|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
| Se resultatene: Har du brygget eller brent alkohol selv? | |||
| Ja, brenner sprit |
|
0 | 0% |
| Har brent sprit før, men ikke nå lengre |
|
4 | 1,91% |
| Ja, brygger øl |
|
5 | 2,39% |
| Ja, har brygget øl før |
|
5 | 2,39% |
| Ja, legger vin |
|
1 | 0,48% |
| Ja, har lagt vin før |
|
29 | 13,88% |
| Nei |
|
175 | 83,73% |
| Flervalgsundersøkelse. Deltakere: 209. Du kan ikke stemme på denne undersøkelsen | |||
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#61 |
|
Hertuginne
|
Sv: Hjemmebrenning
Med like godt resultat hver gang.
|
|
|
#63 |
|
Engel med shit på vingene
Medlem siden: Feb 2011
Hvor: Troms
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HjemmebrenningAldri prøvd selv, men svigersene brenner hjemme. Bestesvigers setter vin selv.
|
|
|
#64 |
|
Slumrende Ullteppe
|
Sv: HjemmebrenningNei, jeg har aldri gjort slikt sjøl, men jeg er vokst opp på landsbygda, for å si det slik, så jeg vet godt hvordan sprit lages, og hvordan både god- og dårlig hjembrent smaker.
|
|
|
#66 |
|
stoffavhengig
Medlem siden: Mar 2009
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: HjemmebrenningJeg og mamma lagde mye vin da jeg var 18-20. Kjenner flere som har brent sprit, men det er lenge siden.
|
|
|
#67 |
|
koko
|
Sv: HjemmebrenningUngdomsfylla foregikk vel i stor grad på heimbrent og heimevin. (Neida, ikke gitt med velsignelse av mine foreldre.) Selv satte jeg og hybelvenninna mi en dunk vin, mener det var Liebfraumilch, i studietiden. Måtte liksom bare ha gjort det. Det dukket forøvrig opp etpar flasker av den her for noe siden, under en opprydning i utekjelleren hjemme. De ble åpnet og tømt ut, fikk ikke en andre sjanse nei.
|
|
|
#68 |
|
Prettiest mess ever seen
|
Sv: HjemmebrenningBare på laben, og der er det til og med lovlig. Det ble ikke konsumert, dog.
|
|
|
#69 |
|
WF: Sausnebbet
|
Sv: HjemmebrenningDet hender jeg lager likør, av bær fra skog eller hage. Det er morsomt å lage, men det blir ikke konsumert i store mengder, så vi har et overskuddslager. Jeg var med mamma å brygge tomtebrygg da jeg var liten, og har tenkt på å gjøre det selv, men glemmer det hver førjulstid. Vin og øl har jeg aldri laget, men kunne kanskje ha prøvd. Forrige huseier plantet kirsebærtreet i hagen med vinsetting i tankene. |
|
|
|
|
|
#70 |
|
Det kommer seg
Medlem siden: Jan 2008
Hvor: På en gård
Sv: HjemmebrenningNei, jeg har aldri laget vin, sprit eller øl hjemme.
|
|
|
#71 |
|
har tatt seg sammen
|
Sv: HjemmebrenningJeg har lagt vin en gang tidlig i studietida.
|
|
|
#72 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: HjemmebrenningHva mener dere med farlig hjemmebrent? Smuglerspriten kan være farlig, siden den innimellom tilsettes metanol, men det er temmelig vanskelig å lage metanol hjemme. At man kan bli dårlig i magen av hjemmebrent er noe annet.
|
|
|
#74 |
|
Glad
|
Sv: HjemmebrenningVi lagde blant annet 50 liter jordbærvin til russetida. Har aldri drukket det igjen.
|
|
|
#75 |
|
Må man ha en tittel?
Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Trondheim
Sv: Hjemmebrenning
Jeg drakk aldri "heimert" som jeg fikk fra fremmede, pga dette med farlig sprit. Og det er vel farlig sprit som er det rette å si, og ikke farlig hjemmebrent.
|
![]() |
|
|