|
|||||||
| Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
En anelse distre
Medlem siden: Feb 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Jepp. I dag oppdaget jeg plutselig at hun løsnet selene selv da vi var ute å kjørte. Så på omkjøringsveien hadde jeg plutselig ei jente på 2,5 år hoppende i baksetet. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Utløser hun knappen på beltet selv, eller smyger hun seg ut av selene?
|
|
|
#3 |
|
En anelse distre
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Hun utløser knappen selv. Jeg har forsøkt å prate med henne, men det er like raskt glemt igjen. Hun løsnet vel selene 3 ganger i dag. Hun lar vær å utløse de resten av bilturen, men neste runde har hun glemt at det ikke er lov. |
|
|
|
|
|
#4 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Æsjda, da er det verre gitt. Ingen gode råd fra denne kanten da, mine har heldigvis aldri rørt knappen.
|
|
|
#5 |
|
En anelse distre
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Dette er også ei jente som forstår veldig mye, noen ganger litt for mye, men ordet nei derimot, det har hun ikke skjønt hva dreier seg om. Ikke i noen som helst situasjon. |
|
|
|
|
|
#6 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Må bare spørre... du er sikker på at du fester spennen skikkelig? Jeg har samme sete, og opplever det stadig at låsen ikke klikker helt. Den kjennes stengt ut, men om jeg drar litt hardt i den så løses den ut. Nå fester jeg og virkelig røsker i selen for å forsikre meg om at den er helt låst.
|
|
|
|
#7 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Jeg hadde samme problemet med lillegutt - på bilens sele brukte jeg noe slikt som denne: |
|
|
|
|
|
#8 |
|
En anelse distre
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)
Ja, jeg er ganske så sikker på at den er skikkelig i lås. Den klikker når jeg setter spennene nedi. Men altså, jeg skal selvsagt kontrollere det i morgen når jeg skal kjøre henne til faren. Jeg trodde selv at låsen var alt for hard for barnefingre, men tydeligvis ikke. Om det viser seg at den er skikkelig låst og hun ikke vil høre på at hun ikke får lov til å åpne så aner jeg rett og slett ikke hva jeg skal gjøre. Hun blir helt hyper når hun har fått selene av og hopper villt rundt i baksetet. |
|
|
|
|
|
#9 |
|
|
Jeg fant flere neoprendingser som passet bra |
|
|
|
|
|
#10 |
|
En anelse distre
|
|
|
|
|
|
#11 |
|
Lengter etter sola
Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Selen har klikket her også, til tross for at den da bare har vært å dra ut igjen... Låsen vår er ihvertfall for hard for lillemor å åpne selv.
|
|
|
|
#12 |
|
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Å sette noe på låsen som gjør at den ikke lar seg åpne fort og lett børi mine øyne være absolutt siste, siste, siste utvei etter å ha gått en del runder med stopp, terping på regler, før kjøretur, under kjøretur, whatever. Det er jo en grunn til at det er forbudt, det er potensielt veldig farlig i en ulykkessituasjon hvpr hjelpemannskaper/du trenger å få ungen fort og lett ut av bilen.
|
|
|
#13 |
|
En anelse distre
Du kan nok ha rett i det (den siden av saken har jeg ikke rukket å tenke på), og vil selvsagt prøve så godt jeg kan å få jenta til å forstå dette uten ekstra sikkerhetsutstyr, men jeg anser pr i dag det som mer potensielt farlig at hun vimser rundt i bilen uten at jeg har mulighet til å kjøre til sides på et stykke. Selvsagt er det stort sett på lengre turer dette er tilfellet, til daglig kjører vi jo en rute hvor det er relativt lett å kjøre til sides. |
|
|
|
|
|
#14 |
|
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Det skjønner jeg, løs unge er jo farlig der og da, dobbeltfestet unge er jo bare farlig dersom en lite trolig men veldig farlig situasjon skulle finne på å oppstå.
|
|
|
#15 |
|
En anelse distre
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Ja, terping blir nok viktig, og jeg tror jeg må terpe MYE. Det er ikke mye hun hører etter for tiden. Hun skal bestemme det meste selv, og kan hun finne på bøll så gjør hun det jaggu meg også. Jeg sier hele tiden at det er viktig at hun er festet med seler, at jeg også må ha på meg seler når vi kjører. Håper hun nå for en gangs skyld vil gjøre som jeg sier. Jeg er jo litt redd for å nevne at hun ikke får løsne selene når jeg setter henne inn, i tilfellet det er jeg som minner henne på at hun faktisk kan åpne de selv. |
|
|
|
|
|
#16 |
|
|
Forbudt?? Det skulle jeg gjerne hatt mer info om, den siste dingsen har jeg fått fra hjelpemiddelsentralen nemlig... |
|
|
|
|
|
#17 |
|
|
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Det er de klipsene som samler beltet som er ulovlig, de som m^2 viste vet jeg ikke noe om, men jeg tenker vel at det må være bedre med sånne enn en unge som hopper rundt i baksetet. Ikke alle har muligheten til å slutte å kjøre bil.
|
|
|
|
#18 |
|
maler
|
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Det høres rart ut at en toåring greier å løsne de spennene, det er jo veldig hardt. Er det noe galt med beltelåsen deres?
|
|
|
#19 |
|
En anelse distre
Jeg må jo få sjekket det så klart, men hun trykker den hardt ned altså. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Sv: Hun løsner selene på bilstolen selv (Britax Multi-Tech)Det er jo forbudt med belteklips bl.a fordi selen skal kunne åpnet lett og intuitiuvt med et trykk på en rød knapp. Jeg ville da virkelig tro at det å rett og slett pakke bort og gjemme vekk den røde knappen så den ikke er tilgjengelig, må være minst like ille som å ha på en klips på beltet?
|
![]() |
|
|