|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: De trygdede velger seg frp?Om man bare hører på hva som sies og ikke tenker på mulighet for gjennomføring eller å ikke tenke langsiktig, så er det nok endel som anser Frp's lovnader som forlokkende. At de i realiteten ikke er gjennomførbare i praksis uten at det vil påvirke noen (og da kanskje de "svakeste" i samfunnet) er en helt annen sak.
|
|
|
#22 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: De trygdede velger seg frp?Nå vet jeg jo ikke om jeg forstår i detalj hvordan alt skal gjennomføres av det Venstre sier heller. Jeg velger dem jo basert på en helhet som gir meg tillit til at de i de fleste saker vil jobbe for noe som er i omtrent samme leia som det jeg ønsker meg.
|
|
|
#24 |
|
Har tro på forbedring
|
Sv: De trygdede velger seg frp?Venstre har jo indikert at de vil samarbeide med Frp - noe jeg ikke kan forstå. Det er en ting at venstre og er et borgerlig parti altså - men læll da!
|
|
|
#25 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: De trygdede velger seg frp?Foreløbig har de valgt å ikke gjøre det, og tapt et valg på det.
|
|
|
#26 |
|
Live and let live
|
Sv: De trygdede velger seg frp?
Det slo meg nettopp en tanke, – tror dere at det faktisk er mulig at de (FrP-politikerne) virkelig tror på slike ting? At de ikke har en vond vilje om å lure folk i en felle for så å dra fordel av det og prøve å fikse landet slik de vil ha det?
Mener du at det er holdninger som trygdede flest sitter med?
|
|
|
#27 |
|
Passiv
|
Sv: De trygdede velger seg frp?Jeg sitter jo i en kommune som er styrt langt på vei av frp/høyre. Og jeg må jo si at noen ting de driver med er så på bærtur at jeg får angst, men det er ikke på langt nær så ille som fryktet. Hos oss har frp i praksis blitt en snodig satsning på skole og ungdomsarbeid. Ok - det er ikke så mye resultater å skue, men det er ingen tvil om at de har viljen. Det er en utrolig rar ting å erkjenne, egentlig. |
|
|
|
#28 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Noe slikt, ja.
|
|
|
#29 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Enhver som reflekterer over alle konsekvenser av Frp sin politikk har nok vett på å stemme et annet parti.
|
|
|
#31 |
|
Off the map.
|
Her har du nok kjernen. Det er jo ikke de som snylter, men dissa j.. utlendingene som får alt lagt opp i hendene.
|
|
|
#32 |
|
Off the map.
|
Jeg tror FRP gjør en del bra lokalt mange steder. De er litt mer ubyråkratiske enn mange andre - både på godt og vondt. Og jeg tror også de har enkelte gode representanter.
|
|
|
#33 |
|
Yes, we can!!
|
Oslo (H/FrP) styres jo på mange måter riktig bra, og med mange riktig gode prosjekter for integrering (gratis kjernetid i barnehagen for mange bydeler, mer oppsøkende virksomhet for språkopplæring, etc.) og veldig, veldig mye bra på skole.
|
|
|
#34 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Koblinga FrP/Høyre har vært ganske vellykket i Drammen også i grunn, selv om det nok er Høyre som hovedsaklig har æren for det. |
|
|
|
|
|
#35 |
|
Ekvilist
|
Sv: De trygdede velger seg frp?Som Harriet, så anbefaler jeg å lese Frp-koden. Det kom en del lyspærer over hodet mitt underveis i den boka. Jeg tror jeg må lese den på nytt. (Kilde: youtube.com) Ja, det er rart at trygdede stemmer på et parti som lager en sånn video.
Poden 2005 og Pjokken 2008 Sist redigert av Irma : 07-07-11 kl 13:49. |
|
|
|
|
|
#36 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Alltid bra å bli forstått
|
|
|
#37 |
|
Passiv
|
Sv: De trygdede velger seg frp?Åh - der var den fine videoen igjen jo! |
|
|
|
#39 |
|
Boler'o?
Medlem siden: Jan 2007
Hvor: The edge of glory
Jeg kan ikke se at Fnatten sier at det kun er trygdede som sitter med slike holdninger. Slik jeg leser utsagnet til Fnatten så er det generelt om budskapene til Frp og tolker det slik at siden de har budskap som appellerer til mange så vil det også være trygdede som trykker det til sitt bryst.
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: De trygdede velger seg frp?sindrome - saken er at frp har dobbelt så mange trygdede velgere som feks Ap. Ergo er det en tendens til at folk på trygd liker frp. |
|
![]() |
|
|