|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
-
Medlem siden: Oct 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøet
Du tror for godt om folk. Og måten kildesortering blir markedsført på syns jeg dessverre er ganske problematisk. Den bidrar åpenbart til oppfatningen av at det har betydning for miljøet om man sorterer avfallet etter overforbruket sitt; dette har naturligvis ingen reell effekt (og det blir omtrent like dumt som når det fremstilles som om man kan hjelpe på økonomien i helsevesenet ved å kutte i kulturbudsjettene). Jeg er for sortering og resirkulering av avfall, men jeg har faktisk lurt på om måten det markedsføres på ikke gjør mer skade enn nytte; markedsføringen er slett ikke rettet inn mot redusert forbruk, den inspirerer snarere til mer forbruk ved å gi inntrykk av at det sorterte avfallet er noe positivt. |
|
|
|
|
|
#22 |
|
Tidsklemt
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetJeg tenker at det hjelper litt mot forsøpling i det minste, og det er nok for meg.
|
|
|
|
#23 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetSom med så mye har og dette en økonomisk side, i tillegg til det miljømessige.
|
|
|
#24 |
|
Aktiv
Medlem siden: Feb 2011
![]() |
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøetHer i kommunen har vi faktisk ikke kildesortering, men vår husstand gir alt av matavfall til svoger, som tar det i fjøset. Vi kan ikke kutte bilen, her er ikke annen måte å komme seg til jobb på (har tre mil hver vei), fly gjør vi så sjelden at der har jeg ren samvittighet gitt.
|
|
|
#25 |
|
Glamorøs
|
Sv: Kildesortering - liten betydning for miljøet
Jeg gjør kanskje det.
|
![]() |
|