media og håndtert det på en mer profesjonell måte. Minner meg litt om Bill Clinton som bekreftet gang på gang at han hadde ikke hatt sex med Monica Levinsky. Burde han heller sagt at dette diskuterer vi ikke i media i stedet for å lyve?

Uhm. JA!

Pastill er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 01:33   #66
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Noen bøller må rett og slett knekkes før de stikker.
Jeg har barn med en...

Han måtte knekkes!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 01:56   #67
Pelikan
Tåler regn

Pelikan sin avatar

Hvor: Home, but not alone
Blogginnlegg: 24
Pelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de flestePelikan er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Line*, her.

Noen bøller må rett og slett knekkes før de stikker.
Jeg har barn med en...

Han måtte knekkes!

Pelikan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 09:21   #68
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille Ru, her.

Og hun gjør ikke annet enn å sutre.

Jeg har ikke fått med meg det. I hvilke andre tilfeller enn denne Valla saken tenker du på?

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 12:52   #69
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har litt gull-fisk hukommelse, var det sånn at Valla i utgangspunktet var positiv eller negativ til granskingen?

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 13:17   #70
Nooria
Stadig underveis

Nooria sin avatar

Nooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de flesteNooria er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av annemede, her.

Jeg har litt gull-fisk hukommelse, var det sånn at Valla i utgangspunktet var positiv eller negativ til granskingen?

Det har vel aldri vært sagt noe om det. Sekretariatet ga henne "uforbeholden støtte men skulle granske saken"... det var den offisielle uttalelsen.

Nooria er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 13:28   #71
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pamina, her.

Jeg er fascinert over at hun klarer å frekjenne seg selv for all skyld i forkant av avgangen

Det er en mangel på selvinnsikt i den dama som man burde forske på.

Jeg tror det er hele kjernen - manglende selvinnsikt. Tror rett og slett ikke dama ser at hun har gjort noe galt. Tror at hun var rimelig sikker på at granskningskomiteen skulle frikjenne henne, og sikkert tilsvarende overrasket når de ikke gjorde det. Hvis hun selv helt ærlig mener at hun aldri har gjort noe galt, så er det jo ikke rart at hun ikke innrømmer skyld.

Men kanskje desto mer rett at hun går av som leder...

Gammel 10-03-07, 13:39   #72
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nooria, her.

Det har vel aldri vært sagt noe om det. Sekretariatet ga henne "uforbeholden støtte men skulle granske saken"... det var den offisielle uttalelsen.

OK. :hm: Men satte hun igang en arbeidsmiljøundersøkelse da? Jeg mener hun satte igang noe.

annemede er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 13:53   #73
daffy
Bør lage seg en tittel selv

daffy sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 17
daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

LO er en gammeldags og hierarkisk organisasjon med klare kommandolinjer. Slike organisasjoner fordrer en viss type ledere, en type alla Valla. For å klatre til topps i slike organisasjoner, som heldigvis er utdøende (organisasjonsformen altså), og for å bli der når det stormer, tror jeg ledere må ha visse personlighetsforstyrrede trekk.

En slik leder kan ikke la det hefte seg hvordan andre måtte føle eller mene om ens oppførsel. Akkurat som granskiningsutvalget konkluderte med om Vallas lederstil; hun evner ikke å forstå hvordan hennes oppførsel påvirker andres mentale og fysiske helse.

Vallas lederstil skiller seg sikkert ikke vesentlig fra tidligere LO-lederes lederstil. Det at hun er kvinne får nok bare hennes psykopatiske trekk til å tre frem som ekstra grelle. Det føles helt sikkert urettferdig for henne at en videreføring av LOs lederstil rammet akkurat henne.

La oss håpe at det hun var feil person på feil sted. Og at det er tiden som har innhentet et gammeldags og utdatert LO. La oss håpe at det som har skjedd bidrar til at LOs fremtidige ledere innser at ikke noe politisk eller økonmisk mål er viktigere enn at enkeltmenneskets menneskeverd og rettigheter respekteres og vernes om.

daffy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 14:00   #74
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av Pope, her.

Tror Valla hadde vært leder enda om hun hadde sagt at "dette er en personalsak, den drøfter vi ikke i media". Men når hun sabler ned Yssen for åpen mikrofon, så blir hun jo akkurat den typen leder LO skal beskytte sine egne medlemmer mot.... Hvordan i all verden skulle LO kunne ta fatt i mobbesaker med Valla bak rattet, etter dette?

At Yssen har gjort sine feil i sakens anledning er så sin sak, men Valla sine feiltrinn blir en del mer alvorlige likevel. Men som sagt, jeg tror rett og slett ikke Valla er i stand til å se at hun har gjort noe galt. Og er man gammel Stalinist så må man jo mangle en del evner, spør du meg....

Gammel 10-03-07, 14:28   #75
daffy

daffy sin avatar

daffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de flestedaffy er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Madam Mim, her.

Mandino har et poeng i fht at dette ser veldig uheldig ut, at man selv ikke følger arbeidsmiljøloven osv.

Men at Valla nå ryker ut er resultatet av en lengre heksejakt, regissert av et sterkt maktmiljø på høyresiden av Ap. Yssen har vært en nyttig idiot.

Dette syns jeg var en horribelt nedlatende, og ikke minst kvinnefiendlig karakteristikk av Yssen. Selv om Valla mener at Yssen er ubrukelig, tror ikke jeg det. Jeg kjenner ikke Yssen, men hennes tidligere jobber og meritter taler for at vi ikke har med en idiot å gjøre.

