Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Diskriminering ved boligutleie

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-06-11, 10:24   #11
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sv: Diskriminering ved boligutleie

Opprinnelig lagt inn av bønna, her.

Ja, men så fikk hun jo spørsmål til det, og så forklarer det med personlige erfaringer. Og blir folk sjokkert, og sier at dette var jamen diskriminerende!
Poenget mitt var at det går an å ha negative erfaringer med muslimer. Uten at man nødvendigvis skjærer alle over en kam.

For min del, med muslimer og kristne og hva man har, så tror jeg det er når det blir så mange samlet på et sted som gjerne gjør at det blir problemer. Da blir den religiøse moralen sterkere og "normale" folk kan føle seg annerledes. En og annen muslim og kristen her og der er nesten nødt til å tilpasse de rundt.

Det jeg prøvde å få frem er igrunnen ikke noe mer spesielt enn at det finnes idioter i de fleste folkegrupper. Det gjelder å ikke uten videre anta at hele gruppa består av en uniform masse idioter selvom man har møtt en eller kanskje fem som udiskutabelt var det. Ihvertfall når gruppa er såpass stor. En liten gruppe aka Vigrid er det ok å si at består av idioter. Og at man nekter å leie ut husrom til. En aktiv muslim er ikke like kosher. Jeg kan ikke tenke meg en mer ideell leietager en en muslimsk jente som studerer for eksempel.

(Nei, dette kan ikke siteres og brukes til å forsøke å si at frp-velgere skal sees som individer seinere. )

Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:47.