Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Åpner du andres post?

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 08-08-11, 19:31   #21
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Sv: Åpner du andres post?

Jeg er for øvrig også vokst opp med at andres brev og papirer i det hele tatt er privat - vi var ganske små da vi begynte å åpne egen post, vi trengte fortsatt hjelp til å lese innholdet, og både mamma og pappa har alltid vært klare på at dagbøker og papirer de måtte komme over ikke var deres business. Jeg har alltid stolt på at jeg får ha ting i fred, og også respektert at jeg ikke har noe med å snoke i andres saker.

Mannen min åpner ikke mine Mastercard-regninger en gang - men jeg regner med han har oversikt siden vi har felles kredittgrense.

Gammel 08-08-11, 19:32   #22
Frøydis
stoffavhengig

Frøydis sin avatar

Medlem siden: Mar 2009
Frøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de flesteFrøydis er kulere enn de fleste
Standard

Her åpner vi begges regninger, men annen post åpnes ikke.

Gammel 08-08-11, 19:33   #23
Nå også i farger

Medlem siden: Oct 2006
Avatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtidAvatar har en fantastisk fremtid
Standard

Nei.

Avatar er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 19:37   #24
Che
Har tro på forbedring

Che sin avatar

Hvor: "Cuba"
Blogginnlegg: 293
Che har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme omChe har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg åpner min post - og guttas post, med mindre det er brev fra bestemor etc.

- Mannen sin post åpner jeg ikke, men jeg kan åpne reklame (typ coopavisa) selv om den kommer i hans navn.

Gammel 08-08-11, 19:37   #25
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg åpner mannens post med mindre det ser ut som om det er private brev, da hender det at jeg lar ham åpne det selv. Men regninger osv åpner jeg. Samt at all post som kommer til oss i Norge scannes og sendes til min mailadresse.

Eldstemann er så stor at hun får åpne posten sin selv. Jeg betaler alle regningene, ergo er det ganske smart at jeg åpner all post.

Gammel 08-08-11, 19:42   #26
Appelsin
Søt og rar

Appelsin sin avatar

Medlem siden: Jan 2008
Hvor: Bergen
Blogginnlegg: 266
Appelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtidAppelsin har en fantastisk fremtid
Standard

Opprinnelig lagt inn av Matilda, her.

Jeg er for øvrig også vokst opp med at andres brev og papirer i det hele tatt er privat - vi var ganske små da vi begynte å åpne egen post, vi trengte fortsatt hjelp til å lese innholdet, og både mamma og pappa har alltid vært klare på at dagbøker og papirer de måtte komme over ikke var deres business. Jeg har alltid stolt på at jeg får ha ting i fred, og også respektert at jeg ikke har noe med å snoke i andres saker.

Det er egentlig akkurat sånn jeg har hatt det også.
Så jeg åpner aldri mannens post, og barna får også åpne post som er adressert til dem (med unntak av medisinske ting, for da blir de jo bare skuffet over hvor kjedelig innholdet er uansett).

Det var derfor jeg ble overrasket over noe mannen gjorde i helga:
Han hentet en pakke som var adressert til meg, åpnet den og gjemte den i garderobeskapet sitt.

Jeg forstår jo at han mente det godt.
Men jeg ble lei meg, for jeg er voksen og har ikke så stor glede av bursdagene mine lenger. Å få pakker i posten er noe jeg liker så godt, og jeg koser meg med å se hvem det er fra og lure på hva som er inni. Vi hadde ingen slektninger på hjemstedet mitt, så vanligvis kom alle gaver i posten da jeg var liten. Så det å få pakke i posten når det nærmer seg bursdag er fint på en sentimental måte også.

Jeg ville da aldri ha vrengt hans pakker åpne på den måten og stuet dem bort.

Gammel 08-08-11, 19:45   #27
Matilda
Dig for victory!

Matilda sin avatar

Medlem siden: Sep 2009
Hvor: Østlandet
Blogginnlegg: 36
Matilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt avMatilda har mye å være stolt av
Standard

Høh, da hadde jeg blitt snurt og. Jeg får jo litt høyere puls bare det er en sjampo fra strawberrynet eller navnelapper til barnehagetøyet som skal pakkes opp - pakke er pakke.

Gammel 08-08-11, 20:27   #28
Maxine
Einsam

Maxine sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: Heme ve Mjøsa
Blogginnlegg: 17
Maxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelenMaxine er et glitrende lys på stjernehimmelen
Standard

Da jeg bodde med eksen, var det som regel den som hentet posten som åpnet den. Stort sett jeg, jeg var da også gårdens sekretær og regnskapsfører Men, all post, uåpnet eller ei, ble lagt i brevhylle, så den andre så gjennom hva som hadde kommet.

Ungene får bare årlige kontoutskrifter (tips til de som ikke orker få i post hver måned, når man likevel ser kontien i nettbanken ), og de ser de likevel ikke. Får de personlig post, åpner de det selv.

Maxine er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:30   #29
Milfrid
Shake it out!

Milfrid sin avatar

Medlem siden: Feb 2007
Hvor: Stavanger
Blogginnlegg: 65
Milfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme omMilfrid har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jepp, jeg legger alltid den åpnere posten fram så han kan se hva som kommer. Bortsett fra regningene, de betaler jeg bare. Jeg åpner dog aldri pakker han får, og han får mange pakker for det meste bilde er bestilt på ebay og Amazon.

