Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Diskriminering ved boligutleie

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 21-06-11, 01:22   #101
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 199
Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Diskriminering ved boligutleie

Fyll og fanteri.

Gammel 21-06-11, 01:25   #102
Tuppen
...

Tuppen sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Tuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smartTuppen imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av Polyanna, her.

Fyll og fanteri.

For ikke å snakke om dialekten og all banningen.

Tuppen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 01:41   #103
Nora H
Magisk

Nora H sin avatar

Medlem siden: Apr 2008
Nora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smartNora H imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Er det mulig. Det var vel helst de fisefine fra Oslo Vest som hadde slike fordommer? Og så ville de ha jenter fra Sørlandet som barnepiker slik at barna skulle lære seg å skarre.

Gammel 21-06-11, 02:05   #104
Interference
Metallica!!

Interference sin avatar

Medlem siden: Dec 2007
Hvor: Drømmeland
Blogginnlegg: 118
Interference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt avInterference har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Er det mulig. Det var vel helst de fisefine fra Oslo Vest som hadde slike fordommer? Og så ville de ha jenter fra Sørlandet som barnepiker slik at barna skulle lære seg å skarre.

"De fisefine fra Oslo vest" ja.. Snakker om å være fordomsfri?

Gammel 21-06-11, 08:43   #105
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Nora H, her.

Nei, dette var gjengs i hele sør tror jeg? Ellers hadde det jo ikke vært noe betydelig problem å skaffe seg bolig - da kunne de bodd på østkanten. Det ville ikke gjort holdningen lekrere, men det ville uansett gjort det praktiske problemet mye mindre ihvertfall. Slik det var så var nordlendinger fremmed og man ville ikke ha de i hus. Det var sikkert matlukten kombinert med at nordlendinger hadde mye besøk, drakk masse, sloss og snakket uforståelig.

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:56   #106
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Polyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme omPolyanna har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er tross alt noe alle vet. Vi har da sett på "du skal høre mye...".

Gammel 21-06-11, 09:56   #107
Slettet bruker
Passiv

Standard

Øy! Hvem er det du vi-er med nå?
:avsverger meg å noensinne ha sett det der:

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 09:57   #108
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Blogginnlegg: 391
Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Teofelia er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 12:49   #109
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Det er vel like godt grunnlag for å uttale seg det, som å avvise mørkhudede leieborere etter å ha vært på Grønland og sett rare folk i rare klær, eller å ha sett sinte terrorister på tv.

Gammel 21-06-11, 12:55   #110
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er vel like godt grunnlag for å uttale seg det, som å avvise mørkhudede leieborere etter å ha vært på Grønland og sett rare folk i rare klær, eller å ha sett sinte terrorister på tv.

Samtidig - hvis jeg har sett en sint terrorist på tv og blitt redd, er det ikke sikkert jeg er komfortbel med å ha en som ligner og kler seg likt inne i huset mitt. Selv om jeg med hodet forstår at det er bare tull. Man skal jobbe med fordommene sine, men man må få lov til å bruke magefølelsen når man leier ut sin egen eiendom, og da kan sånne irrasjonelle elementer spille inn.

Gammel 21-06-11, 12:59   #111
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Mm. Og hvis man har sett på Du skal høre mye i episode etter episode så er det ikke rart om man får uggen magefølelse av tanken på en nordlending i hus heller.

Det er noe med å kjenne på fordommene sine, som du sier, og sortere litt i dem. Jeg kjenner for eksempel ikke en eneste nordlending som ligner på dem i Du skal høre mye. Når jeg tenker meg om.

Gammel 21-06-11, 13:06   #112
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Teofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme omTeofelia har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjenner for eksempel ikke en eneste nordlending som ligner på dem i Du skal høre mye. Når jeg tenker meg om.

Ikke jeg heller, og jeg vokste opp i samme byen.

Gammel 21-06-11, 13:49   #113
Slettet bruker
Passiv

Standard

Asså! :stoppskilt:
Dere har sett dette showet altså? Flere ganger?

Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:01   #114
Pøblis
Panzerekstremfeminist

Pøblis sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 361
Pøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme omPøblis har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Det er slikt man gjør i selv de beste familier, Smilefjes. pplyser:

Min svigerfar var en høyt respektert professor på sitt fagfelt. Han hadde fast plass i konserthuset på filamoniens konsertrekke, abonnement i operaen, har aldri vært på chartertur eller, gud forby; på danskebåten, men selvsagt på dannelsesreiser rundt om i verden for å oppleve kultur, kulturminner, eksotiske folkeslag og vakker natur. Han var en veldig seriøs mann og jeg tror aldri jeg har hørt ham spøke med noe som helst.
En gang han var på besøk hos oss, startet Rorbua på TV, og svigerfar ble fra det ene øyeblikket til det andre forvandlet til en gapskrattende Lofotværing. Nå visste jeg jo at han kom fra Lofoten, men det måtte altså noen ramsalte nordnorskse vitser til for at han skulle slippe seg løs. Jeg tror jammen han slo seg på knærne også.

I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West
Pøblis er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:02   #115
Teofelia
Bedreviter

Teofelia sin avatar

Standard

Nei.

Gammel 21-06-11, 14:04   #116
Neket
Har diplom

Neket sin avatar

Medlem siden: Jun 2010
Neket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt avNeket har mye å være stolt av
Standard

Hjemme hos oss var dette også et høydepunkt. Pappa er nordlending, og lo så han nesten falt av stolen hver eneste gang.

Neket er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:16   #117
Dronningen
Pauset

Medlem siden: Oct 2007
Dronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtidDronningen har en fantastisk fremtid
Standard

Nordlendinger er også individer!

Dronningen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 14:24   #118
Polyanna
Yes, we can!!

Polyanna sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Min svigerfar var en høyt respektert professor på sitt fagfelt. Han hadde fast plass i konserthuset på filamoniens konsertrekke, abonnement i operaen, har aldri vært på chartertur eller, gud forby; på danskebåten, men selvsagt på dannelsesreiser rundt om i verden for å oppleve kultur, kulturminner, eksotiske folkeslag og vakker natur. Han var en veldig seriøs mann og jeg tror aldri jeg har hørt ham spøke med noe som helst.
En gang han var på besøk hos oss, startet Rorbua på TV, og svigerfar ble fra det ene øyeblikket til det andre forvandlet til en gapskrattende Lofotværing. Nå visste jeg jo at han kom fra Lofoten, men det måtte altså noen ramsalte nordnorskse vitser til for at han skulle slippe seg løs. Jeg tror jammen han slo seg på knærne også.

Ser det for meg!

Gammel 21-06-11, 14:41   #119
Maverick

Maverick sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 1282
Maverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme omMaverick har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av pøbelsara, her.

Maverick er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 21-06-11, 16:14   #120
Kanutte
interlektuell

Kanutte sin avatar

Kanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smartKanutte imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sånn apropos at nordlendinger hadde vanskeligheter med å få leie har jeg hørt en teori som går på at de ofte fikk mange og lange besøk av slekt og venner nordfra. Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg husker mine svigerbesteforeldre klaget over søstrene fra Finnmark som leide hos dem og hadde en tredje søster, foreldre og en bror på besøk i månedsvis i strekk (og brukte opp alt varmtvannet).

Kanutte er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:52.