Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Jeg er så sint (terrorangrepene)

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-11, 01:59   #31
Elin
Bør lage seg en tittel selv

Elin sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Hvor: Akershus
Elin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de flesteElin er kulere enn de fleste
Standard

Sv: Jeg er så sint (terrorangrepene)

Opprinnelig lagt inn av Turban Smukk, her.

Du kan skrive hva du vil, helt uten at noen mener at du skal bli lei deg

1) Psykopati er ingen diagnose.
2) Narsissistisk personlighetspersonlighetsforstyrrelse er heller ingen egen diagnose i ICD-10, diagnosesystemet anbefalt av WHO og som hele verden, bortsett fra USA benytter (og forskere, forsåvidt).
3) Hverken 1) eller 2) betyr at fenomenene eksisterer, selvsagt.
4) Hverken "psykopati" eller "narsissisme" har noe som helst med å "være ved sine fulle fem" å gjøre. Et raskt lite blikk på en eneste avisforside de siste to ukene burde jo gjøre det klinkende klart dersom man ikke allerede visste det. Og hva betyr "minst psykopat og narsissist"? Ser du for deg noe verre, eller vet du rett og slett ikke hva du snakker om?
5) Sterke ord kan man gjerne komme med, å stille bombastiske diagnoser uten faglig bakgrunn er noe annet. Man kan jo fint si hva man tror og antar og mener, selv om jeg personlig synes det er litt pussig å skulle anta noe med stor grad av skråsikkerhet uten å ha det minste peiling. Og dette mener jeg selv om de sakkyndige skulle komme til akkurat samme konklusjon etter et halvt års utredning.

Og for øvrig: Min aldeles personlige mening er at ingen diagnose i verden er tilstrekkelig for å forklare disse handlingene i seg selv.

Du ser at jeg har skrevet "diagnose" i anførselstegn? Ikke? Det betyr altså at jeg er enig med deg i at det ikke er noen diagnose ettersom det er umulig å medisinere psykopati eller narcissisme.

Jeg vet hva jeg snakker om ja. Hva gjør DEG så skråsikker på at jeg ikke har minste peil? Hva slags "peil" er det du mener jeg bør ha for å kunne uttale meg? Jeg trenger ingen legitim bakgrunn som sakkyndig for å uttale meg såpass "skråsikkert" som jeg gjør om akkurat den biten.

Jeg er også enig med deg i at ingen sykdomsforklaringer, "diagnoser" eller sakkyndiges analyser er grunn nok til å forklare eller bortforklare disse bestialske handlingene.

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:58.