Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Forberedelser til barnehagestart

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 05-07-11, 20:57   #81
apan
I mål

apan sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 71
apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Forberedelser til barnehagestart

Jeg har ikke prøvd hel Trolldress, men storebror har hatt regntøyet for større barn, og jeg liker det. Det har vært greit slitesterkt og fint å ha på. Jeg sverger fremdeles til Reflex, men Troll er på en god nummer to etter det jeg har prøvd.

apan er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 22:39   #82
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Troll er bra, men har ikke prøvd hel regndress. Da jeg brukte regntøy, så foretrakk jeg bukse med seler og jakke...så kunne man ha på bare regnbuksa dersom det var vått/sølete på bakken og ikke regnet. Blir fort klamt med regntøy.
Ellers synes jeg den ser veldig fin ut den buksa som er linket til før i tråden her (den blå buksa med hel fot).

Jeg innbilder meg at en såpass liten unge, som ikke kan gå, ikke blir satt ut på bakken i øsende regnvær, så sånn sett er det fint å ha en løs bukse for de regnfrie, men sølete dagene....med ullgenser/fleecejakke e.l under. Men på den andre siden, kan det jo være kjekt med hel regndress når det er skikkelig sølete og gutten bare krabber rundt på bakken... (blir visst ikke helt enig med meg selv....).

Jeg hadde hel regndress til storesøster en gang, og den ble utrolig lite brukt. Tok vare på den til lillesøster, men da ble den ikke brukt overhodet. Kun Reimatec dress eller regnbukse med seler.

Regner det, har du jo Reimatec dressen som er vanntett

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 22:47   #83
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Siden jeg skal være hjemme til over nyttår, er det vel en viss fare for at han blir holdt hjemme de verste regnværsdagene uansett, siden jeg må gå/sykle 4 km hver vei for å levere...

Dette blir kanskje litt off-topic, men når er han gammel nok til å sitte i sykkelsete egentlig?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 22:51   #84
apan
I mål

apan sin avatar

apan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme omapan har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hm ja, drøy avstand til barnehagen i regnvær på sykkel kanskje.... Jeg synes som sagt det er veldig kjekt med regnbukse til så små, som Liljekonvall sier kan man da ha bare en ullgenser eller noe slikt under hvis det er vått på bakken. Storebror har stadig løpt rundt i t-skjorte og regnbukse nå i vår, men han er jo eldre.

De kan vel sitte i sykkelsete når de kan sitte selv og ha på en hjelm sånn noenlunde?Vi prøvde med lillesøster i april, da var hun 10 måneder. Hun satt greit da.

Gammel 05-07-11, 22:57   #85
Input

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Ser for meg at det nok kan være greit med regnbukser uten på ulldressen, og vanntette votter, ja. Tror nok det blir regnbukser også. Men bør jeg kjøpe regnjakke og da?

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 23:00   #86
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Dersom du tenker be barnehagen bruke Reimadressen som regntøy (og de går med på det), trenger du vel strengt tatt ikke regnjakke, men det pleier være like greit å kjøpe et sett.

Gammel 05-07-11, 23:08   #87
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

I mange barnehager bør du ikke henge vanlig regntøy i barnehagen i hele tatt om du vil de skal bruke reimaen. Alt for mange skeptikere der ute. Reflex har gode tekniske bukser som koster mindre enn et regnsett.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 05-07-11, 23:11   #88
Liljekonvall
Uhelbredelig B-menneske

Liljekonvall sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Liljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smartLiljekonvall imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Opprinnelig lagt inn av apan, her.

Dersom du tenker be barnehagen bruke Reimadressen som regntøy (og de går med på det), trenger du vel strengt tatt ikke regnjakke, men det pleier være like greit å kjøpe et sett.

Jupp, så kan du bruke regnbukse og regnjakke på sykkelturen og ha helt tørr Reimatec klar til barnehagen.....eller omvendt

Tror du får mer bruk for todelt regntøy enn hel dress. Mulig det er bedre med hel regndress når barnet blir litt større og herjer mer ute i regnværet

Liljekonvall er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 06-07-11, 23:22   #89
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg har ikke pleid å sende med det jeg liker best i barnehagen jeg . Velg noe som er godt nok bare.

Og så har du meg som har sendt med det beste i bhg fordi det er der de er størsteparten av dagen og da vil jeg de skal være tørrest og varmest mulig.

Gammel 06-07-11, 23:25   #90
apan
I mål

apan sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av millact, her.

Og så har du meg som har sendt med det beste i bhg fordi det er der de er størsteparten av dagen og da vil jeg de skal være tørrest og varmest mulig.

Alt er relativt. Mine barn har ikke akkurat lidd noen nød, kan du si. De har Troll og Ticket i barnehagen, Reimaluer og Reimavotter og det ene med det andre. Men jeg sender ikke med fine nye Nøstebarnulldresser, et billigere mellomlag er mer enn godt nok.

Gammel 06-07-11, 23:26   #91
millact

Medlem siden: Mar 2008
millact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtidmillact har en fantastisk fremtid
Standard

Alt er relativt. Mine barn har ikke akkurat lidd noen nød, kan du si. De har Troll og Ticket i barnehagen, Reimaluer og Reimavotter og det ene med det andre. Men jeg sender ikke med fine nye Nøstebarnulldresser, et billigere mellomlag er mer enn godt nok.

Det er jeg enig med deg i. Men, vi er såpasss heldige at vi har en bhg hvor ting aldri forsvinner, så jeg trenger ikke å tenke på det og kan trygt sende med alt mulig.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 08:41.