Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Litt holdninger til voldtekt

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 19-07-11, 23:49   #21
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Medlem siden: Jul 2011
Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Sv: Litt holdninger til voldtekt

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Normalt er det vel ikke. Jeg antar at det var derfor noen filmet. Det er vel ikke usannsynlig at man kun hR registrert at det ikke er motstand og at tanken på voldtekt i full offentlighet ikke har slått dem. Vil jeg tro?

Ja det eg tenker å

Gammel 20-07-11, 00:25   #22
Slettet bruker
Passiv

Standard

Og mitt poeng er at når vi lever et sted der dette ikke lenger trigger reaksjon så er det alvorlig grunn til å slå alarm. Det er IKKE en agurknyhet.

Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 00:27   #23
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av smilefjes, her.

Og mitt poeng er at når vi lever et sted der dette ikke lenger trigger reaksjon så er det alvorlig grunn til å slå alarm. Det er IKKE en agurknyhet.

Ja, absolutt! Helt enig med deg.

Gammel 20-07-11, 00:27   #24
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Helt ærlig, så vet ikke jeg om jeg hadde reagert med og ringe politiet hvis noen hadde hatt sex en mørk natt når jeg hadde vært på vei hjem ifra byen.

Hadde jeg vært 100% edru, midt på dagen og alt det der. Selvfølgelig ville jeg reagert. Men om natten en typisk bykveld, nei da er det absolutt ikke sikkert jeg ville reagert nei.

Forøvrig synes jeg du skal benytte anledningen til å tenke litt over ting dersom du kan si i fullt alvor at om du ser en kvinne ute av stand til å gjøre rede for seg ha sex/bli voldtatt utenfor stortinget - vi snakker ikke fnisende i et portrom her altså - så ville du ikke reagert eller gjort noe. Om du i fullt alvor kan si at du ikke ville grepet inn så er dette en viktig tråd å tenke over.

Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 00:32   #25
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Sneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smartSneglo imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Forøvrig synes jeg du skal benytte anledningen til å tenke litt over ting dersom du kan si i fullt alvor at om du ser en kvinne ute av stand til å gjøre rede for seg ha sex/bli voldtatt utenfor stortinget - vi snakker ikke fnisende i et portrom her altså - så ville du ikke reagert eller gjort noe. Om du i fullt alvor kan si at du ikke ville grepet inn så er dette en viktig tråd å tenke over.

Så du kan si med 100% sikkerhet at hvis du har vært på byen i 4-5 timer og tatt deg en del øl/alkohol på de timene. Kl er 2, det er mørkt og du er bedugget.

Så kan du si med 100% sikkerhet at du hadde stoppa opp for å sjekke at dama er HELT ute av stand til og gjøre motstand, så ville du ringt politiet og meldt dette som voldtekt?

Gammel 20-07-11, 00:37   #26
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Hvis man skjønner at personen er bevisstløs, så håper jeg virkelig at man griper inn. Jeg tror bare at folk ikke tenker så langt. På en måte håper jeg jo det. Bedre enn alternativet. Men derfor er saken viktig! Få folk til å tenke seg om to ganger og få øynene opp.

Agurgnyhet er det ihvertfall ikke, og det er det utsagnet jeg ragerer mest på i denne saken. Jeg synes man skal se på hvordan dette kunne skje.

Gammel 20-07-11, 00:38   #27
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Hvis man skjønner at personen er bevisstløs, så håper jeg virkelig at man griper inn. Jeg tror bare at folk ikke tenker så langt. På en måte håper jeg jo det. Bedre enn alternativet. Men derfor er saken viktig! Få folk til å tenke seg om to ganger og få øynene opp.

Agurgnyhet er det ihvertfall ikke, og det er det utsagnet jeg ragerer mest på i denne saken. Jeg synes man skal se på hvordan dette kunne skje.

Regner da VIRKELIG med at de som gikk forbi IKKE så hun var bevisstløs.

Men selvfølgelig en viktig sak, og at det er agurknytt er jo bullshit.

Gammel 20-07-11, 10:15   #28
Slettet bruker
Passiv

Standard

Opprinnelig lagt inn av Sneglo, her.

