Sv: Naboer som ser alt!
Litt OT men hva har egentlig en nabo rett til å klage på? Ett godt eksempel min mann jobber litt sånn på beste vestkant rundtomkring er det mange veldig dyre eneboliger de fleste 10mill og oppover. I ett av husene midt i feltet er det en som samler ved. Ja bokstavelig talt samler det hele hagen hans er fylt med vedkubber og det til randen. Skulle han bruke det til fyring hadde det vart i hvertfall i fem år. Det er overgrodd med ved virkelig man ser knapt huset. Er dette noe å klage på? Jeg mener om noen klager på at vedkommende ikke har klippet plenen på to uker så er jo dette mye "værre" eller? Hva med en som mekker på biler og har mange bildeler liggende rundt omkring? Den eneste gangen jeg har klaget på en nabo var når jeg hadde en relativ lyd ømfintlig 6 måneder gammel baby som sov veldig dårlig og naboen over oss hadde fest. Jeg hadde mektig hodepine og en skrikende unge og når klokken nærmet seg 1 på natten da ba jeg mannen min å ringe på slik at de skulle slukke musikken. Naboen tilga meg aldri. Han er fortsatt sur for det.
Jeg hadde aldri brydd meg om hva naboen kaster i søppla. ALDRI eller når de klipper plenen eller når de maler huset osv. For meg blir det litt slik det er mennesker som har kjøpt og eier huset de bor i de kan for min del gjøre akkurat som de vill. Så lenge lydnivåen er akseptabel og det ikke er en kriminell handling.
|