|
|||||||
| Generell diskusjon Forum for generell diskusjon av temaer som ikke passer inn under andre kategorier. |
![]() |
|
|
Trådverktøy | Visningsmåter |
|
|
#1 |
|
Bør lage seg en tittel selv
|
Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?De siste dagene har vært grusomme. |
|
|
|
|
|
#2 |
|
Passiv
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg har vært sløv på den politiske siden en stund. Dette forandrer meg på den måten at jeg ser at det er viktig å bruke ytringsfriheten. De som slenger rundt rasisme og banal propaganda skal ikke få lov til å se ut som om de har et stilltiende flertall i ryggen mer - jeg skal være der ute og si høyt at jeg ikke er enig. |
|
|
|
#3 |
|
ctrl+z
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Mitt politiske engasjement har ligget litt i dvale de siste årene, hvertfall på den aktive siden. Jeg har ment mye privat og overfor de rundt meg, men har kun brukt stemmeretten som en aktiv handling. Nå kjenner jeg at jeg vil reise meg opp, vise mitt engasjement og aldri la dette skje igjen. Jeg blir ikke redd eller mistenksom, jeg blir eitrende forbanna.
|
|
|
#4 |
|
rakkarpus
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Nå som det er blitt klart at det sannsynligivs ikke er flere gjerningsmenn tror jeg at jeg vil begynne å fungere normalt igjen. De siste dagene har jeg bare vært hjemme og sett på TV. Men jeg tror egentlig ikke jeg vil bli mer redd eller mistroisk andre.
When you know better, you do better. Sist redigert av Ine : 24-07-11 kl 12:00. |
|
|
|
|
|
#5 |
|
50 & somewhat fab
Medlem siden: Nov 2006
Hvor: Nordpå
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg har også tenkt å snakke enda mer med ungene om politikk, ideologi og hvordan et samfunn fungerer. Det vil selvsagt også bety at jeg muligens oppmuntrer dem til å engasjere seg i AUF, der jeg har en forhistorie, og det vil i så fall være en velkommen bivirkning. Men jeg tror nok ikke jeg blir så glad hvis de en dag ønsker å reise til Utøya ...
|
|
|
#6 |
|
ctrl+z
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Ikke for å kverrulere, Stompa, men du kan vel ikke diktere hvilket politisk parti barna dine eventuelt skal engasjere seg i? Min far var aktivt medlem av Høyre når jeg meldte meg inn i AUF, men klarte å være glad for mitt engasjement. (jeg tror ikke at du hjernevasker ungene dine mrd en bestemt politisk retning altså, men dette er et så viktig prinsipp for meg).
|
|
|
#7 |
|
Passiv
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?
|
|
|
|
#8 |
|
Glamorøs
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Akkurat nå lurer jeg på på jeg noensinne kommer til å bli glad igjen. Sånn inn i margen-glad, ikke bare utenpå. Jeg er så usigelig lei meg. Jeg trenger rett og slett tid på å finne ut hvordan jeg kan gå videre herfra. En ting er sikkert, Hiawata skal oppdras til å bli en politisk bevisst mann. Han skal ikke bli likegyldig.
|
|
|
#9 |
|
Bør lage seg en tittel selv
Medlem siden: Jul 2009
Hvor: Sunnmøre!
![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() |
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg kjenner på et ønske om politisk aktivitet. Jeg som aldri har hatt noe slikt engasjement, som aldri helt har landet på et parti engang. Jeg bare ønsker jeg hadde, og kjenner at jeg ville være stolt om mine barn vokste opp til å melde seg inn i et ungdomsparti. Selv om jeg ville kjenne på skrekken om utøya har jeg nesten et behov for å dra dit, bare for å "ta den tilbake".
|
|
|
#10 |
|
Passiv
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg kommer nok ikke til å forandre meg noe nevneverdig pga. av dette, men jeg vil være mer bevisst på å snakke med ungene mine. |
|
|
|
#11 |
|
<*(((<
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?
Muligens oppmuntre = diktere? Les hva hun skriver, da.
|
|
|
#12 |
|
Kom ut av tellinga.
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg har aldri vært politiske engasjert eller interessert, men jeg ønsker å gjøre noe med det etter dette. Og da passer det jo fint at jeg skal studere samfunnsfag i ett år.
|
|
|
#13 |
|
Passiv
|
Det er akkurat som om du antyder at vi som muligens oppmuntrer ikke har skikkelig gjennomslagskraft med den mulige oppmuntringen vår her nå? Kaller du meg en dårlig/utydeligmor? |
|
|
|
#14 |
|
Peppy!
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg vet ikke. Jeg vet neimen ikke. Eneste jeg kjenner er at jeg er kraftig desillusjonert, og tenker at det er rart at det en gang skal bli hverdag igjen. Jeg tror ikke på at det vil innebære en rekke mer politisk aktive og åpne mennesker, men jeg tror det gjør oss mindre naive, og forhåpentligvis mindre tolerante overfor hatytringer. |
|
|
|
|
|
#15 |
|
ctrl+z
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg presiserer ganske tydelig i innlegget mitt at dette ikke er direkte rettet mot Stompa, altså.
|
|
|
#16 |
|
<*(((<
|
Nei, det er jeg ikke enig i. Du skriver i du-form til henne, også sier du i en parentes at du ikke tror hun hjernvasker ungene, men at det med diktering er et viktig prinsipp.
|
|
|
#17 |
|
ctrl+z
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Da synes jeg du har vrangbriller på, rett og slett, men jeg kan presisere igjen. Innlegget var ikke rettet mot Stompa personlig, men en ryggmargsreaksjon på en ubetenksom setning.
|
|
|
#18 |
|
<*(((<
|
Det er det godt mulig jeg har, men poenget mitt var altså at jeg syns det er du som har vrangbrillene på, siden jeg kan ikke se noe som helst ubetenksomt i setningen hennes.
|
|
|
#19 |
|
Drømmer
|
Jeg synes også det er Blondie som har vrangbrillene på , ikke du Torsk. |
|
|
|
|
|
#20 |
|
Epikur
|
Sv: Terrorhandlingene i Oslo og på Utøya, hvordan forandrer dette Norge? Og deg?Jeg blir ikke redd av dette. Jeg blir ikke en gang redd for å sende ungene mine på politisk sommerleir. Jeg håper de blir politisk/organisatorisk aktive og at de finner positivt utløp for engasjement, fellesskap og moro. Jeg skal ikke la frykten få ta overhånd og jeg håper ingen av dere andre heller gjør det.
|
![]() |
|
|