|
|||||||
| Skravleforum Forum for skravletråder. Forumet vil bli ryddet med jevnlige mellomrom og gamle tråder bli slettet. Innleggstelleren er ikke på her. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Tittel og tittel....
|
Sv: Naboer som ser alt!
Jaha, så det er greit å kommentere at noen kaster noe som er lov å kaste i søppelet?
|
|
|
|
#23 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Det stemmer det, det var usortert avfall - altså fulle ringpermer med en blanding av papir, plast, binderser i metall og plast, kanskje en cd eller en dvd i ei lomme også. Det er heller ikke umulig at det kunne være en presset blomst inni der - altså biologisk avfall. |
|
|
|
|
|
#24 |
|
Tittel og tittel....
|
Jo, den ser jeg også, men her syns jeg naboen likevel tråkker over streken, og i tillegg, så kom han jo med en påstand om at ringpermer ikke var lov å kaste i restavfall. Jeg for min del skal være så ærlig å si at jeg bryr meg så lite om hva naboene gjør at jeg ikke en gang ville fanget opp at det var noe i de ringpermene. Det får da være måte på hva jeg skal legge meg opp i.
|
|
|
|
#25 |
|
Drømmer
|
|
|
|
|
|
|
#26 |
|
Søt og rar
|
Sv: Naboer som ser alt!Det har nok hendt at jeg har vært litt slepphendt med sortering akkurat i stor-rydde-modus også.
|
|
|
#27 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Naboer som ser alt!Men hvis dere uansett skal til søppelfyllingen skjønner jeg ikke problemet med å ta med alt? Hvorfor sortere i det hele tatt da?
|
|
|
|
#28 |
|
En, av to-tre
Sv: Naboer som ser alt!Nei, det var vel bare for å få unna noe av det tenker jeg. Det var ikke noe vi hadde grunnet veldig lenge på, og det er heller ikke kjempeviktig for oss at permene våre blir lagt i containeren her. I motsetning til mange andre så tenker ikke vi supergrundig over alle ting vi finner på. |
|
|
|
|
|
#29 |
|
|
Sv: Naboer som ser alt!Det gjør ikke jeg heller alltid, og derfor synes jeg det er helt greit om noen påpeker det hvis jeg gjør noe som kanskje var litt dumt/teit/unødvendig.
|
|
|
|
#30 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Naboer som ser alt!Men hva er teitere med å legge det som er lovlig å legge der, i restspøla som tømmes om to dager og har god plass, fremfor å kjøre til fyllinga med det? Siden det altså 1) er lovlig å legge det der og 2)er god plass til det der?
|
|
|
#31 |
|
Skriv og skriv og skriv
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Det meste er nord
Sv: Naboer som ser alt!Her var det jammen prinsippfaste mennesker, gitt.
|
|
|
#32 |
|
En, av to-tre
Heldigvis så er naboen vår egentlig en ganske hyggelig fyr, så da min kjære ringte på døra så var han ikke verre på det enn at han trakk på smilebåndet i det han avkreftet at han trengte å sjekke søpla |
|
|
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Naboer som ser alt!Jeg for min del skulle nok passet rimelig godt på at den naboen ikke snikparkerte på gjesteparkeringen de nærmeste ti-tolv årene. :har egne kjepphester: |
|
|
|
#34 |
|
maler
|
Sv: Naboer som ser alt!Si meg, følger dere så godt med at dere vet hva naboene kaster i søppelkontaineren? Jeg skjønner jo at det er irriterende dersom en container blir fylt opp av feil greier, men jeg hadde fått totalt klaustrofobi av å bo i et område hvor naboene til og med dissekerte søpla mi med øynene. Hva annet legger de merke til da?
|
|
|
#36 |
|
maler
|
Ja, det skjønner jeg at man kan irritere seg over altså, men derfra til å drive etterretningsvirksomhet ved å studere naboenes søppelhåndtering i gjerningsøyeblikket er det et godt stykke.
|
|
|
#37 |
|
Rockesøster
|
Hvis han var ute og så at dette skjedde vil jeg ikke kalle det etterretningsvirksomhet. |
|
|
|
|
|
#38 |
|
maler
|
Nei, men hvis man skal vite hvem man skal irritere seg over mhp feilplassert søppel, må man drive etterretningsvirksomhet.
|
|
|
#39 |
|
Jordbærpiken
Medlem siden: Sep 2007
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Naboer som ser alt!Kjenner jeg er glad jeg bor i enebolig uten naboer som følger med på hva vi kaster i søppeldunken vår. |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Naboer som ser alt!Så lenge dere deler konteiner med mange andre, er jeg enig med naboen din. Slikt avfall synes jeg ikke hører hjemme i samleavfallet, men må kjøres til søppelfyllingen og evt. betale for å få det bort om nødvendig. |
|
|
|
![]() |
|
|