|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#21 |
|
Nøttelitens medhjelper
Medlem siden: Jul 2011
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Litt holdninger til voldtekt
Ja det eg tenker å
|
|
|
#22 |
|
Passiv
|
Sv: Litt holdninger til voldtektOg mitt poeng er at når vi lever et sted der dette ikke lenger trigger reaksjon så er det alvorlig grunn til å slå alarm. Det er IKKE en agurknyhet. |
|
|
|
#23 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Ja, absolutt! Helt enig med deg.
|
|
|
#24 |
|
Passiv
|
Forøvrig synes jeg du skal benytte anledningen til å tenke litt over ting dersom du kan si i fullt alvor at om du ser en kvinne ute av stand til å gjøre rede for seg ha sex/bli voldtatt utenfor stortinget - vi snakker ikke fnisende i et portrom her altså - så ville du ikke reagert eller gjort noe. Om du i fullt alvor kan si at du ikke ville grepet inn så er dette en viktig tråd å tenke over. |
|
|
|
#25 |
|
Nøttelitens medhjelper
Så du kan si med 100% sikkerhet at hvis du har vært på byen i 4-5 timer og tatt deg en del øl/alkohol på de timene. Kl er 2, det er mørkt og du er bedugget.
|
|
|
#26 |
|
Elsker gamlis- godis
Medlem siden: Sep 2006
Sv: Litt holdninger til voldtektHvis man skjønner at personen er bevisstløs, så håper jeg virkelig at man griper inn. Jeg tror bare at folk ikke tenker så langt. På en måte håper jeg jo det. Bedre enn alternativet. Men derfor er saken viktig! Få folk til å tenke seg om to ganger og få øynene opp.
|
|
|
#27 |
|
Nøttelitens medhjelper
Regner da VIRKELIG med at de som gikk forbi IKKE så hun var bevisstløs.
|
|
|
#28 |
|
Passiv
|
Jeg kan si dette med ett hundre prosent sikkerhet, uten minste skygge av tvil. Ja. Definitivt. Jeg er typisk ikke så full at jeg ikke har dømmekraften til dels i behold selv. |
|
|
|
#29 |
|
Nøttelitens medhjelper
Dumt det ikke var du som gikk forbi da
|
|
|
#30 |
|
fri
|
Sv: Litt holdninger til voldtektJeg skjønner litt hvordan du resonnerer her Sneglo, men i artikkelen så står det at politiet er sikre på at det er en voldtekt pga videobildene. Når et overvåkingskamera, som riktignok somer inn på ugjerningen, får med seg det, så burde nok folk som gikk forbi også ha reagert. Det faktum at gjerningsmannen også er asylsøker, burde også ha fått noen bjeller til å ringe, uten at man trenger være rasist av den grunn. Det har jo vært mye snakk om at innvandrere står for de fleste overfallsvoldtektene. |
|
|
|
|
|
#31 |
|
Passiv
|
Sv: Litt holdninger til voldtektJeg er glad for at iallefall noen tør å si høyt at dette ikke holder mål. |
|
|
|
#32 |
|
Nøttelitens medhjelper
Skal inrømme jeg ikke har satt meg så voldsomt inn i saken, sånn detaljert. Jeg bare tenker at det kanskje er lett for å få heeeelt andre inntrykk en sen natt litt berusa, enn det er for en edru securitas.
Her er vi nå grådig enig. Jeg finner det merkelig at de som faktisk har sett dette ikke harm eldt seg
|
|
|
#33 |
|
Passiv
|
Sv: Litt holdninger til voldtektHvorfor skal de ikke tørre det? Det er ikke et mafiaoppgjør her - det er en femten år gammel asylsøker som har begått voldtekt. Han har sågar forklart seg i saken. Risikoen for sanksjoner er jo null - det verste som kan skje er at man får gjort noe med en voldtekt. |
|
|
|
#34 |
|
Nøttelitens medhjelper
|
|
|
#35 |
|
Passiv
|
Sv: Litt holdninger til voldtektJeg har absolutt ingen forståelse whatsoever for at folk kan le og fnise og deretter ikke engang på oppfordring fra politiet melde seg som vitner etter å ha sett en voldtekt. Om de ikke skjønte det der og da, var dritings eller whatever - i dag er alle unnskyldninger bortevekk og man har et strengt moralsk ansvar som samfunnsborger i å melde seg. Dette her er ikke akseptabelt. |
|
|
|
#36 |
|
Passiv
|
Sv: Litt holdninger til voldtektForøvrig finner jeg smileybruken din ganske usmakelig, Sneglo. Jeg skal hverken skjelle deg ut eller rødprikke deg eller annet fordi du er ny og ikke kjenner forumet så godt enda, men det er hyggelig om du tar til etterretning at fnising kanskje ikke passer så veldig godt sammen med voldtekt og manglende engasjement? |
|
|
|
#38 |
|
Nøttelitens medhjelper
Det er nå en ærlig sak.
|
|
|
#39 |
|
Licence to thrill
Medlem siden: Mar 2011
Hvor: sentralt Østland
Ikke er jeg bor. Tigerstaden kan værenoe annet ? |
|
|
|
|
|
#40 |
|
Passiv
|
Sv: Litt holdninger til voldtektSneglo - du aner jo ingenting om meg. For eksempel aner du ikke at jeg er rødglødende engasjert i overgrep mot kvinner. Ergo blir det grådig enkelt for deg å slenge ut at jeg er tøff på avstand. Du aner jo ingenting om hvorfor jeg kan si med temmelig grei sikkerhet at jeg ville reagert i dette tilfellet. |
|
![]() |
|
|