Sv: [Frp] Rett skal være rett
Opprinnelig lagt inn av Interference, her.
Jeg kjenner at jeg blir både forbanna og provosert av det du skriver.
Jeg er tidligere frp'er og kjenner tilfeldigvis både ideologien og programmet veldig godt, samt organisasjonen. ABB har jeg og ved anledninger møtt, og det å si at det han skriver er nært frp's ideologi er på lik linje som å si at Jens er ansvarlig for at ABB gjorde det han gjorde. Du uttaler deg helt tydelig på grunnlag av det idioter i partiet har uttalt, men ikke på grunnlag av det som partiet faktisk står for i sitt prinsipp og handlingsprogram.
Jeg synes det er veldig spesielt å forfekte forståelse og medmenneskelighet samtidig som man lirer utav seg noe sånt.
Nå er jeg ikke medlem av partiet lengre, og har forsåvidt ikke behov for å forsvare dem på noen som helst måte, men jeg blir eitrande forbanna over denne nedrakkingen som blant annet du driver med overfor en stor gruppe mennesker som faktisk er som meg, ideologiske liberalister og så langt fra rasister som man kommer. Dessverre så er det ikke på alle dem fokuset havner på når det snakkes om frp, det er på de ekstreme tullingene som (dessverre) fremdeles har en alt for stor plass i partiet, og som er en av grunnene til at jeg ikke kunne stå inne for å være medlem lengre.
Og ja, det er ikke til å stikke under en stol at frp tiltrekker seg mange mennesker med ekstreme meninger og holdninger, og at disse igjen spiller på folks fremmedfrykt (og jah de nører dessverre mer og mer opp under den fremmedfrykten ser jeg), men jeg vil alikevel hevde at brorparten av de som driver politikk for frp ute i landet jobber for et mer liberalistisk samfunn, ikke et samfunn fullt av fremmedfrykt og rasisme. Når det er sagt så kjenner jeg best til mine kolleger her på denne kanten av landet, og jeg lar meg hver dag sjokkere av uttalelser som kommer fra diverse lokalpolitikere rundt om i det ganske land, så kanskje er det bare rogaland frp som er relativt oppegående og har farget mitt syn?
Uansett, jeg synes virkelig at det må gå an å se gleden i et politisk mangfold, en god politisk debatt og gode argumenter, fremfor å hele tiden føle at man må rakke ned på hverandre eller enkelte partier som er en del av den norske partiflora. Ja med hederlige unntak som akp, demokratene og deres like.
Det jeg har understreket synes jeg var en drøy sammenligning. Dessuten er det ikke bare Drømmedama og andre her inne som har pekt på endel av det som har kommet fra Frp-ere når det gjelder tanker om innvandring og fremmedfrykt osv. Her f.eks: http://www.nrk.no/nyheter/distrikt/t...mark/1.7736555
Dersom det finnes en stor gruppe liberale igjen i FrP, ja, da har de sannelig latt seg overkjøre, men kanskje de har gjort som deg: meldt seg ut.