Yssen forstod helt sikkert at det å fremme sin sak i avisene ville skape furore og ubehagligheter. Yssen er ikke dum, hun forstod helt sikkert fra dag en at hennes utspill i media i ytterste konsekvens kunne komme til å ramme venstresiden i politikken.

Skulle dette ha stoppet henne fra å hevde sin rett på den eneste måten som var et reelt alternativ for henne? Med det maktgrepet Valla hadde i LO kunne hun ikke klaget internt, det forstår alle som har sett Valla i aksjon på siste måneders pressekonferanser.

Mener Madam Mim (som jeg trodde var feminist?) virkelig at når det foreligger klare brudd fra arbeidsgivers side på likestilling (f.eks trakassering ifb med graviditet), så skal kvinnen sette seg i tenkeboksen og vurdere alle tenkelige ubehageligheter ens utspill kan ha for andre parter?! Det være seg økonomiske eller politiske konsekvenser. Burde Yssen ha vært snill pike og tiet still om den urett som var begått mot henne fordi det ville skape ubehag for andre? Er Yssens krenkede rettigheter mindre viktig enn politiske konsekvenser for venstresiden?

Hvor store må ubehaglighetene for andre være før det veier mer på vektskålen enn en kvinners rettigheter da? Fins det noen formel på det?

Jeg syns ikke, for meg er det et krystallklart prinsipp at ikke noe politisk eller økonomisk mål er så viktig at det er OK å krenke enkeltmenneskets rettigheter og behandle dem på en umenneskelig måte.

Gammel 10-03-07, 15:08   #76
Line*
Expired

Line* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de flesteLine* er kulere enn de fleste
Standard

Dette har ingen ting med kvinnesak å gjøre, eller LO som organisasjon. Jeg fatter ikke at feminisme skal være et begrep i debatten engang. Det handler om Valla som sjef! Punktum!

Line* er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 15:40   #77
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av daffy, her.

Det at hun er kvinne får nok bare hennes psykopatiske trekk til å tre frem som ekstra grelle.

Det der er virkelig et overtramp av dimensjoner. Med mindre du kjenner henne personlig eller er psykologen hennes burde du virkelig holde deg for god til slike personkarakteristikker. Jeg har sjelden hørt maken.

Dette syns jeg var en horribelt nedlatende, og ikke minst kvinnefiendlig karakteristikk av Yssen. Selv om Valla mener at Yssen er ubrukelig, tror ikke jeg det. Jeg kjenner ikke Yssen, men hennes tidligere jobber og meritter taler for at vi ikke har med en idiot å gjøre.

Hun kunne jammen ha lurt meg. Det jeg har sett av Yssens opptreden i offisielle sammenhenger har fått meg til å føle meg pinlig berørt og nærmest flau over å tilhøre samme kjønn. Stakkars meg-oppførselen hennes den gangen hun var likestillingsombud var pinlig og patetisk, men jeg skal holde meg for god til å kalle henne en idiot. At hun oppførte seg tåpelig betyr jo ikke at hun virkelig er dum.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 15:56   #78
daffy

daffy sin avatar

Standard

Hun kunne jammen ha lurt meg. Det jeg har sett av Yssens opptreden i offisielle sammenhenger har fått meg til å føle meg pinlig berørt og nærmest flau over å tilhøre samme kjønn. Stakkars meg-oppførselen hennes den gangen hun var likestillingsombud var pinlig og patetisk, men jeg skal holde meg for god til å kalle henne en idiot. At hun oppførte seg tåpelig betyr jo ikke at hun virkelig er dum.[/quote]

OK. Det er ditt syn at du blir pinlig berørt etc av Yssens fremtreden på TV. Er det mer greit å diskriminere og trakassere folk som fremstår som usympatiske, enn dem som fremstår som sympatiske og intelligente?

Gammel 10-03-07, 19:43   #79
Nenne
Introvert optimist

Nenne sin avatar

Hvor: Telemark
Blogginnlegg: 202
Nenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme omNenne har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

OK. Det er ditt syn at du blir pinlig berørt etc av Yssens fremtreden på TV. Er det mer greit å diskriminere og trakassere folk som fremstår som usympatiske, enn dem som fremstår som sympatiske og intelligente?

Hva slags spørsmål er det? Hvor kommer det inn i bildet?

Jeg har ikke hverken diskriminert eller trakassert noen. Jeg har sagt hvilket inntrykk Yssen gjør på meg. Du derimot har stilt et diagnose på Valla og det er langt over streken for god oppførsel. Jeg synes for øvrig ikke at Valla fremstår som særlig sympatisk heller, men det er helt OK. Man er ikke deltaker i en popularitetskonkurranse som leder, man skal få jobben gjort.

Storesøster (juli -99), Storebror (mars -02), Lillebror (oktober -04)
Nenne er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-03-07, 20:23   #80
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg er ikke kvinnefiendtlig. Men skal jeg heie på Yssen bare fordi hun er kvinne?

Jeg synes det er svært ugreit at hun er blitt trakassert, at hun fikk negative tilbakemeldinger i forbindelse med fødsel og permisjon, at hun fikk kjeft og ble ydmyket for an andre, ble fratatt oppgaver og ansvar osv. At DETTE blir adressert og tatt tak i er selvsagt.

Men slik jeg forstår denne saken, har den ligget og modnet til riktig tid og dermed BAM! Yssen hadde hatt mye større troverdighet om hun hadde tatt opp dette litt tettere opp mot hendelsene, og ikke brukt VG, ikke blitt så tydelig regissert.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 19:36.