Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon > Nyheter og media

Finansdepartementet har eksplodert!

Nyheter og media Forum for diskusjoner av nyheter og artikler. Husk å lenke til aktuell artikkel i første innlegg, så meddebattantene får mulighet til å sette seg inn i temaet.

Lukket tråd

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 23-07-11, 00:30   #441
Irma
Ekvilist

Irma sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Blogginnlegg: 25
Irma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme omIrma har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Sv: Finansdepartementet har eksplodert!

Opprinnelig lagt inn av Apple, her.

Det var vel akkurat dette noen nevnte i noen innlegg foran her at kom til å skje.

Jeg la merke til det, og tenkte - nei idiotiske kan vel selv ikke de mest svorne rasister være.

Hva faen får folk til å prøve å forsvare massedrap på 13-åringer på leir med den fæle innvandringen? Dette er så inderlig forkastelig. Uansett hvilken bakgrunn gjerningsmannen (og evt. medsammensvorne) måtte ha.

Beklager at jeg bannet. Jeg bare måtte.

Gammel 23-07-11, 00:31   #442
Fintdethei!
Javel?

Fintdethei! sin avatar

Medlem siden: Nov 2008
Hvor: Opp en trapp og inn en dør
Fintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de flesteFintdethei! er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Ru, her.

Jeg har ikke ord. Mine tanker går til alle de som er rammet, de som er pårørende og de stakkars ungdommene på Utøya.

Sier det samme som deg, Ru .

Fintdethei! er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:31   #443
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

En gammel klassekompis har lagt ut bilde på FB, der det ser ut som det står en mann i politiklær, en del mennesker som ligger delvis under vann, og man ser tydelig blod. Ser ut som det har vært lagt ut på tv2?

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:32   #444
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Medlem siden: Aug 2007
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 112
Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Ja, det er helt merkelig å lese om det på de store, internasjonale nyhetssidene.

Forvaring på glattcelle i 21 år hadde vært noe...

Gammel 23-07-11, 00:32   #445
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Salt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt avSalt har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

En gammel klassekompis har lagt ut bilde på FB, der det ser ut som det står en mann i politiklær, en del mennesker som ligger delvis under vann, og man ser tydelig blod. Ser ut som det har vært lagt ut på tv2?

Ja, det lå ute i noen minutter. Jeg så det ikke.

Gammel 23-07-11, 00:33   #446
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Det er rart å se sendinger fra de store nyhetskanalene. BBC, CNN, Al Jazeera har har fokus på dette i hele kveld. Da skjønner man hvor vilt dette er.

Al Jazeera er faktisk en ganske god nyhetskanal, og så vidt jeg kan se har hatt en veldig sober nyhetsdekning i dag, sammenliknet med andre nyhetskanaler.

Tallulah er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:35   #447
emin
Engel med shit på vingene

emin sin avatar

Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
emin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smartemin imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Det er rart å se sendinger fra de store nyhetskanalene. BBC, CNN, Al Jazeera har har fokus på dette i hele kveld. Da skjønner man hvor vilt dette er.

Og på CNN understreker de nettopp dette med at det jo er et land der Statsministeren kan spasere til jobb.

Ja, helt sprøtt, man ser innslagene og tenker at det er et annet sted og ikke HER, liksom.

Stolt bilsikringsfanatiker
emin er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:35   #448
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Opprinnelig lagt inn av Maxine, her.

Opprinnelig lagt inn av Salt, her.

Ja, det lå ute i noen minutter. Jeg så det ikke.

Linken er her. Men det er et sterkt bilde, derfor limer jeg det ikke inn her. Så er man advart.

http://pub.tv2.no/multimedia/TV2/drf...-1a998e35.jpeg

Maxine er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:36   #449
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Zoë, her.

Nå har jeg holdt maska hele dagen og hatt en rolig stemning her hjemme - nå som ungene er vel i seng, kommer tårene. Jeg klarer ikke å slutte å tenke på de stakkars, livredde ungdommene på Utøya, på familiene til alle som døde i dag og alle som er skadet.

Det er bare skrekkelig. Selv om jeg syns at bomben var skrekkelig, grufull, forferdelig, så bare blir Utøya helt hinsides. Stakkars ungdom som må gjemme seg bak og i busker, som er så paniske at de kaster seg i vannet for å svømme en kilometer eller så i kaldt norsk vann. Stakkars fortvilte foreldre, søsken og andre pårørende til ungdommer man nå ikke har kontroll på. Det er helt helt for jævlig.

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:36   #450
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg har aldri reagert så fysisk på noe før. Jeg har vært kvalm og kald og hatt gåsehud hele ettermiddagen og kvelden. Det er så utrolig uvirkelig og forferdelig.

Svigermor ringte og lanserte Al Quaida-teoriene sine, samt Libya-teoriene og Afghanistan-teoriene. Da jeg sa at det mest sannsynlig var samme gjerningsmann og at vedkommende var etnisk norsk, så mente hun at det måtte være en slags leiesoldat på oppdrag fra de nevnte.

Slik jeg kjenner ytterste venstre i det politiske Norge i dag er det overhodet ikke noe makt bak en eneste "Væpna revvolusjons"-frase, som så vidt bekjent ikke er blitt ytret uten betydelig promille de siste ti-femten årene. Tjen Folket er en gjeng drittunger som gjør hærverk, RV (AKP/ML + Rød valgallianse) er på sotteseng, i SV er det ingen som både kan ytre "Væpna revvolusjon" OG skaffe seg politiuniform og våpen. Men jeg skal selvsagt ikke være bombastisk i noen retning.

Jeg tror jeg holder meg for god eller lur akkurat nå til å spekulere i hvem som ønsker å angripe det bestående.

