|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#41 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Saken om pappaperm i dagens AmagasinJeg kunne ha jobbet fullt, men jeg hadde ingen papirer på det siden jeg jobbet oppdragsbasert. Og da ble fars søknad avslått. Det er første og eneste gang at jeg har skjelt ut en saksbehandler, og jeg skammer meg dypt. Men det skar så dypt inn i likestillingshjertet mitt.
|
|
|
#42 |
|
Pauset
Medlem siden: Oct 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Saken om pappaperm i dagens Amagasin
Jeg ser absolutt den. En ting er å begynne å jobbe når barnet er baby (jeg ammet lenge og vel). Jeg merket en klar endring fra 9 mnd. Da spiste de mer annen mat, og var mer i vigør. Det vi derimot prioriterte med nr.3 var lengst mulig tid hjemme før barnehagen. Derfor startet jeg å jobbe 1 dag i uka etter 9 uker permisjon, for å øke tiden jeg kunne være hjemme. Mannen tok så sitt + at vi tok ferie rett etter det, og minstemor startet i barnehage da hun var 16 mnd. At vi klarte det var på en måte viktigst, samme hvem som var hjemme når. Vi hadde også 80% lønn, + at jeg fikk 100% for de dagene jeg jobbet, så lå vel på 84,5% i største delen av permisjonen. Jeg fikk da være lenge hjemme, samt holde kontakt med jobben, som også var viktig for meg. |
|
|
|
|
|
#43 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Saken om pappaperm i dagens A-magasinDet som irriterer meg mest er egentlig den arrogante holdningen nordmenn har til alle som skaper sin egen arbeidsplass. Du skal ha en normal 8-4-jobb med en skikkelig arbeidsgiver og kontrakt for å være "skikkelig". Er du tilkallingsvikar, så er det synd på deg som ikke får skikkelig jobb. Jobber du som frilanser hjemmefra, så får du kommentarer av typen "jaja, det er fint at du har noe å ta deg til der hjemme." Først hvis man skaper en såpass stor bedrift at man kan ansette andre, telles man med igjen i det gode selskap.
|
|
|
#44 |
|
Passiv
|
Sv: Saken om pappaperm i dagens Amagasin
Jøss. Det burde jo holdt at de feks sa at de dagene du ikke var ute ikke ble dekket. Det der var i overkant rigid. Er du i jobb så er du i jobb og da burde det gjelde som at du er i jobb. |
|
![]() |
|
|