Gammel 08-08-11, 20:31   #30
Skilpadda
flisespikker

Skilpadda sin avatar

Hvor: Oslo
Blogginnlegg: 676
Skilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme omSkilpadda har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Jeg åpner aldri mannens post, med mindre han er bortreist og ber meg spesifikt om å åpne noe som har kommet. Det hender jeg henter pakker for ham på postkontoret, hvis det passer seg sånn, men jeg åpner dem ikke. Kontoutskrifter til Poden, og evt. annet som han ikke er interessert i, og som jeg vet hva er, åpner jeg noen ganger uten at han er med, men for det meste lar jeg ham åpne sin egen post (og ber stort sett om å få se hva det er).

Gammel 08-08-11, 20:38   #31
Robyn
⭐️⭐️⭐️

Robyn sin avatar

Medlem siden: Oct 2008
Blogginnlegg: 2
Robyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de flesteRobyn er kulere enn de fleste
Standard

Det kommer helt an på typen post. Nå er det meste som dumper ned i postkassen svært lite personlig, og regningene legger vi bare i en bunke som åpnes felles.

Vi bytter litt på å betale, i perioder er han regnskapssjef mens i andre perioder er jeg det. Det er stort sett regnskapssjefen som åpner posten.

Post som helt tydelig er personlig åpnes selvfølgelig av mottaker.

-Pippi
Robyn er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:40   #32
vixen
Bør lage seg en tittel selv

vixen sin avatar

Medlem siden: Nov 2009
Hvor: Nordmøre
Blogginnlegg: 8
vixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de flestevixen er kulere enn de fleste
Standard

Nei.

vixen er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:40   #33
Stellebord
Bør lage seg en tittel selv

Stellebord sin avatar

Medlem siden: Dec 2006
Stellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smartStellebord imponerer mange og er sikkert smart
Standard

Nei. Jeg åpner ikke andres post (uten samtykke) og da heller ikke mannens. Når barna kan lese, åpner de sin egen post.

Gammel 08-08-11, 20:42   #34
Frantzen
Passiv

Standard

Jeg har åpnet ungenes post i mange år, men etterhvert som de har blitt større så lar jeg det være (selv om vanen er så inngrodd at jeg nærmest klør i fingrene. )

Ellers er det bare meg i husstanden her, så noen andres post får jeg ikke hit.

Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 20:43   #35
Susse
Gal kattedame

Susse sin avatar

Medlem siden: Jan 2007
Blogginnlegg: 544
Susse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtidSusse har en fantastisk fremtid
Standard

Jeg åpner alt som kommer hit, med unntak av personlige brev ol. men det har vel aldri skjedd at noen andre i huset her har fått noe sånt.

Gammel 08-08-11, 20:45   #36
Martis
Ute på tur

Martis sin avatar

Hvor: Bøgda
Blogginnlegg: 142
Martis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de flesteMartis er kulere enn de fleste
Standard

Vi åpner post for hverandre, type regninger og slikt. Brev, som er håndskrevet, åpnes av den som står på konvolutten. Vi kan også godt hente pakker for hverandre, dvs jeg henter 99% av alle pakker som kommer hit. Men jeg åpner ikke mannens eller ungenes pakker.

Gammel 08-08-11, 21:08   #37
Cuyahoga
etterpåklokest

Cuyahoga sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 179
Cuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt avCuyahoga har mye å være stolt av
Standard

Jeg åpner enkelte regninger som kommer i mannens navn, ikke noe annet. I noen tilfeller, når han har vært bortreist har jeg ringt og spurt om "dette brevet er noe jeg bør åpne før du kommer hjem". Post til eldste åpner jeg sammen med henne, post til de yngste åpner jeg.

Cuyahoga er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:10   #38
nolo
Fola Blakken

nolo sin avatar

Blogginnlegg: 86
nolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme omnolo har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Her i huset åpner alle bare den posten som er addressert til seg.

Gammel 08-08-11, 21:13   #39
Fadese
Originala

Fadese sin avatar

Blogginnlegg: 14
Fadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme omFadese har et rykte de fleste bare kan drømme om
Standard

Vanligvis ikke, men det har hendt at jeg har vært så nysgjerrig at jeg har ringt mannen og spurt om jeg får åpne posten hans. Det var da skatteoppgjøret fortsatt kom i papirutgave. Jo, og når barna har fått post i sitt navn og har vært for små til å åpne selv.

Fadese er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 08-08-11, 21:13   #40
Lykken
Nek er allrighte dyr

Lykken sin avatar

Hvor: nær Oslo
Lykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtidLykken har en fantastisk fremtid
Standard

Det er for det meste meg som åpner post og ja, jeg åpner ofte regninger i hans navn. Dersom det ser privat ut, type konvolutt uten logo og håndskrevet navn og adresse på, lar jeg nok han åpne. Og er så nysgjerrig at jeg spør hva det er etterpå. Hvis jeg ikke vet ganske sikkert at det er f.eks invitasjon til oss begge eller noe. Men altså, hvis han skulle være så dum at en elskerinne skriver privat brev hjem til han så er det til pass for han om jeg åpner brevet og avslører det.

Gutt 2002 og jente 2005
Lykken er ikke aktiv   Svar med sitat
Svar

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 14:56.