|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Bergen
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diskriminering ved boligutleieVi leier ut leilighet i kjelleren på huset vårt og siden leieboervernet er så sterkt så har vi våre kriterier. A. sikker betaler (ikke betalingsgaranti fra NAV)/helst i jobb. B. ikke røyker C. enslig/voksen person som har tenkt å leie lenge og så magefølelsen.
|
|
|
#82 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diskriminering ved boligutleie
Vi er nesten like sære, men utleie har vi åkke som
|
|
|
#83 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
Det var fordomsfullt, ja!
|
|
|
#84 |
|
Magisk
Sv: Diskriminering ved boligutleieOg som alenemor fra krisesenter er jeg veldig glad for at ikke alle tenker som noen i denne tråden. Mange kvinner lever med trusler etter et brudd, det gjorde jeg og, men for de aller fleste går det bra. Voldelige menn holder seg som regel unna når de vet at andre er i nærheten, i tillegg til faren for å få politiet etter seg. Selvfølgelig skjer det at de gjør alvor av trusler, men de fleste gjør det for å skremme.
|
|
|
#85 |
|
Deltidsmamma
|
Hvis det hadde vært ekstreme kristne hun hadde opplevd, hadde det jo vært det hun hadde vært skeptisk til, da vettu |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Magisk
Hun skulle bodd i bibelbeltet hvor jeg vokste opp. Her snakker vi ekstremt kristne, ja.
|
|
|
#87 |
|
Metallica!!
|
Sv: Diskriminering ved boligutleieAltså jeg skjønner fint hva SR snakker om, jeg har hatt noen hos meg på jobb som hadde store problemer med å tilpasse seg fordi jeg var kvinnelig sjef og det kunne ikke vedkommende forholde seg til. Han skulle ikke bli snakket til av meg, ikke ta ordre, ikke snakke til eller med de andre damene på jobb etc etc, det er veldig slitsomt å forholde seg til. Men det er jo ekstreme tilfeller da, men det er jo ikke til å stikke under en stol at det er de ekstreme tilfellene av de fleste forhold man ikke har så lyst å måtte forholde seg til. I alle fall ikke i sitt eget hus.
|
|
|
#88 |
|
Deltidsmamma
|
Det tror jeg faktisk kan være ekstreme kristne, fordi du er preget av det. Jeg har mange kristne venner og familie, og er ikke skeptisk i det hele tatt. |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Magisk
Nå misforstår du meg. Jeg er overhodet ikke skeptisk til kristne. Jeg poengterte bare at det finnes ekstreme tilfeller også blant kristne og ikke bare blant muslimer.
|
|
|
#90 |
|
Deltidsmamma
|
Å tro at alle muslimer er terrorister fordi det har vært noen terrorraksjoner er å dømme litt vel hardt. |
|
|
|
|
|
#92 |
|
Passiv
|
Jepp. Det er ørlittegranne drøyt å si at aktiv islam umiddelbart er noe man ikke vil ha i hus. Jeg jobber tett med en aktiv muslim, det er en kjernekar på alle vis. Han har sågar ikke det aller minste lille problem med å ta en beskjed fra meg eller spørre meg om ting. |
|
|
|
#93 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Diskriminering ved boligutleieDet kan til og med være tilfelle at det er flere muslimer enn kristne som har trøblete kvinnesyn. Men man skal faktisk fortsatt ikke tenke at "de vil jeg ikke ha i hus, for de kan ikke forholde seg til kvinner ordentlig".
|
|
|
#94 |
|
Deltidsmamma
|
Ja, men så fikk hun jo spørsmål til det, og så forklarer det med personlige erfaringer. Og så blir folk sjokkert, og sier at dette var jamen diskriminerende! Sist redigert av bønna : 20-06-11 kl 10:18. |
|
|
|
|
|
#95 |
|
Passiv
|
Det jeg prøvde å få frem er igrunnen ikke noe mer spesielt enn at det finnes idioter i de fleste folkegrupper. Det gjelder å ikke uten videre anta at hele gruppa består av en uniform masse idioter selvom man har møtt en eller kanskje fem som udiskutabelt var det. Ihvertfall når gruppa er såpass stor. En liten gruppe aka Vigrid er det ok å si at består av idioter. Og at man nekter å leie ut husrom til. En aktiv muslim er ikke like kosher. Jeg kan ikke tenke meg en mer ideell leietager en en muslimsk jente som studerer for eksempel. |
|
|
|
#97 |
|
Metallica!!
|
Håhjoda! Alle skal ses på som individer!
|
|
|
#98 |
|
tradisjonell figur
|
|
|
|
#100 |
|
Magisk
Sv: Diskriminering ved boligutleieHvorfor hadde mange så mye imot nordlendinger før i tiden? Jeg forstår det ikke. Kan noen opplyse meg?
|
![]() |
|
|