|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#141 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?
Dette kan andre forklare bed enn meg med mitt feriepakkemodushode, men Eurabia er begrepet disse menneskene har valgt å bruke om et Europa som er i ferd med i islamiseres fullstendig. De mener at vi er utsatt for en stor arabisk sammensvergelse som utnytter våre vestlige verdier og toleranse til å bygge sine moskeer, bygge gettoer, få innført sharia, få drøssevis med unger og til slutt overta hele Europa. De hyller de som har bekjempet arabisk og islamsk invasjon tidligere, som serberne og de beleirede i Wien som stoppet en invasjon en eller annen gang - 1500-tallet?
|
|
|
#142 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Polyanna, visste du dette før 22.juli? Det gjorde ikke jeg. |
|
|
|
|
|
#143 |
|
Yes, we can!!
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jo, det tror jeg, men det har jo blitt grundig repetert da, for å si det forsiktig. Og så blir jeg jo så fint oppdatert på FB om de andre gærningene.
|
|
|
#144 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg er ikke på FB.
|
|
|
#145 |
|
Sviiisj!!
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg hadde heller ikke hørt uttrykket før 23. juli, men jeg skjønte egentlig med en gang hva det betød, utfra konteksten.
|
|
|
#146 |
|
By the Sea
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Denne FrP-ordføreren oppfordrer partifeller til å reflektere rundt egen retorikk. Veldig bra, synes jeg.
|
|
|
#148 |
|
anglofil
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?
Unnskyld meg men jeg må bare spørre for du kan umulig ha fulgt med i debatten vi har hatt her i landet de siste årene? Det har da virkelig vært en aktiv Eurabia debatt i Norge også, svært aggresiv og aktiv vil jeg påstå og jeg har vært på min kvote av de. Dette tema har jo blitt et stort felt her til lands også med drøssevis av bøker utgitt av diverse skrullinger og et populært tema på tv og radio. Hege Storhaug er vel den som har blitt mest hørt og brukt av medier men jammen finnes det mange andre etterhvert også, ikke minst Sigurd Selbekk. Denne teorien om at muslimer blir i flertall og tar over har jo også blitt ganske så mainstream etterhvert, godt hjulpet av Frp sin snik-islamiseringsteroi.
"Try Again, Fail Again, Fail Better" (Samuel Beckett) Sist redigert av Lisa : 29-07-11 kl 11:49. |
|
|
|
|
|
#149 |
|
sukk
Medlem siden: Jul 2008
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Vet du Lisa, det har du sikkert rett i. Jeg har antakelig skjermet meg fra store deler av den debatten fordi jeg har avskrevet dem som tullinger, rett og slett. Samtidig ser jeg nå i ettertid, altså etter at jeg skrev det innlegget, at flere kommentatorer i media skriver noe av det samme som jeg gjorde. Så da oppfatter man det kanskje ulikt. Jeg ble veldig opptatt av at mange sinte unge menn har gitt opp demokratiet, og det oppfattet jeg som skummelt. |
|
|
|
|
|
#150 |
|
Shake it out!
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg er fryktelig stolt over at Stoltenberg tok stikk motsatt strategi av Bush sin 9/11-reaksjon "be afraid, be very afraid!" i timene og dagene etter massemordet. Jeg er stolt av at den nasjonalismen som er i Norge er en inkluderende, hjertevarm o spontan greie, ikke en klam tvangstrøye som messes på oss i et forsøk på å holde oss sammen som nasjon.
|
|
|
#151 |
|
By the Sea
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg kjenner forbudte tanker. (Kommentar fra Aftenposten i dag)
|
|
|
#152 |
|
Medlem siden: Nov 2008
![]() ![]() ![]() |
Dette er rette veien å gå. Og det er også Stoltenberg sitt veivalg. Han har bare blitt så mye større de siste dagene. Han er der oppe med Gro og Einar.
|
|
|
#153 |
|
Travelt opptatt
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Dere som sier at dere vil delta mer i den offentlige debatten; vg har åpnet for kommentarer, og grumset stiger igjen til overflaten: http://www.vg.no/nyheter/meninger/ar...artid=10089207
|
|
|
#154 |
|
By the Sea
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg kommer ikke til å debattere i kommentarfeltet på VG. For det første, mister jeg viljen til å leve, bare jeg nærmer meg noe sånt, og for det andre synes jeg ikke det er noen egnet måte å diskutere på.
|
|
|
#155 |
|
![]() ![]() ![]() |
Nei, det stemmer vel sånn passe det der. Den største kollektive samlinga av landet, og store deler av den skandinaviske halvøy forøvrig, kom i dragsuget av Hellig-Olav og den katolske kulten rundt ham. Åsatrua var en den viktigste kollektivt opplevde åndsverdenen før det. Og overgangen fra det ene til det andre skjedde med voldsmakt og blod. Begge deler er viktige i landets kulturarv. Her snakker vi om endringer over hundrevis, tusenvis av år. Migrasjonsdebatten vi har i vår tid skyldes endringer som oppleves mye mer intense og er mye mer omfattende enn noe innslag av hanseater eller reisende noensinne har betydd.
|
|
|
#156 |
|
Medlem siden: Oct 2006
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg håper iallefall det kan bli slutt på at bandittene får kjendisstatus. Irriterer meg grønn over at man selger på "eksklusive intervjuer" av orderudere, Baneheiainvolverte, Toska osv. De bør ikke få anledning til å uttale seg før straffen er ferdig sonet.
|
|
|
|
#157 |
|
![]() ![]() ![]() |
Nja, det er vel stuereint med Grieg under festspill og slikt da, 17.mai. Ligger vel i leiet "i overkant mye" ellers. Grieg har vel også en "Heimkomstmarsj", hyllest til korsfarerkongen Sigurd Jordsalfar.
|
|
|
#158 |
|
Det kan alltid bli verre.
Medlem siden: Aug 2011
Hvor: Akershus
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Ser det er flere som skriver om et ønske om å engasjere seg, jeg skrev litt om det og hvordan hendelsene på Utøya påvirket meg dagen etter.... |
|
|
|
![]() |
|
|