Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Hjem og utstyr > Stikkas barneutstyrshjørne

OTH vs. Buggis

Stikkas barneutstyrshjørne Diskusjonsforum for utstyr til barn.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 28-07-11, 02:07   #41
Daisy
Trademark: Imperfection

Daisy sin avatar

Medlem siden: Feb 2008
Daisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de flesteDaisy er kulere enn de fleste
Standard

Sv: OTH vs. Buggis

Opprinnelig lagt inn av Appelsin, her.

Hvorfor likte du ikke MB?
Og hva var feil med Buggis?

(jeg graver og spør, viktige saker )

Jeg skriver fra mobil, men som du sier, viktige saker.

Mb; kort kalesje, unge sitter som sekk pga ryggreguleringen, unge kunne ikke snus mot meg og den var lang. Ikke noe å ta buss med og ikke noe å ha i bil. Men nyyyydelig lilla vign var det.

Buggis; hadde den til begge ungene da vi bodde i sentralt strøk og elsker den. Den funker til alt og har ingen av problemene nevnt over. Men hvis man ikke skal trakke mye i byn, ta buss og hvis man skal gå mye tur i terreng ville jeg valgt noe m lufthjul og bedre fjæring. Nå bor vi 30 min fea bergen og mer landlig til sa jeg hadde ikke valgt cameleon. Jeg har en bee da. Og en yaris, og ville satset på en vogn man kunne ha i garasjen og ikke frakte så mye i bil.

Tre stk!
Daisy er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 08:39   #42
Niobe
Personlig pessimist

Niobe sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 11
Niobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme omNiobe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

2010 MB og nyere har lenger kalesje.

Gammel 28-07-11, 11:23   #43
Katta
maler

Katta sin avatar

Medlem siden: Jul 2008
Hvor: Trondheim
Blogginnlegg: 92
Katta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme omKatta har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg synes jo OTH er en drøm å trille, men jeg triller mye og langt og i til dels ullent terreng. Det er vel derfor ungene mine er vognunger ganske lenge også. Men kallesjen er for kort og den er veldig lang og uhåndterlig sammenlagt. Det får man jo igjen som stivhet og letthet når man skal trille. Likevel, skulle jeg kjøpt den typen vogn idag hadde jeg kjøpt en bjce, den er omtrent lik bortsett fra at den knekker på midten når man legger den sammen (hvilket man også kan gjøre med en hånd) og kallesjen er nærmest heldekkende. Og man kan heve fotbrettet. Da får det heller være at den kjennes hakket mer ustabil fordi den ikke er like stiv i konstruksjonen, den er jo stødig nok.

Gammel 28-07-11, 13:02   #44
GydaG
lider av tastleksi

GydaG sin avatar

Medlem siden: May 2009
Hvor: På landet
Blogginnlegg: 44
GydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de flesteGydaG er kulere enn de fleste
Standard

Det er en floke, for det er enda ikke laget en perfekt vogn spør du meg.
Vi har innsett at det er nødvendig med to vogner. Nå har vi en Teutonia spirit 3 som er virkelig god som bagvogn, syns jeg, og som funker greit nok som sportsvogn. Den er litt klønete å demontere for å få med seg i bil, men jeg klarer altså ikke å ha ungen fra meg i vogna før de er halvannet år omtrent.
Men i våres kjøpte jeg en Babyjogger City Elite, og gjett om det har blitt en drøm å trille, eller å putte i bilen i en fei.
Jeg skal definitivt sjekke ut bag-løsning til den vogna om vi får en til, for da blir teutoniaen degradert til sovevogn i bhg. Den er forsåvidt sovevogn nå også, da minsten nekter å sovne noen andre steder enn i vogna.

Vi hadde OTH en periode, men selv om vi har en stor og romslig bil nyttet det ikke å få den med seg samtidig som man skulle ha med mer, så den solgte vi igjen ganske straks. Og kalesjen på den er skrekkelig, i alle fall sammenlignet med city elite, som er fantastisk fleksibel. Minsten sitter fra oss nå altså, men det er gode vinduer i kalesjen og jeg ser ham og skravler med ham allikevel.

GydaG er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 13:13   #45
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Akk. Dette blir jo en umulig oppgave.

Jeg kan jo si at jeg trillet så mange barn da jeg vokste opp, at jeg har blitt litt gammeldags i kravene, på en måte. Jeg var helt fornøyd med Simoen i alle årene, med unntak av første delen av sportsvognperioden med Hvit, for rygginnstillingene var umulig å få riktig - enten satt hun og dinglet, eller så lå hun delvis tilbakelent og ble rasende.

Alle sier jo at Simo er et tungt dråg og divsers, men jeg opplevde det aldri sånn. Jeg dyttet den opp Fløisvingene med Remaposer i understellet uten å bli sur og grinete, og vi bodde i Fjellsiden hvor det var 80 trappetrinn opp til inngangsdøra.
Jeg liker stabiliteten og fjæringen veldig godt i Simoen.

Men den er altså utslitt, og hadde umulig gått inn i bilen min ( ). Og jeg har jo lyst til å prøve noe nytt og kanskje litt mer "moderne"

Er det noen som vet om det noengang er salg på barnevogner? Hva er sesongen, liksom?

Gammel 28-07-11, 13:17   #46
Input
Bør lage seg en tittel selv

Input sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 159
Input har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme omInput har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

September. Da begynner de å selge ut fjorårets modeller.

Innanfor den er kvar av oss einsam,
og det skal vi alltid bli.
Input er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 13:19   #47
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Input, her.

September. Da begynner de å selge ut fjorårets modeller.

Det passer jo ganske perfekt.

Da har dere en måned på dere til å bli enige.

Gammel 28-07-11, 14:46   #48
Isolde
Øyboer

Isolde sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Isolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt avIsolde har mye å være stolt av
Standard

Men disse vognene er skjeldent på salg når det er salg.

Barnas hus hadde vel Easywalker var på tilbud hos barnas hus nettopp
TFK for du uansett salg billigere fra tyskland.
OTH kommer innimellom på salg, men helst på Biteringen. Barnas hus setter den ikke ned mye.

Isolde er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 15:29   #49
Luftslottet
geskjeftig

Luftslottet sin avatar

Blogginnlegg: 271
Luftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de flesteLuftslottet er kulere enn de fleste
Standard

Jeg har gjort gode handler på Kidsandcare.no, de har ofte tilbud på OTH iallfall.

Stjernekikkeren 08 + Alkymisten 11
Luftslottet er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 28-07-11, 20:17   #50
carmenzita
Bør lage seg en tittel selv

carmenzita sin avatar

Hvor: Vestfold
carmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smartcarmenzita imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Jeg elsker også Simoen og blir det ny baby her så blir det ny simo. Man kan få de på tilbud til 3999,-
Men ble jo litt bitt etterhvert av den vognbasillen så jeg har buggis,bee,EW og en zapp.
Hver til sitt bruk,men simoen er den beste babyvognen.

carmenzita er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 23:55.