Så du kan si med 100% sikkerhet at hvis du har vært på byen i 4-5 timer og tatt deg en del øl/alkohol på de timene. Kl er 2, det er mørkt og du er bedugget.

Så kan du si med 100% sikkerhet at du hadde stoppa opp for å sjekke at dama er HELT ute av stand til og gjøre motstand, så ville du ringt politiet og meldt dette som voldtekt?

Jeg kan si dette med ett hundre prosent sikkerhet, uten minste skygge av tvil. Ja. Definitivt. Jeg er typisk ikke så full at jeg ikke har dømmekraften til dels i behold selv.

Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 10:41   #29
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Jeg kan si dette med ett hundre prosent sikkerhet, uten minste skygge av tvil. Ja. Definitivt. Jeg er typisk ikke så full at jeg ikke har dømmekraften til dels i behold selv.

Dumt det ikke var du som gikk forbi da

Siden av alle de som gikk forbi den natta, og tipper det var en del med tanke på tiden, var det ingen som stopper opp for å sjekke HVEM det er som har sex og om det er frivillig.

Og jeg rettferdigjør IKKE voldtekt
Sånn at det bare er understreket.

Jeg bare sier at det er lett når vg skriver det som om folk har ledd AV voldtekten. Sånn er det da, høyst sannsnylig, ikke. Folk har ledd av at det de trodde var 2 frivillige som hadde det litt ekstra koselig her en natt.

Gammel 20-07-11, 11:13   #30
LaBanga
fri

LaBanga sin avatar

Blogginnlegg: 11
LaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme omLaBanga har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg skjønner litt hvordan du resonnerer her Sneglo, men i artikkelen så står det at politiet er sikre på at det er en voldtekt pga videobildene. Når et overvåkingskamera, som riktignok somer inn på ugjerningen, får med seg det, så burde nok folk som gikk forbi også ha reagert. Det faktum at gjerningsmannen også er asylsøker, burde også ha fått noen bjeller til å ringe, uten at man trenger være rasist av den grunn. Det har jo vært mye snakk om at innvandrere står for de fleste overfallsvoldtektene.

LaBanga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:21   #31
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg er glad for at iallefall noen tør å si høyt at dette ikke holder mål.
http://www.dagbladet.no/2011/07/19/n...ajik/17353547/

Samt at jeg for svingende ikke kan skjønne at de som var vitner til dette - og som finner videoen av det på sin egen mobil neste dag til og med - ikke kan se å melde seg til politiet umiddelbart. Hva i svarte svingende er dette for et samfunn hvis man ikke engang i ettertid kan gidde å ta en telefon og si at man var der?

Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:25   #32
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av LaBanga, her.

Jeg skjønner litt hvordan du resonnerer her Sneglo, men i artikkelen så står det at politiet er sikre på at det er en voldtekt pga videobildene. Når et overvåkingskamera, som riktignok somer inn på ugjerningen, får med seg det, så burde nok folk som gikk forbi også ha reagert. Det faktum at gjerningsmannen også er asylsøker, burde også ha fått noen bjeller til å ringe, uten at man trenger være rasist av den grunn. Det har jo vært mye snakk om at innvandrere står for de fleste overfallsvoldtektene.

Skal inrømme jeg ikke har satt meg så voldsomt inn i saken, sånn detaljert. Jeg bare tenker at det kanskje er lett for å få heeeelt andre inntrykk en sen natt litt berusa, enn det er for en edru securitas.

Også sånn bare for å ha sagt det Man kan ikke se på en at de er asylsøkere Men skjønner hva du mener altså

Samt at jeg for svingende ikke kan skjønne at de som var vitner til dette - og som finner videoen av det på sin egen mobil neste dag til og med - ikke kan se å melde seg til politiet umiddelbart. Hva i svarte svingende er dette for et samfunn hvis man ikke engang i ettertid kan gidde å ta en telefon og si at man var der?

Her er vi nå grådig enig. Jeg finner det merkelig at de som faktisk har sett dette ikke harm eldt seg Utifra det du sier her. Det er jo grådig merkelig.

Men de tør kanskje ikke?

