|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#81 |
|
Gangster girl
Medlem siden: Apr 2008
Hvor: I norge
![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn dopes i søvn
Jeg også er lite fornøyd over å måtte bruke medisiner. |
|
|
|
|
|
#82 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Jeg har så vannvittig med respekt for deg, at du aner ikke! Når det stormer som verst her, så tenker jeg på deg, og får krefter til å stå på i noen timer til!
|
|
|
|
#83 |
|
Personlig pessimist
|
Jeg tror også en mer realitetsorientert søvnveiledning før barnet er født, kunne avhjulpet mye søvnfrustrasjon hos småbarnsforeldre. Man må komme denne "små babyer sover omtrent hele tiden"-myten til livs, og ikke minst gjøre det kjent at sovebabyer som sover natten rundt fra navlestrengen klippes er unntaket, ikke regelen.
|
|
|
|
#84 |
|
|
Sv: Barn dopes i søvnOg sovebabyer kan føre til problemer det også. Minsta var sovebaby de første månedene. Hun holdt på å sove seg ihjel, hun hadde jo ikke tid til å spise, hun måtte jo sove, må vite! Der ble det full pakke med UL av hjernen og mistanke om hjerneskade. Herregud så redd jeg var!
|
|
|
|
#85 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Barn dopes i søvnEn annen ting med denne statistikken: Melatoninsalg registreres vel ikke på samme måte i andre land som det gjøres i Norge? Hva vet vi om Melatoninbruken i land der det selges over disk som helsekost?
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#86 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barn dopes i søvnStemmer det, kie? At man ikke teller det samme fra land til land? For da er jo virkelig dette stor i et vannglass!
|
|
|
#87 |
|
weird
Medlem siden: Sep 2006
Jeg kan aldri tenke meg at man fører samme statistikk over håndkjøp i helsekosten som ved resepter utformet som "søknad om registreringsfritak" av lege/spesialist, med begrunnelse og det hele.
You did in your twenties what you knew how to do. When you knew better, you did better. And you should not be judged for the person that you were, but for the person that you're trying to be and for the woman you are now. -- Maya Angelou |
|
|
|
|
|
#89 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barn dopes i søvnDet er sjelden Vallergan brukes til allergi, det er for sederende, og det finnes bedre alternativer. Men det brukes litt til urticaria, tror jeg.
|
|
|
#90 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barn dopes i søvnDu har vel forresten rett i at det har vært leveringsproblemer på Phenamin, ja. Det kan jo ha gitt en økning i Vallergan-salget, men trolig har det meste gått til Phenergan og Postafen.
|
|
|
#91 |
|
can-jur
|
Sv: Barn dopes i søvnDette er vel ganske sammensatt vil jeg tro?
|
|
|
|
#92 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barn dopes i søvnNå måtte jeg faktisk sjekke, og antall brukere 0-9 har gått ned de siste årene, fra 5421 i 2004, til 3944 i år (litt opp fra i fjor). Dette finner alle selv i reseptregisteret, btw. : dagens brukertips:
|
|
|
#93 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barn dopes i søvnÅ kalle 7 promille massesuggsjon er vel uansett å trekke det litt langt, er det ikke? Særlig sett i sammenheng med CDs udmerkede statisitikk der.
|
|
|
#94 |
|
can-jur
|
Helt klart, CDs tall var glitrende!
|
|
|
|
#95 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Barn dopes i søvnJeg tror faktisk at det godt kan finnes langt flere som hadde hatt positiv effekt av medisiner, enn som medisineres unødvendig. Nettopp pga fordommer som kommer frem av denne artikkelen og delvis i denne tråden.
|
|
|
#96 |
|
Vaklende
|
Sv: Barn dopes i søvnLitt ved siden av, og om statistikken, jeg tror det er veldig mange som får resept og ikke henter den. Jeg ser det i tråden, og vet jeg selv har fått dobbelt så mange respter på Vallergan/Melatonin som det vi faktisk har hentet ut, og i tillegg har vi ikke brukt alt som er hentet ut heller. Jeg tror ikke det er uvanlig. |
|
|
|
|
|
#97 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barn dopes i søvnReseptregisteret lages på antall resepter som hentes ut i apotek, så den faktoren er ikke med. Men den sier ingenting om på hvilken diagnose, eller om man har hentet én eller 40 resepter. Og man kan så klart ikke se om man har brukt opp alt.
|
|
|
#98 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Det er ikke førstevalget nei, vi har vært innom de andre flytende, zyrtec, polaramin resept som ble phenamin utlevert, og aerius er prøvd før vi landet på vallergan. Men for oss (Knerten) ER dette det beste alternativet, for det er den som tar kløen hans best, og dertil så godt at han nesten ikke trener øyedråper heller.
|
|
|
#100 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: Barn dopes i søvnJa, også man må jo huske at førstegenerasjons antihistaminer har blitt brukt en stund til barn, altså, på andre indikasjoner. Var det forkastelig å bruke dem den gangen man ikke hadde alternativer for allergi? Er det altså høyverdig å bruke det for å hindre snufsing og øyekløing, men forkastelig som akutt sovehjelp hos desperate foreldre og småbarn som holder på å tørne av insomnia?
|
![]() |
|
|