Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Skravleforum

Naboer som ser alt!

Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 10-07-11, 14:48   #9
Darth
En, av to-tre

Darth sin avatar

Medlem siden: Apr 2011
Darth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt avDarth har mye å være stolt av
Standard

Sv: Naboer som ser alt!

Jeg ville aldri ha kommentert hva naboen la i søpla. Med mindre det var noe farlig noe selvsagt - eller at han kastet en sofa oppi der eller noe.

Denne historien minner meg om da vi flyttet til Tromsø. Vi leide hos fylkeskommunen via jobb på sykehuset, og vi ankom byen 1. april 2000, en lørdag. Vi var innom sykehuset og fikk hentet nøklene, og siden vi aldri hadde bodd i borettslag før så undret vi oss over hvor vi skulle legge søpla. Det var åpenbart ikke sånn at alle hadde hver sin avfallsdunk slik vi var vant med. Så vi stoppet en som gikk utenfor huset og spurte, og han kunne fortelle at det var containere på oppsamlingsplasser ulike steder i borettslaget og pekte lett rundt omkring. Dette var et diiiigert område med mange terasseblokker som så mer eller mindre like ut og som lå tett i tett. Sambo fikk oppdraget med å finne en container, og det gjorde han. Ikke med usortert avfall denne gangen - men helt vanlig restavfall fra kjøkkenet. Han kastet det i kontaineren, og dagen etter lå det brev i postkassa vår om at vi hadde blitt "observert" da vi tømte søpla vår i naboborettslagets søppelcontainer. Hvis vi ikke sluttet med det så ville vi bli meldt til styret. Jeg trodde jeg skulle ramle om - dette var vår andre dag i Tromsø, og personlig så tenker jeg at det kanskje hadde vært hyggeligere om de hadde ringt på døra vår og sagt fra? Eller kanskje gjort oss vennlig oppmerksom på feilen da de "observerte" oss.

Jeg syns det finnes en del gufne folk som driver og "passer på" at alt går som det skal der ute i verden - jeg kjenner at jeg ikke har helt sansen.

Darth er ikke aktiv   Svar med sitat

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 13:33.