|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#103 |
|
Magisk
Medlem siden: Apr 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diskriminering ved boligutleieEr det mulig.
|
|
|
#104 |
|
Metallica!!
|
Sv: Diskriminering ved boligutleie
"De fisefine fra Oslo vest" ja..
|
|
|
#105 |
|
Passiv
|
Nei, dette var gjengs i hele sør tror jeg? Ellers hadde det jo ikke vært noe betydelig problem å skaffe seg bolig - da kunne de bodd på østkanten. Det ville ikke gjort holdningen lekrere, men det ville uansett gjort det praktiske problemet mye mindre ihvertfall. Slik det var så var nordlendinger fremmed og man ville ikke ha de i hus. Det var sikkert matlukten kombinert med at nordlendinger hadde mye besøk, drakk masse, sloss og snakket uforståelig. |
|
|
|
#106 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Diskriminering ved boligutleieDet er tross alt noe alle vet. Vi har da sett på "du skal høre mye...".
|
|
|
#109 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Diskriminering ved boligutleieDet er vel like godt grunnlag for å uttale seg det, som å avvise mørkhudede leieborere etter å ha vært på Grønland og sett rare folk i rare klær, eller å ha sett sinte terrorister på tv.
|
|
|
#110 |
|
maler
|
Samtidig - hvis jeg har sett en sint terrorist på tv og blitt redd, er det ikke sikkert jeg er komfortbel med å ha en som ligner og kler seg likt inne i huset mitt. Selv om jeg med hodet forstår at det er bare tull. Man skal jobbe med fordommene sine, men man må få lov til å bruke magefølelsen når man leier ut sin egen eiendom, og da kan sånne irrasjonelle elementer spille inn.
|
|
|
#111 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Diskriminering ved boligutleieMm. Og hvis man har sett på Du skal høre mye i episode etter episode så er det ikke rart om man får uggen magefølelse av tanken på en nordlending i hus heller.
|
|
|
#113 |
|
Passiv
|
Sv: Diskriminering ved boligutleieAsså! :stoppskilt: |
|
|
|
#114 |
|
Panzerekstremfeminist
|
Det er slikt man gjør i selv de beste familier, Smilefjes.
I myself have never been able to find out precisely what feminism is: I only know that people call me a feminist whenever I express sentiments that differentiate me from a doormat or a prostitute. Rebecca West |
|
|
|
|
|
#116 |
|
Har diplom
Medlem siden: Jun 2010
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hjemme hos oss var dette også et høydepunkt. Pappa er nordlending, og lo så han nesten falt av stolen hver eneste gang. |
|
|
|
|
|
#117 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diskriminering ved boligutleieNordlendinger er også individer! |
|
|
|
|
|
#118 |
|
Yes, we can!!
|
|
|
|
#119 |
|
|
|
|
|
|
|
|
#120 |
|
interlektuell
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Diskriminering ved boligutleieSånn apropos at nordlendinger hadde vanskeligheter med å få leie har jeg hørt en teori som går på at de ofte fikk mange og lange besøk av slekt og venner nordfra. Jeg vet ikke om det stemmer, men jeg husker mine svigerbesteforeldre klaget over søstrene fra Finnmark som leide hos dem og hadde en tredje søster, foreldre og en bror på besøk i månedsvis i strekk (og brukte opp alt varmtvannet).
|
![]() |
|
|