Gammel 20-07-11, 13:26   #33
Slettet bruker
Passiv

Standard

Hvorfor skal de ikke tørre det? Det er ikke et mafiaoppgjør her - det er en femten år gammel asylsøker som har begått voldtekt. Han har sågar forklart seg i saken. Risikoen for sanksjoner er jo null - det verste som kan skje er at man får gjort noe med en voldtekt.

Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:29   #34
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Hvorfor skal de ikke tørre det? Det er ikke et mafiaoppgjør her - det er en femten år gammel asylsøker som har begått voldtekt. Han har sågar forklart seg i saken. Risikoen for sanksjoner er jo null - det verste som kan skje er at man får gjort noe med en voldtekt.

nei håper da ikke det er noe mafi oppgjør

Men det er nå en gang sånn at ikke alle ønsker og stå frem om ting de har sett.

Det var bare en tanke, ikke fasitsvar

Gammel 20-07-11, 13:31   #35
Slettet bruker
Passiv

Standard

Jeg har absolutt ingen forståelse whatsoever for at folk kan le og fnise og deretter ikke engang på oppfordring fra politiet melde seg som vitner etter å ha sett en voldtekt. Om de ikke skjønte det der og da, var dritings eller whatever - i dag er alle unnskyldninger bortevekk og man har et strengt moralsk ansvar som samfunnsborger i å melde seg. Dette her er ikke akseptabelt.

Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:32   #36
Slettet bruker
Passiv

Standard

Forøvrig finner jeg smileybruken din ganske usmakelig, Sneglo. Jeg skal hverken skjelle deg ut eller rødprikke deg eller annet fordi du er ny og ikke kjenner forumet så godt enda, men det er hyggelig om du tar til etterretning at fnising kanskje ikke passer så veldig godt sammen med voldtekt og manglende engasjement?

Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 13:59   #37
Skremmern
Ringskrømt

Skremmern sin avatar

Hvor: Øst
Blogginnlegg: 3
Skremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme omSkremmern har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Veldig enig med SF!

Gammel 20-07-11, 14:12   #38
Sneglo
Nøttelitens medhjelper

Sneglo sin avatar

Standard

Forøvrig finner jeg smileybruken din ganske usmakelig, Sneglo. Jeg skal hverken skjelle deg ut eller rødprikke deg eller annet fordi du er ny og ikke kjenner forumet så godt enda, men det er hyggelig om du tar til etterretning at fnising kanskje ikke passer så veldig godt sammen med voldtekt og manglende engasjement?

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Veldig enig med SF!

Det er nå en ærlig sak.

Men jeg syns det er grådig enkelt og sitte og si at jeg ville gjort sånn og sånn.

Jeg har ikke sett noe video om hva og hvordan det foregikk, så jeg aner virkelig ikke hvordan det så ut. Og det begynte vel strengt tatt som ett forsøk på å kanskje gi forståelse til de som gikk forbi, selv om det tydeligvis var ingen vits og prøve på, for de burde visstnok ha sett hva som skjedde uansett hvordan det så ut. Og ettersom hvis de ikke så det burde de gått bort og forsikra seg. Det finner jeg litt merkelig, og JEG ville ikke gjort det. Men så er jeg da vel grusomt slem og tar lite samfunnsansvar fordi jeg ikke ville gjort det.

Gammel 20-07-11, 14:33   #39
Charlie
Licence to thrill

Charlie sin avatar

Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Charlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt avCharlie har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Skremmern, her.

Så det er helt vanlig å se en ung gutt ha sex med en halvt bevisstløs kvinne i full offentlighet? Er det normalt?

Ikke er jeg bor. Tigerstaden kan værenoe annet ?

Charlie er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 14:43   #40
Slettet bruker
Passiv

Standard

Sneglo - du aner jo ingenting om meg. For eksempel aner du ikke at jeg er rødglødende engasjert i overgrep mot kvinner. Ergo blir det grådig enkelt for deg å slenge ut at jeg er tøff på avstand. Du aner jo ingenting om hvorfor jeg kan si med temmelig grei sikkerhet at jeg ville reagert i dette tilfellet.

Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 09:42.