Sv: Diskriminering ved boligutleie
Hadde jeg ikke kunne få velge hvem som skulle bo i huset mitt så hadde jeg ikke leid ut, enkelt og greit. Når man selv bor i samme hus vil man helst ha noe som man ikke risikerer brenner hele greia ned, eller er narkomane og lar speøytespissene flyte eller har så mye fester at verken en selv, ungene eller naboene får sove. Man vi heller ikke ha en som uttrykker frykt for at mannen skal drepe henne. Trist, men veldig sant.
Personlig så har vi både hatt hunder og røykere i hus flrsi vi likte personen godt nok til å akseptere. Hun ene var til og med sosialklient. Jeg bryr meg ikke om religion heller, og det hadde kostet meg null å leie ut til muslimer, så lenge det var mennesker som jeg var på bølgelengde med, og som jeg følte a) ville betale leien, b) behandle leiligheten fint og c) ikle bråke for mye.
Så jeg siler, og skjemmes ikke over å si det. Men ikke etter sosial status, hudfarge eller religion. Det finnes idioter innen alle sosiale lag, religioner og hudfarger, og jeg vil ikke ha idioter i hus.
Og Smilet, jeg har ikke problemer med kvinner som kommer fra krisesenteret. Men jeg hadde ikke hatt mage til å ta inn en som var truet på livet. Det er veldig trist, men dessverre også sant. Jeg kunne ikke risikert sikkerheten til mine egne barn. Å si at det sjelden skjer noe er nok veldig sant. Men det gjør det også veldig sant når det gjelder feks å kjøre bil. Likevel sikrer man seg for det som kan skje likevel.