Gå tilbake   Foreldreportalen > FPForum > Generell diskusjon

Vedr. Nasjonal minnemarkering 21. august

Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier.

Svar

Trådverktøy Visningsmåter
Gammel 09-08-11, 13:24   #21
Gremli Skremli
Ansvar for egen luring

Gremli Skremli sin avatar

Medlem siden: Sep 2006
Hvor: På rette sida av elva
Blogginnlegg: 8
Gremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtidGremli Skremli har en fantastisk fremtid
Standard

Sv: Vedr. Nasjonal minnemarkering 21. august

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Nei, det skal holdes en nasjonal minnemarkering i Oslo spektrum. Det er 23. juli som er innført som nasjonal sørgedag.

Ok, da har jeg misforstått. Ved nærmere betenkning hadde jeg nok holdt en barnebursdag, ja.

ble huset fylt av nye knøtt, som både sang og lo
Gremli Skremli er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 13:42   #22
polarjenta
Tittel og tittel....

polarjenta sin avatar

Hvor: Vesterålen
Blogginnlegg: 66
polarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt avpolarjenta har mye å være stolt av
Standard

Tanteskatten min har bursdag den dagen, og jeg regner med at det blir en eller annen form for feiring da.

Jeg syns det må være greit å feire bursdag den dagen.

Gammel 09-08-11, 15:44   #23
tinkadott
prøver å være tål***ig

tinkadott sin avatar

Medlem siden: Oct 2006
Blogginnlegg: 68
tinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de flestetinkadott er kulere enn de fleste
Standard

Opprinnelig lagt inn av Olive Oyl, her.

Nei, det skal holdes en nasjonal minnemarkering i Oslo spektrum. Det er 23. juli som er innført som nasjonal sørgedag.

Hver år liksom?
(det er bursdagen min, så kanskje jeg må ta feiring en annen dag heretter. Null problem det egentlig.).

Gammel 09-08-11, 16:42   #24
Michelle
X First Lady

Michelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt avMichelle har mye å være stolt av
Standard

I utgangspunktet har jeg ingen betenkeligheter med å la mitt barn feire med sine venner den dagen. (Selve bursdagen er nå den 13) Det er tross allt barn det er snakk om. Men tidspunktet som er booket falt på samme tid som minnemarkeringen er på tv så jeg har fått en ny dato som egentlig passer mye bedre.

Michelle er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 09-08-11, 23:39   #25
Ivars_mamma
We weren't born to follow

Ivars_mamma sin avatar

Medlem siden: Aug 2010
Ivars_mamma er litt kulIvars_mamma er litt kul
Standard

21. august er nasjonal sørgedag: http://www.vg.no/nyheter/innenriks/a...artid=10089017

Jeg hadde arrangert bursdag den dagen uansett jeg. Synes ikke barn skal måtte ofre noe pga denne tragedien og de som ikke føler for å delta på noe denne dagen, kan jo bare la være å dra i bursdag.

Gammel 10-08-11, 00:42   #26
Olive Oyl
Sperret

Medlem siden: Aug 2010
Blogginnlegg: 1
Olive Oyl er populærOlive Oyl er populærOlive Oyl er populær
Standard

Regjeringen:

Nasjonal minnemarkering 21. august
Offentlig sørgedag 23. juli (ser ut til at det kun gjelder i 2011, og at det ikke blir fast)

Olive Oyl er ikke aktiv   Svar med sitat
Gammel 10-08-11, 10:09   #27
Malama
Bør lage seg en tittel selv

Malama sin avatar

Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Malama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt avMalama har mye å være stolt av
Standard

Dersom det skulle være en fast offentlig sørgedag hvert år, så ville jo 22. juli vært et mer opplagt valg enn 23. at det ble 23. når det bare er i år er jo fordi vi 22. juli ikke visste at det skulle bli noe å sørge over.

Jeg ser ikke noe problem med å feire bursdager 21 august, særlig ikke de som faktisk har bursdag den dagen. Men når lekelandavtalen sammenfalt med sendingen på tv så var det jo en grei løsning at feiringen ble flyttet, særlig når det ikke var den dagen bursdagen var heller. Mange vil vel kanskje ønske å se dette på tv (kanskje ikke 10 åringene, men i alle fall foreldrene?)

Innleggsregler
Du kan ikke starte nye tråder
Du kan ikke skrive svar
Du kan ikke laste opp vedlegg
Du kan ikke endre dine innlegg

BB code is
[IMG] kode er
HTML kode er Av
Bytt forum

Alle klokkeslett er GMT +2. Klokken er nå 16:07.