|
|||||||
| Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Aktiv
Medlem siden: Oct 2007
![]() |
Sv: De trygdede velger seg frp?..... Sist redigert av kharadra : 18-03-12 kl 23:10. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: De trygdede velger seg frp?Jeg kjenner godt et par trygdede som stemmer Frp. Jeg har forsøkt å diskutere ironien i dette med dem, men de er bare ikke på den planeten. De fortsetter bare å snakke om større frihet for enkeltindividet. Og at DE selvfølgelig fortsatt skal få trygden sin; de trenger den jo.
|
|
|
|
#63 |
|
Passiv
|
Sv: De trygdede velger seg frp?
Jeg tror også det ligger mye her, altså. De som er trygdet selv og stemmer frp tenker at de skal få en æresgjennopreisning dersom frp legitimerer deres trygdebehov så skal det ikke være noen stigma med akkurat deres trygd, ihvertfall. Etter at alle slaskene er ryddet ut av systemet. |
|
|
|
#64 |
|
Passiv
|
Sv: De trygdede velger seg frp?Og når man trodde man var ferdig med diskusjonen så kommer det rekende et sitat som er for bra til å la passere. |
|
|
|
#65 |
|
Bare sær
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De trygdede velger seg FrP?Det ser ut som alle her er enige i at man bør stemme på partier som gir en selv fordeler.
|
|
|
#66 |
|
ej ikke møjkets heije
|
Sv: De trygdede velger seg FrP?
Jeg stemmer ikke på det partiet som gir meg mest fordeler. Men jeg er klar over det.
|
|
|
|
#67 |
|
Passiv
|
Jeg mener ihvertfall det. Jeg stemte SV helt til nå. Nå er jeg litt i limbo av flere årsaker. Og hver gang selvangivelsen skal leveres så tenker jeg på Kristin Halvorsen: "Jeg håper da virkelig ikke noen trodde det ble lavere skatt med meg som finansminister? |
|
|
|
#68 |
|
En, av to-tre
Medlem siden: Apr 2011
de norske partiene er jo relativt enige om de overordnede samfunnsmessige prinsippene. Kanskje bortsett fra ytterfløyene (rødt og frp) så er det bare nyanseforskjeller mellom de ulike partiene, i alle fall i praksis. |
|
|
|
|
|
#69 |
|
... med mjuke pigger...
Medlem siden: Feb 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: De trygdede velger seg FrP?Når jeg velger tenker jeg på hva som er best for flest, ikke nødvendigvis meg selv.
|
|
|
|
#70 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Sv: De trygdede velger seg frp?
|
|
|
#71 |
|
ihuga feminist
Medlem siden: Jan 2010
Øh, er alle enige om det?
Selvsagt bør man stemme ut fra hva man føler er riktig, uavhengig av tykkelse på pengebok. Jeg stemmer på den røde siden av streken på tross av at en blå regjering sannsynligvis ville gitt meg og min familie ganske mye mer å rutte med.
|
|
|
#72 |
|
Superaktiv
Medlem siden: Aug 2010
![]() ![]() ![]() |
Sv: De trygdede velger seg FrP?Jeg tror det er mange myter rundt Frp-velgere. Jeg tror mange av dem har god råd og utdannelse (fra BI etc.) og jobber i privat sektor. Gjrne nyrike folk. De ønsker å bruke pengene på seg selv og sin familie, ikke på folk de ikke kjenner. Den klassiske solidaritetstanken står dem nok fjernt. Velstandsutviklingen de siste 20 årene har bidratt til at mange har fått bedre råd. Folk med god privatøkonomi stemmer blått, og hvorfor ikke da stemme det blåeste. |
|
|
|
![]() |
|
|