|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)
og hvorfor tror du man hadde gårdskatter. Nei det er sikkert ikke grunn for så mange men de er utrolig viktige for å holde bestand av slike dyr nede. |
|
|
|
|
|
#62 |
|
søt
Medlem siden: Sep 2006
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Vi har hunden ALLTID i bånd vi, så jeg ser ikke helt hva du mener? Det er stort sett joggere med fuglehunder jeg ser løse i skogen, og de har som regel kontroll. Hva har dette med saken å gjøre?
|
|
|
#63 |
|
audio, video, disco
Medlem siden: Sep 2007
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Vi må antakelig rive opp deler av terassen fordi nabokattene bruker området under der som do, så jeg tror jeg avstår fra å si noe mer. Hva de gjør i blomsterbedet blir bare småtteri i forhold. Og at de tisser i gangen om vi har ytterdøra oppe, skal jeg heller ikke irritere meg over, det er tross alt vi som ikke lukker døra.
|
|
|
#64 |
|
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Jeg bare så at du sa at de var løse i skogen på vei vekk fra folk, akkurat som om det er bedre. Ellers er jeg enig med katta ang sterilisering og vaksinering. |
|
|
|
|
|
#65 |
|
søt
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Teflona: skjønner hvordan du har det.
|
|
|
#66 |
|
Hvor: Trondheim
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Virkelig irriterende med alle de kattene, og alle som mener at de skal kunne gå fritt og gjøre hva de vil.
Det finnes B-hunder, eller gjør som jeg gjorde -gå tur med den før jeg la meg, uansett klokkeslett...
De må jo selvsagt følge "husreglene" som alle andre, men en fest innimellom må man tåle. Uansett alder på de som fester.
Hva har hun å mene om løshunder? De fleste har vel kontroll over hundene. Hunder er også rovdyr, så da kan jo de slippes løs da...? Hva med alle fuglene katter dreper? Katter er lystmordere, og knerter alt den får tak i.
|
|
|
#67 |
|
søt
Gårdskatter - ja, enig. Men her er det altså ingen gård, bare en masse rekkehus og eneboliger. Folk har vel katter for at det er innfall og de er søte, eller noe.
|
|
|
#68 |
|
og vogner, juletrær, akebrett og ellers alt som står ute en stund.
|
|
|
#69 |
|
maler
|
Dette er etter min mening uansvarlig kattehold. Katter er ikke så forskjellige fra hunder som man ofte vil ha det til. De har jo et helt annet lynne og en annen flokkstruktur, men behovene er ikke så ulike. De har behov for tilsyn, sosialisering med flokken sin (som er menneskene for de fleste katter), mat, drikke og et trygt sted å komme inn. Skal man reise bort må man faktisk finne noen som kan passe katten eller leie den inn på pensjonat. Hvilken garanti har man for at ikke maten spises opp av rev, rotter og grevling og katten blir gående uten mat og friskt vann? Og hvilken kontroll har man på at katten ikke er syk eller skadet og trenger hjelp? Man drar ganske enkelt ikke fra dyra sine, og katter har ikke så mye større evne til å greie seg som vill enn andre husdyr.
|
|
|
#70 |
|
søt
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Det er et stort ansvar å ha dyr, hunder som katter. På meg som hundeeier og ikke katteeier syns jeg det ser ut som at mange ikke tar katteholdet like alvorlig. Men det er kanskje ikke like enkelt å ha regler for en katt, eller man bryr seg rett og slett ikke.
|
|
|
#71 |
|
søt
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Jeg er sikkert dumsnill, men nå passer jeg katten til en nabo som skal være borte i 4 uker. Den katten er da naboen vegg i vegg, den er dritskummel. Den klorer etter beina til folk i trappa (sitter under), og den sitter på rekkverket og freser med vampyrtenner til unger og voksne som passerer. Det passingen medfører er at jeg skal gi den mat i skåla ute annhver dag. :/
|
|
|
#72 |
|
Jeg er helt enig!
|
|
|
#73 |
|
Trademark: Imperfection
Medlem siden: Feb 2008
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)hehe for en underholdende tråd.
|
|
|
#74 |
|
søt
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Daisy: takk for støtte. Men hva i all verden kan vi/styret i borettslaget gjøre da? Noen tilhører her, noen hos naboene over gata etc. Og man kan jo ikke tvinge folk å holde katter inne som pleier være ute heller? BLÆ. Tror jeg skal kjøpe vannpistol i morgen.
|
|
|
#75 |
|
maler
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Selvfølgelig gjør det noe at katter plager naboer. Vi sliter også med at pus går inn til naboen, men akkurat der er det vanskelig å få gjort noe i og med at hun av og til blir invitert inn av barna der. Så smart er ikke en katt at hun skjønner at det av og til er greit og av og til ikke. Katter plager naboer ved å gå overalt, etablere doer rundtforbi og ved støy om natten. Hunder på sin side plager naboer med avføring som ikke plukkes opp, ved at de tar plass, at folk er redd dem, at de skremmer katter og ved støy.
|
|
|
#76 |
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Kanskje styret kan gå ut og snakke med de andre styrene, evt sende et brev til naboene rundtom der man forteller om problemet og oppfordrer til sterilisering og evt holde inne på natta av og til siden det er et problem med nattesøvn. Noen av eierene er sikkert oppegående folk som vil ta til seg dette. Andre driter i det men kanskje problemet blir litt mindre. Og internt i borettslaget kan man lage flere regler.
|
|
|
#77 |
|
maler
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Vannpistol er helt greit altså. Jeg har brukt spruteflaske i oppdragelsen av egen katt også. Det fungerte som fjell helt til svigermor skulle ha henne en helg, hun skjønte ikke forskjellen på straff og betinging og spruteflaska ble avslørt.
|
|
|
#78 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Vi har et utall katter i nabolaget her, og de både sees og høres. Vi våkner stadig vekk om natten av hannkatter som er i kamp, gjerne rett utenfor soveromsvinduene våre. Våkner med hjertet i halsen, for de skrikene høres jo ut som noen blir drept.
|
|
|
#79 |
|
Crazy Cat Lady
|
Sv: Katteproblemer og spørsmål (borettslag)Jeg går ut fra at borettslaget ikke har noe i lovverket om forbud om dyrehold siden du har hund, og at du vet at flere av naboene har katt?
|
|
|
|
#80 |
|
Ja!
|
![]() |
|
|