Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

Er det Two way elite vi skal ha nå?

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 20-07-11, 00:43   #41
Stikka
...

Stikka sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Sv: Er det Two way elite vi skal ha nå?

Opprinnelig lagt inn av Mei, her.

Hvor finner jeg dokumentasjon på at et løst sete er farlig ved en eventuell kollisjon?

Et løst sete er jo like farlig som andre løse gjenstander i bilen. Synes det stadig er artikler om feilpakking av bil og farer ved løse gjenstander. TT er et fint sted å begynne å lete.

Gammel 20-07-11, 00:44   #42
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Du trenger ikke dokumentasjon på det. Alt som ligger løst i bilen blir prosjektiler som kan treffe deg i bakhode ved en skikkelig oppbremsing. Jeg har fått snuppas stol på tåa en gang jeg skulle flytte det. Det var definitivt tungt nok til å gjøre skade.

Gammel 20-07-11, 00:50   #43
Mei
Har fått viljen sin

Mei sin avatar

Blogginnlegg: 397
Mei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtidMei har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg trenger dokumentasjon på det. For å overbevise noen andre. Som mener at et stort sete stoppes av setet foran. Blant annet.

Mei er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 00:55   #44
Stikka
...

Stikka sin avatar

Stikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelenStikka er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Kosebamsen dreper - i bilen

Dødelige løse gjenstander

Gammel 20-07-11, 01:14   #45
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Finnes jo bånd som kan feste beltestoler som ikke har isofix om man trenger det.

Uten isofix:
http://butikk.naf.no/Butik/docs/prod...dept_id=NO-283

Med isofix:
http://butikk.naf.no/Butik/docs/prod...dept_id=NO-283

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 01:33   #46
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg kjører med beltestol løs. :vill og gal: Jeg klarer heller ikke å forestille meg beltestolen hoppe over til forsetet, jeg kan ikke forstå at det er teknisk mulig. Dersom et barn sitter ved siden av det løse setet, så ser jeg annerledes på det.

Det er jo diskutert i x-antall tråder tidligere, men jeg ble frarådet isofix på beltestol da jeg handlet stol i Sverige. Det han forklarte hørtes logisk ut for meg, så vi kjøpte beltestol uten isofix.

Gammel 20-07-11, 08:33   #47
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg kjører med beltestol løs. :vill og gal: Jeg klarer heller ikke å forestille meg beltestolen hoppe over til forsetet, jeg kan ikke forstå at det er teknisk mulig. Dersom et barn sitter ved siden av det løse setet, så ser jeg annerledes på det.

Det er jo diskutert i x-antall tråder tidligere, men jeg ble frarådet isofix på beltestol da jeg handlet stol i Sverige. Det han forklarte hørtes logisk ut for meg, så vi kjøpte beltestol uten isofix.

Det handler jo ikke om at stolen hopper over til forsetet. I en bråbrems/kræsj så vil jo ting som står/ligger i baksetet bevege seg framover og treffe ryggen på forsetet. Du vil jo ikke ha mange kilo som smeller inn i ryggen din heller. Av samme grunn får heller ingen voksne sitte usikret når de kjører med meg.

Gammel 20-07-11, 09:44   #48
Svanen
trenger lading

Svanen sin avatar

Medlem siden: Sep 2007
Hvor: Oppland
Blogginnlegg: 61
Svanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner tilSvanen er et navn som alle kjenner til
Standard

Beltestolen vår (en eldre HTS BeSafe) sitter fast selv om vi ikke har isofix. Altså den vil bli kastet litt frem, med holdes på plass med selen.

Gammel 20-07-11, 09:59   #49
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Svanen, her.

Beltestolen vår (en eldre HTS BeSafe) sitter fast selv om vi ikke har isofix. Altså den vil bli kastet litt frem, med holdes på plass med selen.

Den sitter ikke fast i en kollisjon selv om selen holder stolen litt på plass på den ene siden.

Gammel 20-07-11, 10:03   #50
SpetakkelRandi
Møllspist fletthurpe

SpetakkelRandi sin avatar

Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Storybrooke
Blogginnlegg: 16
SpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt avSpetakkelRandi har mye å være stolt av
Standard

kan man ikke bare feste selen rundt stolen da, selv om ingen sitter i den? det pleide jeg å gjøre med snuppa sin beltestol..

SpetakkelRandi er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 20-07-11, 11:09   #51
Tjorven
ej ikke møjkets heije

Tjorven sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 183
Tjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme omTjorven har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

kan man ikke bare feste selen rundt stolen da, selv om ingen sitter i den? det pleide jeg å gjøre med snuppa sin beltestol..

Joda. Det er ikke så skrekkelig mye jobb, egentlig. Jeg er bare litt makelig anlagt.

Gammel 20-07-11, 11:36   #52
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av SpetakkelRandi, her.

Selvfølgelig. Det som er problemet er at veldig få gjør dette når barnet ikke sitter i setet. Det er fort gjort å glemme, ev. så vet man ikke om faren.

Gammel 20-07-11, 18:51   #53
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Hva med sitteputer da? De vil jo alltid være løse.

Gammel 20-07-11, 19:20   #54
Stikka
...

Stikka sin avatar

Standard

Opprinnelig lagt inn av Katta, her.

Hva med sitteputer da? De vil jo alltid være løse.

Nei det samme gjelder jo puter. De skal festes under hornene, blir jo akkurat som en beltestol.

Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 01:12.