Gammel 23-07-11, 00:37   #451
Nextlife
Rockesøster

Nextlife sin avatar

Medlem siden: Apr 2010
Blogginnlegg: 1
Nextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme omNextlife har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Huff, jeg syns dere spekulerer mye og tar mange harde ord i bruk om både det ene og det andre.
Dette er en tragedie som er så stor og så uvklart ennå, og absolutt alle som er involvert og som bor i dette landet trenger å stå sammen nå.
At noen kobler terror til religion eller politikk er ikke noen stor overrraskelse, det er tross alt grupperinger innenfor dette som har stått for det meste av terror i moderne tid.

Nextlife er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:38   #452
Harriet Vane
Epikur

Harriet Vane sin avatar

Blogginnlegg: 440
Harriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme omHarriet Vane har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Å, satan, Maxine. Det var helt jævlig.

Gammel 23-07-11, 00:38   #453
Snippa
Jo flere jo bedre...

Snippa sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Snippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de flesteSnippa er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Irma, her.

Jeg la merke til det, og tenkte - nei idiotiske kan vel selv ikke de mest svorne rasister være.

Hva faen får folk til å prøve å forsvare massedrap på 13-åringer på leir med den fæle innvandringen? Dette er så inderlig forkastelig. Uansett hvilken bakgrunn gjerningsmannen (og evt. medsammensvorne) måtte ha.

Beklager at jeg bannet. Jeg bare måtte.

Nevøen til mannen skrev om dette, og slang på en "stem frp ved valget". Sympatisk. Han har blitt hudfletta av mannen både skriftlig og muntlig her nå, men han står nå på sitt.

Snippa er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:38   #454
Apple
Elsker gamlis- godis

Apple sin avatar

Apple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt avApple har mye å være stolt av
Standard

Opprinnelig lagt inn av Lille meg, her.

Det er bare skrekkelig. Selv om jeg syns at bomben var skrekkelig, grufull, forferdelig, så bare blir Utøya helt hinsides. Stakkars ungdom som må gjemme seg bak og i busker, som er så paniske at de kaster seg i vannet for å svømme en kilometer eller så i kaldt norsk vann. Stakkars fortvilte foreldre, søsken og andre pårørende til ungdommer man nå ikke har kontroll på. Det er helt helt for jævlig.

Akkurat det bildet der man så at de svømte har brent seg fast hos meg. Jeg får helt vondt i magen.

Gammel 23-07-11, 00:39   #455
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Fy faen, det bildet. For en JÆVEL den mannen er! Sorry at jeg banner så mye, men jeg klarer ikke ordlegge meg annerledes om akkurat det her.

Gammel 23-07-11, 00:40   #456
annemede
Ser lyst på livet

annemede sin avatar

Blogginnlegg: 241
annemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtidannemede har en fantastisk fremtid
Standard

På nrk.no sier de nå at det er 10 døde på Utøya og 7 i regjeringskvartalet. Det er helt uvirkelig.

annemede er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:40   #457
Salt
Salt in the rainbow

Salt sin avatar

Standard

Ja, det har de bekreftet, annemede, og også at dødstallet på Utøya nok kommer til å stige.

Gammel 23-07-11, 00:40   #458
Mirasol
En Som Trener

Mirasol sin avatar

Medlem siden: Nov 2007
Blogginnlegg: 12
Mirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de flesteMirasol er kulere enn de fleste
Standard

Dette er bare helt forjævlig, jeg har ikke ord. Jeg har selv vært på leir på Utøya og bildene jeg nå får se er helt ufattelige. En mann kan da ikke stå bak dette alene? Men at det nok er rettet mot Ap og ikke er terror fra utlandet sa jeg med en gang de nevnte Utøya og mistanken styrkes jo nå av at det er en nordmann som er pågrepet. Jeg blir helt kvalm! Mine tanker går til de som savner noen eller har mistet noen i dag.

Ang blodgivning: I krisesituasjoner som i dag så er det allerede registrerte og godkjente givere som bes melde seg, og som de har presisert, de som er 0- spesielt. I ukene som kommer er det også viktig å få blod av alle andre blodtyper og også nye blodgivere til å registrere seg, for dette er en tid på året hvor det i utgangspunktet er for lite blod i blodbanken pga ferie og frafall pga reiser o.l. Så om du ikke kan bidra i helgen eller er registrert så er det aldri for sent. Og ikke vent på at blodbanken skal ringe deg, møt opp selv! Det er sommer og ferietid på blodbanken også, og det krever mye ressurser å ringe givere som kanskje er langt avgårde på ferie. Ta kontakt direkte eller via giblod.no, men av egen erfaring skjer ting mye raskere ved personlig oppmøte for registrering!

Gammel 23-07-11, 00:42   #459
Lille meg
ihuga feminist

Lille meg sin avatar

Medlem siden: Jan 2010
Lille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt avLille meg har mye å være stolt av
Standard

Blodbanken i Oslo sier de har fått nok blod:

http://www.oslo-universitetssykehus....odtype-0-.aspx

"Registrerte blodgivere som fortsatt ønsker å gi blod, kan ta ny kontakt lørdag formiddag."

oss ska ikkje sulke til jorda med blod!
Lille meg er ikke aktiv  
Gammel 23-07-11, 00:42   #460
Tallulah
Glamorøs

Tallulah sin avatar

Blogginnlegg: 641
Tallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme omTallulah har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Så vidt jeg har skjønt har blodbanken i Oslo fått nok donorer nå, men det er viktig å registrere seg etter dette også.

Tallulah er ikke aktiv  
Lukket tråd

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 02:04.